فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه برای تعمیر قطعات مهم و حساس زیر دریایی طارق یک میلیون و 620 هزار نفر ساعت وقت صرف شده است، تأکید کرد: تمام قطعات طراحی و ساخته شده و تعمیر شده طارق، بومی و ایرانی است.

امیردریادار سیاری افزود: با توجه به اینکه کشور سازنده هیچ کدام از نقشه های قطعات حساس این زیردریایی را در اختیار ما قرار نداده بود و اصرار کشور سازنده بر تعمیر این زیردریایی در حوضچه های همان کشور بود، گفت: در ابتدا کارها بسیار سخت و دشوار بود، اما سخت کوشی ، تخصص و عزم و اراده جان بر کفان نیروی دریایی ارتش ثابت کرد کار، نشد ندارد.
وی با اشاره به سنگ اندازی های برخی کشورها ، در کار تعمیر زیردریایی سنگین طارق گفت: حالا نقشه های قطعات مختلف و حساس زیر دریایی های کیلو کلاس در دست ماست و به راحتی کار تعمیر این زیردریایی ها را انجام می دهیم.
امیر دریادار سیاری تأکید کرد: در عرصه دریا از شعار ما می توانیم گذشتیم و باید از این بعد شعار ما توانستیم را فریاد بزنیم.
امیردریادار زمینی فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: طراحی ، ساخت و تعویض پوشش سخت و نرم ضد رادار زیر دریایی طارق ، سکان ها و بالک ها ، سیستم های غوص و صعود ، کپسول های هوای فشرده ، سیستم های هوایی و نیوماتیک ، پمپ ها ، تابلوها و سیستم های الکترونیکی ، سنسورها یا حسگرها ، رادارهای مخابراتی و رادیویی ، دکل های ارتباطی ، سیستم های رانش ، قطعات موتوری ، شافت ، پروانه ، یاتاقان از جمله قطعات تعویضی در زیردریایی فوق سنگین طارق است.
وی تأکید کرد: بیش از 200 تخصص در تعمیر این زیردریایی به کار رفته است و اگر این زیردریایی برای تعمیر به کشور سازنده تحویل می شد، شاید دیگر الان ایران، طارق نداشت و اگر هم داشت تا ابد وابسته بود.
زیردریایی فوق سنگین طارق نخستین زیردریایی جمهوری اسلامی ایران است که سال 1371 خریداری شد.