مرندی

استاد علوم سیاسی و تحلیلگر مسائل منطقه با حضور در ویژه‌برنامه انتخاباتی المیادین به نام «القسم» (سوگند) تأکید کرد معنای انتخاب سید ابراهیم رئیسی این است که ایران بیش از این منتظر غربی‌ها نمی‌ماند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین در قسمتی دیگر از ویژه‌برنامه «القسم» (سوگند) برای رئیس جمهور جدید ایران، امروز شنبه میزبان «محمد مرندی» تحلیلگر امور سیاسی بود.

مرندی در این برنامه در پاسخ به سوالی درخصوص امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش که گفت پیمایش پنج هزار کیلومتری در آب‌های بین‌المللی شکستن هیمنه آمریکاست، گفت، من فکر می‌کنم این اتفاق در مراحل گذشته نیز رخ داده است. آمریکا ونزوئلا را تحریم و محاصره کرده و مانع صدور نفت این کشور و راه‌اندازی پالایشگاه‌های آن می‌شود. لذا ایران از یک سو برای این کشور سوخت ارسال کرده تا به ملت این کشور کمک کرده باشد و از طرف دیگر ثابت کند که آمریکا آنقدر که ادعا می‌کند قدرتمند نیست. ایران در این حوزه به سوریه کمک کرده و برای لبنان نیز پیشنهادهایی برای فروش سوخت ارائه کرده است. آمریکا در تلاش است تا سوریه و لبنان را خفه کند. ایران به همراه کشتی‌های حامل سوخت، ‌کشتی‌های جنگی اعزام می‌کند و قصد درگیری ندارد اما قصد دارد هیمنه آمریکا را [که مانع سوخت‌رسانی به کشورها می‌شود] بشکند. پیام این اقدام این است که ایران از سلطه آمریکا نمی‌ترسد.

مرندی: انتخاب رئیسی یعنی ایران بیش از این منتظر غرب نمی‌ماند

مرندی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین و آینده آن گفت، آمریکایی‌ها نه فقط زمان دونالد ترامپ، بلکه در زمان باراک اوباما هم به توافق متعهد نبودند. الان جو بایدن هم همان سیاست آمریا را دارد ادامه می‌دهد. آنها دنبال تحریم‌های جدید و دنبال تحمیل تعهدهای جدید به ایران هستند.

مرندی در پاسخ به این که دولت آقای رئیسی با مذاکرات وین و پرونده هسته‌ای چطور خواهد بود، گفت، من فکر می‌کنم معنای انتخاب رئیسی این است که ایران دیگر منتظر غرب نخواهد ماند. این دولت فعلی [روحانی] با همه نقاط قوت و ضعفش که دارد به پایان می‌رسد بیش از حد منتظر غرب ماند اما آقای رئیسی بزودی به سراغ کشورهای همسایه، جنوب و شرق خواهد رفت و روابط با چین و روسیه را تقویت خواهد کرد و اگر غربی‌ها رفتارشان را بهبود ببخشند، ایران مشکلی در همکاری با آنان نخواهد داشت.

مرندی در خصوص روابط ایران و سوریه در دولت ابراهیم رئیسی نیز گفت، من فکر می‌کنم که روابط دو کشور تقویت می‌شود و تلاش‌های زیادی برای افزایش روابط تجاری خواهد شد. به شکل کلی میخواهم بگویم که ایران در خصوص نیروها و متحدانش در سوریه و لبنان هرگز چانه‌زنی نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    44 6
    کاملاً با این پاسخ موافقم: مرندی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین و آینده آن گفت، آمریکایی‌ها نه فقط زمان دونالد ترامپ، بلکه در زمان باراک اوباما هم به توافق متعهد نبودند. الان جو بایدن هم همان سیاست آمریا را دارد ادامه می‌دهد. آنها دنبال تحریم‌های جدید و دنبال تحمیل تعهدهای جدید به ایران هستند.
    • ایرانی GB ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      6 1
      از روزی که آقای رئیسی رئیس جمهور شد طوفانی از حملات بطرفش سرازیر شده , تجزیه طلبها , عاشقان حسن کلید و منافقین خلق و دار و دسته هاشون عجب دچار سوزش شدند که هنوز هم دارند به ایشون حمله میکنند و تهمت و افتراء میزنند , پس قطعا" نگران یک چیزی هستند که سر تا پا آتیش گرفتند و هر روز دارند سرشون رو به دیوار میکوبند , برای آقای رئیسی آرزوی توفیق میکنم بجهت خدمت به مردم , خدمتی که دار و دسته حسن کلید عاجز و درمانده از انجامش بودند !
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 1
      درود بررئیس-اول نابودی گاوشیرده ورساندن بشکه نفت به حداقل ۱۴۰۰۰دلار-بعد بیرون کردن کل استکبار وعارتگران شرق وغرب ازمنطقه وسپس خودبخود اسرائیل اشعالگر وظالم نابود هست(پس لقمه را دور سرتون تاب ندیدمثل تاکنون که باوجود گاو شیرده۴۲ساله میخواهیم اسراییل یک وجبی را نابود ومحو کنیم)
  • جواد IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    13 51
    آقای مرندی مردم رای ندادن ورییسی رای آورد مردم اگر رای میدادن مثل دوره قبل رییسی را نمی آورد
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      7 2
      اَاااااااااه شما دیگه کی هستین! خب بابا انتخاباته دیگه باختید بپذیرید باخت رو. البته از شماها بعیده پذیرش حقیقت.
    • محمد IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      5 2
      استاد روحانی هشت سال قبل در شرایطی صدرصد متفاوت.نسبت به هزار و چهارصد هجده ملیون رای داشت با مشارکت بالای هفتاد درصد آقای ریسی هم هجده ملیون از مشارکت پنجاه درصد اگر الفبای سیاست و مسایل اجتماعی رو می‌دونستی این جور توهم نمیزدی بهتر یا لال باشی یا حداقل کوچکترین درکی نسبت به مسایل داشته باشی احمق
    • علی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      2 1
      "مردم" فقط غرب‌گدایان و تسلیم‌طلبان نیستند، برخی از ترس کرونا نیومدن و برخی دیگر هم از بس طی 8 سال گذشته از حسن روحانی دروغ شنیدن کلا قیـد رای دادن‌رو زدن!
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      2 0
      آب بدم خدمتتون .
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      1 3
      بله درسته . نه به این دلیل که رییسی آدم کمیه و لیاقت نداره به این خاطر این که مردم بلد نیستن رای بدن .حالا اونایی که بلد نبودن رای بدن رفتن کنار آقای رییسی رای آورده . تمام.
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      1 0
      خیلی بیشعوری لازمه که به رئیس جمهور منتخب حدود ۱۹ میلیون نفر و انتخابات قانونی و رأی آنها اینگونه با وقاحت توهین می کنید البته از کسانی که به تکرار فتنه‌گران و بی بی سی و سلبریتی های بیسواد رأی دادند و کشور را با انتخابشان ویران کردند ما توقع بیشتری نداریم
    • DE ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      2 0
      مردم خیلی خوب هم رای دادند. روز قیامت درپیشگاه خدا هم روی این ادعای کاذبت ایستادی؟ اونجا کسی نمیتونه فرارکنه. هردروغی و تهمتی مجازات سخت داره.
    • بیات IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      1 0
      مردم تاوان انتخاب اشتباه خود در سال 96 را الان می کشند همه این گرانی ها به تحریم مربوط نیس بخشی از مشکلات اقتصادی سوء مدیریت مدیران منتخب سال 96 و بخش مهمی هم خیانت مدیران منتخب سال 96 میباشد کسانی هم که رای ندادن حق اظهار نظر ندارن اگر از نظام شاکی هستن واگر حق هم داشته باشن باید میامدن رای سفید میدادن
    • علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      1 0
      چقدر تو توهم هستید. 8سال کشور را به لجن کشیدید پس بهتره تو و تمام غرب گداها خفه بشید .
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      جالبه به خاطر ونسرت و امثالش رای دادن الان رای نمیدن خدایا این نوع مردم را نابود بفرما
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 2
      ما مردم هستیم و مثل دفعه های قبل اومدیم و رای دادیم و البته این بار هم به رییسی نماینده گفتمان انقلاب رای دادیم و البته تعداد رای ایشون علیرغم تحریم انتخابات توسط غربگداها، بیشتر شد و این، خلاف انتظار همه مخالفین و معاندین این نظام و انقلاب بود و به دلیل ترس و واهمه ی از غلبه گفتمان انقلاب، خشم و نفرتشون را حواله انتخابات و کاندیدای پیروز می کنند.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    2 10
    رئیسی رای نیاورد دوستان اصلاح طلبان رای آوردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس