آفریقای جنوبی

در تداوم ناآرامی در آفریقای جنوبی،هواداران رئیس جمهور سابق در بزرگترین شهر بندری این کشور دست به تظاهرات زده‌اند.

به گزارش مشرق، هواداران رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی روز شنبه نیز  با برگزاری تظاهرات و آتش زدن خودروها خواستار آزدی سریع او شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» معترضان خواستار آزادی «جیکوب زوما» رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی هستند وچندین کامیون را در استان «کوازولو-ناتال» آتش زدند.

بر اساس این گزارش، هواداران رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی از روز پنجشنبه جاده‌های مناطقی از کوازول-ناتال، استان زادگاه زوما را مسدود کرده و خواستار آزادی فوری وی شده‌اند. هفته گذشته، زومای ۷۹ ساله به دلیل امتناع از حضور در کمیسیون قضایی رسیدگی به ادعای فساد اداری در طول حدود یک دهه قدرت، مجرم شناخته شد. دادگاه  آفریقای جنوبی در حکمی نادر رئیس جمهور سابق را به جرم تحقیر دادگاه به ۱۵ ماه زندان محکوم کرد.

اکنون اعتراض‌ها در سراسر کوازولو-ناتال، که بزرگترین بندر این کشور است، گسترش یافته و بیشتر راههای منتهی به این شهر بندری مسدود شده است. سخنگوی پلیس اعلام کرده است که دستکم ۲۷ نفر را دستگیر کرده  است.

زوما که در ولو-ناتال، محبوبیت دارد از همراهان «نلسون ماندلا» رئیس جمهور فقید آفریقای جنوبی علیه  آپارتاید در آفریقای‌جنوبی بود و اکنون رفتن او به زندان به اتهام فساد مالی نوعی سرافکندگی حزب حاکم «ای‌ان‌سی» است. زوما اتهام‌ها علیه خود را یک توطئه سیاسی خوانده  و گفته بود دستور انتقال او به زندان با توجه به سن  وی و وضعیت شیوع کرونا نوعی اجرای حکم اعدام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس