کد خبر 1195851
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
آمار تکان دهنده از ۶ سال حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یمن

وزارت بهداشت یمن به شهادت بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی یمنی و زخمی شدن بیش از۲۷ هزار غیرنظامی دیگر بر اثر حملات ائتلاف تحت رهبری سعودی به یمن اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: شمار غیرنظامیان شهید  شده به ۱۷ هزار و ۹۷ شهید رسیده است که سه هزار و ۸۲۱ کودک و دو هزار ۸۹۲ زن در میان آنها وجود دارد.

وی شمار غیرنظامیان زخمی شده یمنی را هم بیش از ۲۷ هزار نفر دانست.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: ائتلاف سعودی ۵۲۳ مرکز بهداشتی را به طور کلی و جزیی ویران کرده و ۱۰۰ آمبولانس را هدف قرار داده است. ۵۰ درصد مراکز بهداشتی در نتیجه شش سال بمباران و محاصره از کار افتاده است.

بیشتر بخوانید:

حمله جدید پهپادهای یمنی به فرودگاه أبها

همچنین وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: شش سال محاصره سبب افزایش مرگ کودکان زیر پنج سال به ۳۰۰ کودک در روز شده است. در  نتیجه محاصره هزار زن در سال فوت کرده و ۱.۸ میلیون زن از سوء تغذیه و یک میلیون نفر دیگر از تبعات محاصره رنج می‌برند.

وزارت بهداشت یمن بیان کرد: در نتیجه محاصره بیش از ۲.۶ میلیون کودک زیر پنج سال یمن از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و جان ۵۰۰ هزار کودک به علت سوء تغذیه در معرض خطر قرار دارد.

این وزارتخانه با اشاره به استفاده متجاوزان از سلاح‌های ممنوعه در جنگ یمن از افزایش آمار کودکان متولد شده که سالم نیستند، خبر داد.

همچنین وزارت بهداشت یمن ضمن هشدار مجدد درباره ادامه ممانعت ائتلاف سعودی با ورود کشتی‌های توقیف شده حامل سوخت به یمن، بیان کرد: نرسیدن سوخت، ۱۵۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی و ۴۰۰ بانک خون و آزمایشگاه را تهدید می‌کند و فاجعه به دنبال خواهد داشت.

آمار تکان دهنده مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه»

از سوی دیگر مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» یمن امروز سه شنبه آمار تکان دهنده از حملات سعودی علیه ملت یمن طی شش سال ارائه داد.

آمار تکان دهنده از ۶ سال حمله متجاوزان به یمن

طبق گزارش این مرکز در نتیجه بمباران های دشمن ۴۳ هزار و ۵۹۳ یمنی شهید و زخمی شده‌اند.

این مرکز تعداد غیرنظامیان شهید شده را ۱۷ هزار و ۹۷ که در میان آنها ۳۸۲۱ کودک و ۲۲۲۸ زن و ۱۰۸۸۲ مرد وجود دارد، اعلام کرد و شمار زخمی شدگان را ۲۷ هزار و ۴۹۶ نفر که ۴۱۸۳ نفر از آنها کودک و ۲۸۱۵ نفر از آنها زن هستند، اعلام کرد.

در زمینه هدف قرار دادن زیر ساخت‌ها این سازمان حقوق بشری مستقل اعلام کرد که بر اثر حملات ائتلاف سعودی ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۴۷۶۴ جاده وپل، ۳۰۷ نیروگاه و مولد برق، ۵۵۱ شبکه و مرکز ارتباطی، ۲۲۲۸ منبع آب آشامیدنی هدف قرار گرفته است.

طبق این آمار؛ بر اثر حملات ائتلاف سعودی ۳۹۵ کارخانه  و ۲۹۲ تانکر سوخت، ۱۱۳۸۷ مرکز تجاری و ۴۱۶ مرغداری و مراکز دامی هدف قرار گرفته است.

بر اثر حملات دشمن ۷۴۹۵ وسیله حمل و نقل، ۴۶۴ قایق ماهیگیری، ۹۰۴ انبار غذایی، ۳۹۴ پمپ بنزین، ۶۸۰ بازار و ۸۱۵ کامیون مواد غذایی نابود شده است.

مرکز عین الانسانیه گزارش داد که طی شش سال ۵۷۱,۱۹۰ منزل و ۱۷۸ مرکز دانشگاهی، ۱۴۱۳ مسجد، ۳۶۷ مرکز گردشگری و ۳۹۰ بیمارستان و مرکز درمانی هدف قرار گرفته است.

این مرکز از هدف قرار گرفتن ۱۱۰۲ مدرسه و مرکز آموزشی و ۷۱۹۱ مرکز کشاورزی، ۱۴۳ مرکز ورزشی، ۲۴۷ مرکز باستانی و ۴۸ مرکز رسانه‌ای خبر داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    بدون آزادی مارب و تعز طرحهای پیشنهادی همشون امتیازات اندکی برای انصارالله در پی دارد پیروزی یمن دو نیمه دارد یکی مارب ودیگری تعز اگر انصارالله هر دو را بدست آورد جنگ را برده است و رفع محاصره یمن قطعی است در غیر اینصورت نباید انتظار بیشتری از این طرح پیشنهادی داشت
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 0
    سازمان ملل وسازمان های حقوق بشر غربی-آمریکایی نگران این آمارهای تکان دهنده نیستند بلکه نگران آزاد نبودن هم جنس بازی وآزاد نبودن فرقه های کُفر و آزاد نبودن بی حجابی و ولنگاری وآزاد نبودن پولشویی وقمار و...در ایران هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس