کد خبر 1244770
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
جان اف کندی

الیور استون کارگردان فیلم جی‌اف‌کی می‌گوید که زمان ترور کندی ما ساده بودیم و هرچیزی که دولت می‌گفت را باور می‌کردیم در حالی که تمام اطلاعاتی که درباره قتل کندی گفته شده بود غلط بود.

به گزارش مشرق، الیور استون امسال با مستندی به نام «بازدید جی‌اف‌کی: آنسوی آینه» در جشنواره کن حضور دارد. او در سال ۱۹۹۱ یک فیلم جنجالی را با عنوان «جی‌اف‌کی» در مورد ترور جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا ساخت و حالا با این مستند قرار است تا حقایق بیشتری را در مورد ترور رئیس جمهور محبوب آمریکا بیان کند.

بیشتر بخوانید:

چرا روسای جمهور آمریکا چمدان هسته‌ای به همراه دارند؟ +فیلم

او علت ساخت این مستند را اینگونه بیان می‌کند: ««راب ویلسون» تهیه‌کننده‌ام گفت: «بیا مستندی بسازیم که به مردم نشان دهد حقایق بیشتری وجود دارد که گفته نشده است. در زمان اکران فیلم حقانیت آن را زیر سؤال برده بودند. اما حمایت‌های زیادی هم از فیلم شد. مثلا «راجر ایبرت» منتقد معروف سینما گفت: «من تاریخ‌دان نیستم، منتقد فیلم هستم، اما می‌توانم به شما بگویم که فیلم، درست به نظر می‌رسد.» فضای شک و تردید نسبت به ترور کندی مد نظر ما بود که در فیلم درست از آب درآمد.»

استون در فیلم کندی ماجرای پلیسی را به تصویر می‌کشد که در جریان بررسی ترور کندی به آنچه که رسانه‌های رسمی گفته‌اند شک می‌کند و متوجه می‌شود که فردی که به عنوان ضارب کندی معرفی شده است بیشر یک شوی رسانه‌ای بوده و دست‌هایی پشت پرده ترور کندی وجود دارد.  او به همین موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید که " در آن زمان ما ساده‌لوح و نادان بودیم، هرچیزی که دولت می‌گفت را می‌پذیرفتیم".

کارگردان فیلم‌های انتقادی علیه سیاست‌های آمریکا می‌گوید که از اول هم اطلاعاتی که درباره ترور کندی گفته شده همگی کاملا غلط بوده است: تفنگ، اثرانگشت، بالستیک‌ها، مسیر گلوله. اما حالا اطلاعات تازه‌ای در مورد قتل کندی بدست آمده که آماده انتشار است اما عجیب اینکه ترامپ که گفته بود آنها را منتشر می‌کند طی چند ساعت نظرش را عوض کرد.  او می گوید که مستندی که ساخته است "بهترین جمع‌بندی برای این پرونده است اما هنوز همه اسناد را در اختیار ندارد."

او باتوجه به رویکرد افشاگرانه‌ای که در مورد فیلمش وجود دارد می‌گوید که "اگر آمریکا آن را اکران نکند یک جای کار این کشور می‌لنگد و جایی فساد وجود دارد".

وی می‌گوید: سانسور با «رؤیای آمریکایی» در تضاد است. "سلایق مردم تغییر نکرده بلکه مدیریت شده است. یک امپراطوری وحشت‌زده از انکار، نسبت به همه چیز تدافعی‌تر و حساس‌تر برخورد می‌کند".

استون در نهایت می‌گوید که تا زمانی که آژانس‌های اطلاعاتی و نظامی دولت ایالات متحده مسائل مهمی چون امنیت ملی و استراتژی را در دست دارند، آمریکا مانند گذشته و زمان کندی نخواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    35 7
    غربگدا: آقا این از روسها پول گرفته وگرنه دلت امریکا مگه دروغ میگه ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
    • حسین IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      0 0
      کندی توسط CIA کشته شد چون میخواست این سازمان شیطانی رو منحل کنه
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    8 4
    اگر در مورد ترور کندی کارشناسان ایرانی وارد تحقیقات شده بودند تا الان دهان دولت آمریکا در بسیاری از موارد بسته شده و حمایت عامه ی مردم آنجا هم جلب شده بود. اما افسوس که ما ترجیح دادیم سکوت کنیم و پاس گل محشری را نبینیم
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      5 1
      آنوقت چطور به اسناد سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا و اف بی آی دسترسی پیدا میکردند ؟
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      5 0
      عزیز دل ترور کندی ۶۰ سال پیش اتفاق افتاده. اون زمان هنوز خبری از انقلاب هم نبوده.
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      4 0
      احتیاجی به مدرک و سند نبود و کافی بود تا از همان زمان اکران فیلم اولیور استون با شهودی که در صحنه بودند مصاحبه می شد و بعد صحنه ترور بازسازی می شد تا همه بفهمند که چه اتفاقی افتاده و آنوقت دنبال کردن باقی ماجرا سخت نبود. البته هنوز بعضی از شهود از جمله مردی که همراه همسر و فرزندان خردسالش در صحنه حضور داشت و اعلام کرد که حداقل یک شلیک را از ناحیه تپه چمنی دیده که همین حرف کل گزارش دولتی آمریکا و اصرار به حذف این شهادت را به زیر تردیدی بزرگ می برد. اما اهمیت کار این است که حداقل 4 رییس جمهور بعدی آمریکا در همین ترور ایفای نقش داشتند از جمله بوش پدر که برای ما با پرواز 655 شناخته می شود.همچنین تد کروز که پدرش همدست لی هاوری اسوالد بود اما بعدها ناپدید شد و همه کاسه کوزه ها سر اسوالد خالی شد. بازم بگم؟ دانلد رامسفلد در صحنه ای از فیلم ترور در حال علامت دادن به اعضای تیم ترور دیده می شود. همچنین آخرین فردی که سعی بر تحقیق جدی در این مورد داشت سال 2015 ناگهانی درگذشت و به فهرست طولانی افرادی پیوست که می خواستند حقیقت ماجرا را پیدا کنند.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    14 1
    چرا ترامپ هنوز زنده ست؟!!!
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      10 1
      چون ترامپ هم جزئی از سیستم حاکمیت آمریکا است فقط کمی بد دهن تر و اوباش تر از بقیه است
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    9 1
    کسی که به عنوان ضارب معرفی شده بود ترور شد خبرنگاری که دنباله کار رو گرفته بود کشته شد.برادر کندی که دنبال ماجرا بود کشته شد . الیور استون کار خطرناکی رو شروع کرده . قاتل رو هم در سخنرانی قبل از ترورش که درباره اسرائیل بود می توانید پیدا کنید.
    • ZOHA IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      1 0
      مرلین مونرویادت نره...دراتاق خوابش گفتن خودکشی کردولی این همون معشوقه عزیزکندی بودکه پاشوازنظر سازمان امنیت آمریکا ازگلیمش درازترکرده بودوبعدازسالها معلوم نیست به وسیله فرصتی روان گردانش کشته شدیا ازترس خودشوکشت....
    • آرش IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      دمت گرم مرلین منرو را نمی دانستم .
  • سریال IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    3 1
    الیور استون رو خواهند کشت، شک نکنید
  • ناشناس IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 0
    مراقب داروی نظافت باشیدخخخخخخخخخخخ.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    2 0
    دولت آمریکا از بدو وجودش با کشتار شروع کرده و میلیون ها نفر و قتل و عام کرده و حالا با ترور رئیس جمهورشون که یک کار سیاسی و به دست خودشون بوده حالا میخواهند چی رو ثابت کنند/ این همه رئیس دولت ها رو ترور کردید حالا یکی هم از خودشون .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس