نظارت مجلس برای اطمینان از عدم فعالیت‌های مخرب در حوزه رمزارز

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی در بانک مرکزی با انسداد سایت‌های داخلی رمزارز دنبال ایجاد نارضایتی اجتماعی هستند.

به گزارش مشرق، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت نابسامان بازار رمزارزها و ارزهای دیجیتال در کشور اظهار داشت: متاسفانه  بانک مرکزی اقدام چندانی در این زمینه انجام نداده و برای تدوین شیوه‌نامه و بخشنامه‌ای برای ساماندهی این بازار تعلل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۷۰درصد سود بانکی در جیب یک درصد سپرده‌گذاران

وی افزود: با توجه به ورود بخشی از مردم به این بازار، قطعاً تعلل بانک مرکزی در ساماندهی این بازار لطماتی را به مردم و اقتصاد کشور خواهد زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اخباری وجود دارد که بانک مرکزی تلاش دارد حسابهای برخی از  صرافی‌های آنلاین داخلی را مسدود کند، اظهار داشت: قطعاً این موضوع باعث نگرانی و نارضایتی مردم می‌شود و نباید این اقدام انجام شود؛ چنانچه مستندات این موضوع به دست ما برسد، مجلس حتما به آن ورود خواهد کرد و با ابزارهای که در اختیار است به آن رسیدگی می‌کند.

مالکی در همین باره ادامه داد: نباید اقداماتی از سوی دولت فعلی انجام شود تا در آستانه شکل گیری دولت سیزدهم مانع‌تراشی و نارضایتی به وجود بیاید و چنین اقداماتی دور از شأن مدیران کشور است.

نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: مسدود کردن حساب مردم با فیلتر صرافی‌های آنلاین داخلی باعث می‌شود که کاربران ایرانی رو به خرید و فروش با پلتفرم صرافی‌های آنلاین خارجی بیاورند که این نیز خود باعث به وجود آمدن مخاطراتی برای مردم و همچنین اقتصاد کشور می شود.

مالکی در پایان اظهار کرد: متاسفانه چنین اخبار و اقدامات نادرستی پیرامون بازار رمزارزها وجود دارد که در صورتی که محرز شود حتما از طریق قانونی و ابزارهای نظارتی مجلس این موضوع را پیگری می‌کنیم و گزارشی را در این این زمینه تهیه و برای رسیدگی در اختیار نهادهای مربوطه قرار خواهیم داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 1
    به ما چه خیری میرسه از این بازار مگر خاموشیهای سرسام آور،
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 1
    الان نارضایتی مردم به خاطر رمزارزهاست؟
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 1
    سلام.یعنی مافیا رمز ارزها اینقدر قوی شده،که در مجلس انقلابی و برخی افراد انقلابی نفوذ کرده؟! چرا رو موضاعات اساسی اینقدر سریع قاطع کار نمی کنید؟! مثلا بودجه شرکت های دولتی! بازخواست روحانی! یا تاجگردون! و ..! چرت و پرت به اسم رمز رو اینقدر بزرگ می کنید! انگار اقتصاد کشور ما با این چیزا میگذره! چیزی که همه چیز زیر سواله! و مبهم! و کلی هم داره برق با ارزش ما رو هدر میده! و ایندگان به ان میخندن! رو اینقدر مانور روش میدید! همه مردم منتظر یک حرکت اساسی از سمت دولت تازه انتخاب شده و همچنین مجلس انتخاب شده هستن! در زمینه محاکمه افراد فاسد! برخوط قاطع باهشون! جلوگیری از نئولیبرال کارمندان دولت و ... بسیار از مسائل دیگر،که باعث مشکلات اقتصادی و فرهنگی و دینی و .. اساسی ما شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس