«سعد حریری» با پادشاه اردن ابراز همبستگی کرد

سعد الحریری مامور تشکیل کابینه لبنان ترکیب پیشنهادی خود از دولت جدید مرکب از 24 وزیر را به رئیس جمهور کشورش تقدیم کرد.

به گزارش مشرق، سعد الحریری مامور تشکیل کابینه لبنان امروز برای دیدار با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان وارد کاخ بعبدا [مقر ریاست جمهوری] شد.

به گزارش شبکه المیادین، الحریری  پس از ملاقات کوتاه با عون گفت: کابینه‌ای مرکب از ۲۴ وزیر متخصص را بر اساس دو طرح فرانسه و رئیس پارلمان لبنان به رئیس جمهور تقدیم کردم.

پیشتر تعداد اعضای کابینه هجده وزیر بود.

وی افزود: به اعتقاد من ترکیب کابینه‌ای که ارائه داده‌ام می‌تواند کشور را اداره کند و کار خود را برای توقف فروپاشی کشور آغاز کند.

الحریری تاکید کرد: امیدوارم که رئیس جمهور تا فردا جواب دهد تا ما در صورت لزوم موضوع را ادامه دهیم. برای من، این ساعت، ساعت حقیقت است.

مأمور تشکیل دولت جدید لبنان امروز چهارشنبه در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرده بود.

السیسی در این دیدار بر حمایت از الحریری برای تشکیل دولت لبنان و بازگشت ثبات به این کشور تأکید کرد.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب» ‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری» ‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    این بابا هرگز بیخیال نخست وزیری لبنان نمیشه. و تمام هدفش اجرای دستورات فرانسه و عربستان سعودیه. نقش اصلی در تمام مشکلات پیش اومده در دهه اخیر برای لبنان رو داره و دقیقا عین اصلاح طلبان تهوع آور وطنیه. مدعی، متزور، همیشه حق به جانب، دزد و حریص

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس