قطعی برق نمایه مصرف برق نمایه

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در برخی از مناطق کشور تا حدودی خاموشی ها یا کم شده یا به صفر رسیده است.

به گزارش مشرق، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیگیری های این کمیسیون برای کاهش خاموشی های اخیر ،گفت: هفته گذشته جلسه ای را با وزیر نیرو در کمیسیون در این زمینه داشتیم که با توجه به مصوبات آن جلسه وزارت نیرو روز گذشته به ۱۳ تا از صنایع مجوز تولید بیش از ۱۰ هزار مگاوات برق را داد.

بیشتر بخوانید:

بهبود وضعیت برق در کشور در سایه برخورد با ماینرها

وی ادامه داد: مقرر شد این صنایع برق خودشان را از طریق نیروگاه هایی که احداث می کنند تامین و در مواقعی که برق مازاد داشته باشند به شبکه سراسری کشور تحویل دهند.

نماینده اندیمشک در مجلس با اعلام اینکه طبق مذاکره ای که با وزیر نیرو داشتیم قرار شد به نحوی اقدام شود که بخش خصوصی اگر بخواهد به صادرات برق اقدام کنند موانع صادرات برطرف شود، عنوان کرد: اگر این اقدام انجام شود بخش خصوصی در مواقع لزوم می تواند برق ارزان به شبکه وارد کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به واگذاری چند نیروگاه به بخش خصوصی اظهار داشت: ۴ نیروگاه داریم که ۴ هزار مگاوات تولید برق گازی دارند طی جلسه ای که روز گذشته با وزیر داشتیم آنها این آمادگی را اعلام کردند که این نیروگاه ها را به صنایعی که آمادگی دارند واگذار کنند و بخش بخار آنها که حدود ۲۰۰۰ مگاوات است را راه اندازی کنند و از طریق واگذاری این ۴ نیروگاه منابعی که به دست می‌آید را صرف تکمیل سایر نیروگاه‌های نیمه تمام کنند.

حسنوند با بیان اینکه مصوبات جلسه هفته گذشته کمیسیون با وزیر نیرو تا حدودی اجرایی شده است، افزود: در جلسه روز گذشته با وزیر نیرو مصوبات هفته گذشته کمیسیون بند به بند مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد بخش های کوتاه مدت برای کاهش خاموشی ها بخشی شان اجرا و بخشی نیز در حال اجرا شدن است و در برخی از مناطق کشور تا حدودی خاموشی ها یا کم شده یا به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اقداماتی که در روزهای آینده صورت می‌گیرد باقی مصوبات جلسه هفته گذشته کمیسیون نیز عملیاتی شود تا شاهد کاهش خاموشی ها در سراسر کشور باشیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:  در ارتباط با اتفاقات اخیر نیز گزارشی را تدوین و تقدیم رئیس مجلس و نمایندگان خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس