کد خبر 1244331
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

سفرهای خارجی همیشه طرفداران زیادی را در بین گردشگران ایرانی دارا بوده است. حتی افزایش قیمت دلار و به تبع آن افزایش قیمت بلیط پروازهای خارجی، تاکنون از این همراهی و استقبال کم نکرده است. گرچه محدودیت های کرونایی در کشورهای مختلف، سفرها را کمی با مشکل مواجه کرده است. از طرف دیگر همجوار بودن ایران با کشور توریستی مثل ترکیه سبب شده تا بلیط های این کشور مورد استقبال بیشتری قرار گیرد. اگر به دنبال یک سفر خارجی هستید، بهتر است ابتدا از قیمت ها اطلاع پیدا کنید. قیمت بلیط پرواز خارجی را در اینجا مشاهده کنید.

اما این سفرها محدودیت هایی برای افراد زیر ۱۸ سال داشته و همیشه قوانین خود را به همراه داشته است. اگر به دنبال شرایط اخذ گذرنامه و خروج از کشور برای پسران زیر ۱۸ سال هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

شرایط خروج از کشور پسران زیر ۱۸ سال

شرایط تهیه بلیط برای پسرهای زیر ۱۸ سال

اگر تصمیم به سفر با فرزند دلبندتان گرفته اید، باید قوانین و مقررات را بررسی کنید تا از مشکلات احتمالی قبل از سفر جلوگیری کنید. اول از همه برای یک سفر خارجی با هواپیما، نیاز به خرید بلیط دارید. قیمت بلیط هواپیما برای افراد با توجه به سن و سال مسافران متفاوت است. برای مثال، قیمت بلیط برای افراد زیر ۲ سال و کودکان ۲ تا ۱۲ ساله با تخفیفاتی همراه است. اگر قصد انجام یک سفر خارجی به همراه پسر خود را دارید، بلیط هواپیما تهران استانبول رسپینا گزینه خوبی برای شماست.

شرایط خروج از کشور پسران زیر ۱۸ سال

شرایط دریافت گذرنامه برای پسران زیر ۱۸ سال

در گذشته شرایط برای اخذ گذرنامه برای افراد زیر ۱۸ سال کمی سخت بود. از طرف دیگر نیز، بسیاری از خانواده ها ترجیح می دادند از گذرنامه خانوادگی برای سفر خود استفاده کنند. یعنی فرزندان، گذرنامه ای به همراه پدر و یا به همراه مادر می گرفتند. اما حالا شرایط تغییر کرده است و برای کودکان دو تا ۱۸ سال نیز گذرنامه مستقل صادر می شود. اما باید توجه داشت که این گذرنامه ها صرفا با رضایت و درخواست والدین صادر می شود.

شرایط خروج از کشور پسران زیر ۱۸ سال

شرایط خروج از کشور برای پسران بالای ۱۸ سال

بنابر آنچه گفته شد، کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال پس از دریافت گذرنامه با رضایت والدین، مشکلی برای خروج از کشور ندارند. اما در صورتی که پسرها بر اساس شناسنامه خود به سن ۱۸ سال تمام برسند، برای خروج از کشور نیاز به مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه خود و یا رعایت بعضی دستورالعمل ها دارند.

قوانین خروج از کشور مشمولان نظام وظیفه

افرادی که به سن ۱۸ سال تمام رسیده اند، از لحاظ نظام وظیفه، مشمول خدمت سربازی هستند. مشمولانی که قصد خروج از کشور را دارند، برای خروج از کشور باید فاقد غیبت بوده و وضعیت تحصیلی آنها نیز مشخص باشد. مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصیل به سازمان نظام وظیفه، نباید به پایان رسیده باشد. مشمولان بالای ۱۸ سال باید برای برگشت به کشور در زمان مقرر شده، مبلغی را به عنوان وثیقه قرار دهند. همچنین متقاضیان خروج از کشور در صورتی که دانشجو هستند، باید درخواست کتبی مجوز خروج موقت از کشور از دانشگاه خود را ارایه کنند.

اما نکته ای مهم در مورد سن مشمولیت وجود دارد. سن مشمولیت از ابتدای ماه ۱۸ سالگی آغاز می شود. برای مثال اگر تاریخ تولد پسری ۲۸ مهر ماه سال ۱۳۸۲ باشد، او از ابتدای مهر ماه سال ۱۴۰۰، مشمول قوانین خروج از کشور برای مشمولان سربازی محسوب می شود.


این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس