شهرداری تهران نمایه

از ۴۱ گزینه پیشنهادی به عنوان شهردار جدید تهران ۱۰ نفر انصراف دادند. ۳۱ گزینه امروز زیر ذره بین شورای ششم رفتنه اند. بررسی تطابق گزینه ها با شاخص ها آغاز شده است.

به گزارش مشرق، مراسم تحلیف شورای شهری‌های پایتخت ۱۷ مرداد انجام خواهد شد و منتخبین شورای ششم به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند. نخستین اولویت شورای شهری‌های جدید انتخاب شهردار برای پایتخت اعلام شده است و شمارش معکوس برای انتخاب سکان‌دار جدید بهشت شروع شده و به زودی جایگزین حناچی توسط منتخبین شورای ششم انتخاب می‌شود.

۲۱ منتخب شورای ششم شهر تهران برای انتخاب شهردار جلسات مختلفی تشکیل داده و سرانجام ۴۱ نفر را به عنوان گزینه شهردار پیشنهاد دادند.

بیشتر بخوانید:

چه کسی به‌عنوان شهردار تهران به بهشت می‌رود؟

مازیار حسینی، پژمان پشم‌چی‌زاده، معصومه آباد، مرضیه و حیده دستجردی، علیرضا جاوید، علیرضا جعفری، علیرضا زاکانی، قدرت‌الله گودرزی، محسن پیرهادی، مجتبی عبداللهی، جواد شوشتری، مهرداد بذرپاش، صولت مرتضوی،‌رستم قاسمی، محمود صلاحی، هابیل درویش، محمود ایلخان، حسین دهقان، محمدعلی شجاعی، محمد مخبر، جمال آبرومند و عباس اکبری از جمله گزینه‌های شهردار تهران اعلام شدند. 

همچنین محمد پژمان، مهدی جمالی‌نژاد، فتح‌اللهی، پرویز فتاح، علی نیکزاد، کمال علیپور، غلامرضا جلالی فراهانی، حسین طلا، اسماعیل احمدی‌مقدم، محمد علی‌آبادی، فرهاد رهبر، سعید محمد، سردار وحیدی و سردار امیرعلی حاجی‌زاده همچنین سردار محمدرضا فلاح‌زاده، عباس علی‌آبادی، لطف‌الله فروزنده، مهدی مسکنی و محمد فروزنده جزو ۴۱ گزینه شهردار تهران از نگاه منتخبین شورای ششم بودند.

۱۰ گزینه پیشنهادی انصراف دادند

اما روز گذشته منتخبین شورای ششم تهران اعلام کردند ۱۰ نفر از گزینه های انتخاب شهردار انصراف دادند و ۴۱ گزینه ای که به عنوان شهردار آینده پیشنهاد شده بودند آمارشان به ۳۱ نفر رسید.

برخی از مسئولیت‌ها و یا حکم از رهبری دلیل انصراف برخی گزینه های پیشنهادی

مهدی چمران منتخب شورای ششم درباره این موضوع گفت: برخی از گزینه ها اعلام کردند به لحاظ برخی از مسئولیت‌ها و یا حکم از رهبری جهت حضور در شهرداری تهران منصرف شده‌اند و بابت این موضوع عذرخواهی کردند.

آغاز جلسه ویژه شورای ششمی‌ها برای انتخاب شهردار تهران

وی افزود: سایر گزینه‌ها که اعلام آمادگی کردند، قرار شده رزومه کامل اولیه از خودشان تا چهارشنبه برای ما ارسال کنند و بعد ما بررسی مقدماتی و نهایی انجام دهیم. 

منتخب شورای ششم گفت: بررسی‌های اولیه که انجام شد، ۱۰ نفر در مرحله پایانی انتخاب می‌شوند و سپس از آنها مصاحبه و برنامه‌های حضوری خواهند داشت تا ما از میان آنها فردی را به عنوان شهردار انتخاب کنیم.

وی بیان داشت: پرویز فتاح،‌ مخبر دزفولی، سعید محمد، سردار حاجی زاده،‌ فرهاد رهبر، محمد فروزنده سردار وحیدی و مسکنی از گزینه هایی هستند که انصراف داده اند.

چمران گفت:اعضای شورای شهر به صورت مستقل و آزاد شهردار انتخاب می‌کنند همانطور که در قانون به آن اشاره شده است.فشاری برای  انتخاب شهردار تهران ندیدم به همین دلیل بحث فشار برای شورای شهر برای انتخاب شهردار را قبول ندارم.

نظرسنجی از مردم در خصوص انتخاب شاخص‌های شهردار/ تطبیق گزینه ها با معیارها و شاخص ها

ناصر امانی منتخب شورای ششم هم در مورد این موضوع گفت: نظرسنجی از مردم در خصوص انتخاب شاخص‌های شهردار انجام گرفته و  تلاش می‌شود تا نیمه اول مرداد شهردار مشخص شود.

آغاز جلسه ویژه شورای ششمی‌ها برای انتخاب شهردار تهران

وی افزود: قرار است به زودی بررسی روزمه‌های گزینه‌های شهرداری آغاز شود و همچنین موضوعاتی در خصوص انتخاب رئیس شورا و مشخص شدن کمیسیون‌های شورا هم مطرح است.

امانی اظهارداشت: از امروز  وارد تطبیق گزینه‌ها با معیارها می‌شویم و قطعا تا چهارشنبه اسامی اولیه قطعی می‌شود و از شنبه بررسی رزومه‌ها و نمره‌دهی براساس شاخص‌ها آغاز می‌شود و این موضوع تا دوشنبه ادامه داشته و ۱۰ نفر قطعی برای شهرداری تهران مشخص می‌شوند. 

فشاری برای انتخاب شهردار نیست/ شهردارجهادی و ملی برای تهران انتخاب می کنیم

در برخی رسانه ها مطرح شده بود که برای انتخاب شهردار شورای ششمی ها تحت فشار هستند البته این موضوع توسط منتخبین شورای ششم کامل رد شد. علیرضا نادعلی، منتخب شورای ششم تهران با اشاره به اینکه هیچ فشاری برای انتخاب شهردار جدید پایتخت وجود ندارد، گفت: برای پایتخت شهردار انقلابی، جهادی و ملی انتخاب می کنیم.

آغاز جلسه ویژه شورای ششمی‌ها برای انتخاب شهردار تهران

وی افزود: برخی شاخص های شهردار خیلی واجب است و تهران به شهردار ملی نیاز دارد البته برخی دوست دارند صحنه خیلی پرهیجان از انتخاب شهردار بسازند.اما رأی‌دهندگان ۲۱ نفر بیشتر نیستند. ۲۱ نفرند که با همدیگر تصمیم می گیرند و خردورزی جمعی را انجام می‌دهند و بعد به گزینه نهایی می‌رسند. 

نادعلی گفت: کسی در اداره شهر تهران موفق خواهد بود که هم جوانگرایی را به رسمیت بشناسد و هم از تجارب استفاده شود بنابراین برای شهرداری تهران باید از افراد مو سفید و جوانان حتما استفاده به اندازه کافی بشود و جوانگرایی فکر می‌کنم یک عنصر غیرقابل حذف است.

آغاز جلسه منتخبین برای بررسی شاخص های ۳۱ گزینه

پرویز سروری منتخب شورای ششم تهران نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت:‌ ساعتی پیش جلسه ویژه منتخبین شورای ششم برای روند انتخاب شهردار جدید آغاز و در حال برگزاری است که تا ظهر ادامه خواهد داشت. 

آغاز جلسه ویژه شورای ششمی‌ها برای انتخاب شهردار تهران

شهردار باید توانایی تولید منابع برای اداره شهر را داشته باشد

وی افزود: انقلابی و جهادی بودن همچنین توانایی قدرت تولید منابع برای اداره شهر و تعامل با دولت از جمله شاخص‌های عمومی است که شهردار جدید باید داشته باشد. همچنین شهردار باید بتواند تهران را در شأن‌ام‌القرای جهان اسلام مدیریت کند که در ۳۱ گزینه شهردار تهران امروز به صورت موردی این موضوعات در حال بررسی است.

دعوت از ۳۱ گزینه پیشنهادی برای حضور در جلسه منتخبین

سروری خاطرنشان کرد: در جلسه بعدی منتخبان شورای ششم از گزینه‌های شهردار دعوت می‌شود تا برنامه‌های خود را برای منتخبین ارائه دهند.

کمتر از یک ماه دیگر منتخبین جدید شورای شهر تهران فعالیت خود را آغاز می‌کنند و شمارش معکوس برای انتخاب شهردار جدید پایتخت که بیست و دومین سکاندار شهرداری پس از انقلاب اسلامی محسوب می شود، نیز آغاز شده است حالا باید منتظر ماند و دید شهردار جدید پایتخت که قرار است جهادی، ملی و توانایی تولید منابع برای اداره شهر را داشته باشد چه کسی خواهد بود؟

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس