دریادار خانزادی : ناوشکن دماوند تا دوماه دیگر به نداجا ملحق می شود/ ساخت ناو اطلاعاتی اقیانوس پیما در آینده نزدیک - کراپ‌شده

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناوشکن دماوند و ناو کنارک تا دوماه دیگر به نداجا خبر داد.

به گزارش مشرق، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک طی سخنانی اظهار داشت:اقیانوس به عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان در سال‌های اخیر با دزدی دریایی مواجه شد و کانون های نا امنی در خلیج عدن شکل گرفت و این باعث شدکشورهای منطقه هوشیاری بهتری پیدا کنند.

وی افزود: نیروهای دریایی معنا دار در شرق و شمال اقیانوس هند حضور دارند نیروی دریایی ایران هم در شمال اقیانوس هند به عنوان یک نیروی دریاییکه قدرت اقیانوس پیمایی دارد مطرح است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: میزبانی دوره ششم اجلاس آیونز در سال ۹۷ به عهده ایران گذاشته شد و در همان اجلاس کشور فرانسه به عنوان میزبان بعدی مطرح شد. در همان اجلاس به فرانسوی ها گفتیم که قرار است کجا اجلاس بعدی را برگزار کنید گفتند در پاریس و ما گفتیم که شما به دلیل حضور در جزیره ریونیون در این اجلاس حضور دارید و باید اجلاس بعدی را در این جزیره برگزار کنید.

دریادار خانزادی تصریح کرد: در حاشیه این اجلاس با فرماندهان نیروهای دریایی آلمان و هلند و فرانسه داشتیم و مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران رادر مورد ائتلاف های منطقه ای که آنها هم عضو آن هستند مطرح کردیم و آنها هم کفتند که این مواضع را به کشورهای خود منتقل می کنند و به نشر میرسد اروپایی ها قصد دارند راه خود را از آمریکایی ها جداکنند.

وی اظهار داشت: در دیدار با فرمانده نیروی دریایی فرانسه نقشه ای از خلیج فارس را پهن کردیم و موقعیت ناوهای کشورهای مختلف را نشان دادیم. دراین دیدار مطرح کردم که چه معنی دارد وقتی نا امنی در خلیج عدن وجود دارد شما در منطقه خلیج فارس  ائتلاف تشکیل می دهید.  فرمانده نیروی دریاییفرانسه گفت که نشر شخصی من هم با شما موافق است.

دریادار خانزادی مطرح کرد: به نظر می رسد اروپایی ها تحت فشار آمریکایی ها هستند و این آمریکا است که در این میان شیطنت می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره مرکز هماهنگی امنیت دریایی عنوان کرد: مدت زیادی بود به فکر تشکیل مرکزی بودیم تا تلاش های امنیت آفرین دریاییدر اجلاس آیونز را هدایت کند. این مرکز برای اولین در منطقه آزاد چابهار در حال تاسیس است. تلاش اصلی این مرکز جمع آوری داده های سفید وتسلط و اشراف بر منطقه شمال اقیانوس هند است. این اطلاعات باید بین کشورها به اشتراک گذاشته شود و جلوی هرگونه فعالیتی که مخل امنیت دریااست گرفته شود. این مرکز همچنین می تواند عملیات های دریایی را نیز هدایت کند.

وی ادامه داد: همین الان نیروی دریایی ارتش با تمام کشورهای عضو آیونز به صورت برخط ارتباط دارد.

دریادار خانزادی درباره اعزام ناوگروه ارتش به اقیانوس اطلس عنوان کرد: ناو مکران یک بندر متحرک دریایی است و این ناو می تواند ظرفیت خوبی برای حضور ناوگروه های ما دردریاهای آزاد است. ناو سهند نیز از روزی که ساخته شده است ۴۰۰ روز دریانوردی کرده است و این گویای این است که یک ظرفیت بزرگ دانشی در جوانان این کشور وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز در منطقه اقیانوس اطلس این ما هستیم که در حال تولید روند هستیم. البته بخشی از این حضور هم به دلیلش این است که آمریکایی ها می کفتند ایرانی ها قادر به حضور در اقیانوس اطلس نیستند. وقتی ناوگروهای از جمهوری اسلامی در محدوده دماغه امید نیک واقیانوس اطلس حضور پیدا می کند دارای پیام خاصی است. ما اصلا برنامه ای برای حضور در خلیج مکزیک نداشتیم. نگرانی های آمریکا از این است که امروز برای اولین بار در تاریخ ایران دروازه های اقیانوس اطلس به روی ما گشوده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب روزی به ما گفتند برنامه ریزی کنید تا در کشوری مانند گامبیا که آمریکایی ها از آنجا برده داری را شروع کردند بروید. حضورنیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که نماینده کشوری است که حامی مستضعفان است نیز دارای پیام خاصی است. اتفاق هفته گذشته ناوگروه ما دراین کشور حضور داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: آمریکایی ها طی سالیان گذشته در اطراف ما پایگاه ایجاد کردند و امروز وقتی ما در فاصله پنج هزار کیلومتری از  آنها حضور داریم به وحشت افتاده اند. این وحشت بدلیل آن است که حضور ایران هیمنه آمریکا را می شکند.

خانزادی اظهار داشت: امروز اقدامات تروریستی دریایی در دریای سرخ درحال اجرا است و در شرایطی که فروش نفت ایران تحریم است آنها به دنبال ضربه زدن به نفتکش های ما هستند و ما حدود دو سال است که از ابتدای دریای سرخ تا کانال سوئز و برعکس نفتکش ها را اسکورت می کنیم.

وی درباره ارتباط نداجا با شرکت های دانش بنیان گفت: یک شرکت دانش بنیان داخلی موفق شده است طی شش ماه یک موتور دیزل دریایی را طراحی کرده و بسازد. ما در نیروی دریایی یک مرکز نوآوری دریایی هم در دست احداث داریم. همین جوانان به ما قول ساخت یک ناوشکن سنگین را نیز داده اند. بر همین اساس ما پیشنهاد ایجاد یک کارخانه نوآوری های صنعت دریایی داده ایم تا در اختیار این جوانان قرار دهیم. در دیدا با فرمانده نیروی دریایی ارتش آلمان از دستیابی به موتورهای mto آلمانی صحبت کردم و او گفت که از این موتورها غفلت نکنید. پس از اینکه از اجلاس آیونز برگشتیم جوان آمدند وگفتند که این موتور را در داخل کشور ساخته اند و نام آن را mac گذاشته اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره وضعیت امنیت مرزهای آبی کشور مطرح کرد: امنیت مرزهای آبی ما بسیار بالا است و امکان ندارد شناوری قصد تقرب  به این منطقه را داشته باشد و لحظه به لحظه مورد رصد و پایش قرار نگیرد. پهپادهای نیروهای دریایی و هوایی ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است تامناطقی که در ماموریت ارتش است و حتی مناطقی که در محدوده ماموریت سپاه است در امنیت کامل قرار دارد.

خانزادی عنوان کرد: اینکه اسراییل در جغرافیای ما حضور پیدا کند مانند یک خواب و سرآب است.

وی درباره ساخت عامل کرافت بومی گفت: طرح ساخت این هاور کرافت را گام به گام دنبال کرده ام و وزارت دفاع وعده داده است که این هاور کرافت که مجهز   به موشک است  را در آذرماه به نیروی دریایی تحویل دهد. در ایام دفاع مقدس پیش بینی الحاق ناوشکن دماوند و ناو کنارک به نیروی دریایی را کردهایم. در آینده ای نچندان دور اولین شناور اطلاعاتی نداجا که یک شناور اقیانوس پیما است به نیروی دریایی ارتش ملحق می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • US ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    11 2
    بالاخره فرمانده نيروي دريايي ناو سهند را فريگيت سبك ناميدند. اين درست است. ناوهاي ما 1500 تني است كه با تناژ يك ناوشكن فاصله چندبرابري دارد.
    • افشین IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 3
      اخوی این مورد رو خودشون میدونن. اگه از ناوشکن استفاده میکنن بخاطر اینه که مردم عادی با نامهایی مثل موروث یا فريگت یا مریز و امثالهم آشنایی ندارن. فقط کسانی آشنایی دارن که علاقمند این عرصه هستند. الان اگه بگن فريگت فکر میکنی چند نفر در اخبار بشنوند متوجه میشن که چيه؟
  • امیر IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    5 0
    تبریک
  • سبحان IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    23 4
    با عرض پوزش اصلا دیگه به حرف های فرمانده نیروی دریایی چندان نمیشه اعتماد کرد، اون همه قبلش تعریف کردن که ناوشکن دنا به VLS مجهز شده و رونمایی میشه، آخرش هم همون قبلی رو رونمایی کردن، آخه چرا هنوز وقتی یه دستاورد کاملا عملیاتی نشده اون رو خبری می کنین و باعث بی اعتباری خودتون میشین!!!؟؟
    • بابک IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      5 5
      دریادار خانزادی که نمیاد به دروغ بگه ناوشکن دماوند دو ماه دیگر رونمایی میشه!!!!!! حتما رونمایی میشه دیگه ثانیا ما ساخت ناو های جنگی رو از دهه ۷۰ شروع کردیم یعنی سی سال الان کشور هایی که میبنید مثل روسیه یا آمریکا که ناوگان نظامی قوی دارن ۶۰ الی ۷۰ سال قبل شروع به ساخت ناو های جنگی کردند تازه روسیه و آمریکا تحریم هم نبودند!!!!!!!!!!!!
    • افشین IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      2 3
      دروغ نگو عزیز جان. این مورد برای دماوند ۲ بود نه دنا. البته اگه جایی بدقولی میبینید از چشم اینا نبینید بزارید به حساب دولت که پول رو یا نمیده و یا دیر میده.شکر خدا هیچ مشکل فناورانه ای نیست جز بی پولی که انشالله در دولت مردم حل خواهد شد.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    4 10
    ناوشکن ناچیز و بدردنخور دماوند رو که در دسته ناوشکن ها جای نمی گیره و در دسته قایق ها قرار می گیرد ده ساله ساختید وای به ناوشکن البته همه میداینم هیچ کدوم از قطعاتس ساخت داخل نیست و از خارج وارد می کنید سرهم می کنید
    • US ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      9 2
      آره بابا کشور هایی که دارو رو برای ایران تحریم کردند، حاضرند قطعات ناوشکن به ایران بدهند. مرد حسابی یه چیزی بگو با عقل جور در بیاد.
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      2 1
      بله دارو برای مردم از مبادی قاونی می خوان وارد کنن نمیشه ولی قطعات موشک و ناو و... از هر راهی که شد
    • PL ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      1 2
      اتفاقا وارد کردن دارو از مبادی غیر رسمی خیلی راحت تر از واردات قطعات یک ناو هست.
    • پاسخ به 16:03 IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      3 0
      میگم شما که میگی از مبادی غیر رسمی تمام قطعات یک ناو و موشک رو میشه خرید، لطفا از همون مبادی چند تا جنگنده در حد سوخو 35 وارد کن که نیروی هواییمون خون تازه ای به رگ هاش تزریق بشه. مرد حسابی خودت اصلا می فهمی چی داری میگی؟؟؟؟ تازه وارد کردن دارو از مبادی غیر رسمی خیلی آسون تر از واردات قطعات یک ناو و یا یک موشک هست.
    • افشین IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      4 5
      اوه.چه سوزشي. آخه ۱۴۰۰ تن وزن در دسته قایقها حساب میشه آخر سواد ميليتاري؟؟ دماوند با توجه به تناژ و سلاح یک موروث سنگین یا فريگت سبک حساب میشه نه قایق. هیچیک از قطعات دماوند هم دیگه خارجی نیست . از بدنه تا موتور و شفت و پروانه و الکترونیک و مخصوصا سلاح ساخت داخل هست. واقعا خجالت نمی کشید که اراجیف بهم ميبافيد؟؟ کینه از کشور دارید به درک.چرا زر مفت میزنیدو دستاورد جوانان دانشمند و زحمتکش ما رو زیر سوال می برید؟ چقدر بهتون میدن برای نوشتن این چرنديات؟.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    10 4
    در عرض 4 سال سه تا ناو های ما بدون هیچ جنگی غرق شدند هر جای دنیا بود فرمانده نیروی دریایی برکنار میشد, نیروهای مسلح ما هیچوقت پاسخگو نبودند
    • افشین IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      1 3
      اون مال وقتی هستکه عمرشون بالای چهل سال نباشه. البته تا جاییکه من خبر دارم در آمریکا در یک سال اخیر چندتا حادثه از این دست داشتن که شما هم با یک سرچ ساده می تونید در بیارید. جاییکه لازم باشه و به اونیکه باید پاسخ بدن میدن . خیلی خرجشون میکنن ؟؟ هر وقت به اندازه امارات شد بودجه نظامی ما شما مثل طلبکارها حرف بزن.
  • Mahdi IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    4 1
    ان شالله با قدرت تولید کنید سریع و با سرعت زیاد امید است دنا سیلو پرتاب عمود شلیک باشد هم آفندی هم پدافندی
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    2 1
    " در دیدا با فرمانده نیروی دریایی ارتش آلمان از دستیابی به موتورهای mto آلمانی صحبت کردم و او گفت که از این موتورها غفلت نکنید. پس از اینکه از اجلاس آیونز برگشتیم جوان آمدند وگفتند که این موتور را در داخل کشور ساخته اند و نام آن را mac گذاشته اند." تا زمانی که همه هم و غممان کپی از دستاوردهای بیگانگان باشد وضعمان می شود اینکه یا پروژه های عظیم و غرور آفرین اجرا نمی شوند و یا اتمام یک پروژه حتی کوچک به اندازه چند نسل تغییر فناوری زمان می برد!! بی شک این یا نفوذ است یا بی تدبیری.. با حرف چیزی درست نمی شود. ما نیروی دریایی ای می خواهیم که در طراز ایران باشد. به جای رویاپردازی برای دستیابی به کپی محصولات غربی در فناوری خط شکن باشد. یعنی خلاقانه و مبتکرانه و همزمان مبتنی بر دانش عمل کند. بروز باشد. در رعایت نظم و انظباط سخت گیر باشد. نیروهای خاطی شکم گنده اش را مجازات کند. انقلابی عمل کند. در این صورت است که ظرفیت تولید سالانه چند ناو غرورآفرین را خواهیم داشت.
    • افشین IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 2
      یواش اخوی بیا پایین با هم بريم. خیلی اعادت به شعار دادن کردید ولی بی عمل. وقتیکه دولتی انتخاب کردید که همه تخم مرغهاشو گذاشت تو یه سبد و با اولین لگد زرده با سفیده قاطی،شد باید فکر اينجاشو میکردید. ساختن پژوهش ؛ تولید؛ نیاز به پول داره با هوا نميسازن. وقتیکه پائینترین بودجه نظامی رو در منطقه داریم که از امارات لی لی پوتي هم کمتر هست و دولتی که به بهانه های مختلف از سرو ته این بودجه میزنه و تازه همین مقدار نیم بند رو هم آخر،سال میده اینا دارن معجزه میکنن. واقعا معجزه میکنن. همین دوسال پیش یود که فرمانده ستاد کل گفت تا الان سی درصد بودجه امسال رو دادن!! کی گفت؟ تو دی ماه.!! دی ماه سی درصد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس