کد خبر 1244174
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
یمن|حاصل ۲۳۰۰ روز تجاوز عربستان؛ ۴۴ هزار شهید و زخمی

در طول ۲۳۰۰ روز تجاوز عربستان سعودی به یمن حدود ۴۴ هزار شهروند یمنی شهید و زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره،  مرکز حقوق بشر و رشد و توسعه " عین الانسانیه " روز یکشنبه در گزارشی خسارت‌های وارد شده به یمن در طول ۲۳۰۰ روز تجاوز عربستان سعودی و متحدانش را اعلام کرد.

این مرکز اعلام کرد که در طول ۲۳۰۰ روز گذشته از تجاوز عربستان، ۱۷۱۷۶ نفر در یمن به شهادت رسیده‌اند که ۱۰۹۳۴ نفر از آنها مرد، ۲۴۰۰ نفر زن و ۳۸۴۲ نفر نیز کودک هستند. همچنین در طول این مدت ۲۶۷۱۵ شهروند یمنی مجروح شده‌اند که ۲۸۳۲ نفر از آنها زن، ۱۹۶۵۸ نفر مرد و ۴۲۲۵ نفر کودک هستند.

 مرکز حقوق بشر و رشد و توسعه "عین الانسانیه " در ادامه گزارش خود افزود که در پی تجاوز عربستان در طول ۲۳۰۰ روز گذشته ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۰۸ نیروگاه، ۵۵۳  شبکه و ایستگاه مخابراتی، ۲۳۹۷ تانکر و شبکه آبرسانی، ۱۹۸۳ مرکز دولتی و ۵۲۲۴ جاده و پل تخریب شده اند.

بر اساس این گزارش، در طول ۲۳۰۰ روز تجاوز عربستان سعودی ۳۹۶ کارخانه، ۳۵۲ تانکر سوخت، ۱۱۴۷۹ مرکز خرید، ۴۲۳ مرغداری و دامداری، ۷۹۴۵ وسیله حمل و نقل، ۴۷۲ قایق ماهیگیری، ۹۳۱ انبار غذا، ۳۹۷ پمپ بنزین، ۶۸۵ بازار و ۸۵۸ محموله غذا تخریب شده است.

همچنین در طول این مدت ۵۷۵۳۵۳ منزل مسکونی، ۱۷۹ مرکز دانشگاهی، ۱۴۴۶ مسجد، ۳۶۹ تاسیسات گردشگری، ۳۹۱ بیمارستان، ۱۱۱۰ مدرسه و مرکز آموزشی، ۷۷۳۳ قطعه زمین کشاورزی، ۱۳۵ مرکز ورزشی، ۲۴۸ مرکز باستانی و ۴۹ مرکز رسانه‌ای تخریب شده است.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به‌اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه‌جانبه، سایر هم‌پیمانان سعودی به‌غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها دهها هزار شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده‌اند.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • UA ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    عربستان کارش تمومه ظلم وتعدی اونهم به مردم مستضعفی مثل یمن مجازات سختی خواهد داشت بزودی صدای شکسته شدن استخوانهای ال سعود در همه جهان شنیده میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس