المپیک

سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو امروز اعلام کرد که برنامه‌ای برای رونمایی از البسه وجود ندارد و در همان محل برگزاری بازی‌ها و ورزشگاه انجام رژه، این مهم صورت خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، انتخاب البسه کاروان ایران در المپیک یکی از مباحث مناقشه برانگیز در طول ادوار گذشته بوده و همیشه با جنجال و هیاهوی بسیار همراه شده است. پیش از این و با اعلام کمیته ملی المپیک، قرار بود تا مراسم بدرقه کاروان ورزش ایران برای شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در انتهای هفته المپیک و در جریان برگزاری مراسم فرهنگی اراضی عباس‌آباد،برگزار شده و در همان محل نیز رونمایی از البسه کاروان المپیکی کشورمان صورت بگیرد.

با افزایش یافتن شیب شیوع بیماری کرونا در تهران اما این مراسم لغو شد و کمیته ملی المپیک اعلام کرد که مراسم بدرقه هم با حضور حداقلی اهالی رسانه و در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

مسئولین کمیته ملی المپیک اما درباره رونمایی از البسه رسمی و ورزشی کاروان المپیک ایران شفاف‌سازی نکردند و به‌رغم تأکیدات پیشین رئیس کمیته ملی المپیک مبنی بر الزام رونمایی از البسه در تهران، این موضوع به‌دست فراموشی سپرده شد.

بیشتر بخوانید:

دومین پرچمدار کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شد

درنهایت نصراله سجادی، مشاور عالی رضا صالحی‌امیری و سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو امروز اعلام کرد که برنامه‌ای برای رونمایی از البسه وجود ندارد و در همان محل برگزاری بازی‌ها و ورزشگاه انجام رژه، این مهم صورت خواهد گرفت.

مسئولین کمیته ملی المپیک که پیش از این اهتمام داشتند البسه رسمی کاروان با دقت‌نظر خاصی تدارک دیده شده و طی پروسه مدون و پیچیده‌ای به منصه اجرا درآمده، مشخص نیست چرا و به چه علت مراسم رونمایی که تبدیل به یک سنت شده بود را به توکیو منتقل کرده‌اند بدون اینکه هیچکدام از صاحبنظران و طراحان داخلی این لباس را دیده و درباره آن نظر بدهند.

طعنه آمیز اینکه رئیس کمیته ملی المپیک از یک سال پیش از المپیک با تشکیل کارگروه مد و لباس و برگزاری فراخوان از طراحان تاکید فراوانی داشت که برای این دوره بدون جنجال و با بهر گیری از نظر کارشناسان و طراحان بهترین طراحی لباس کاروان ایران در ادوار المپیک را خواهیم داشت اما آنهمه هیاهو و جلسه در نهایت به اینجا ختم شده که از لباس کاراون المپیکی ایران در توکیو رونمایی خواهد شد! بدون اینکه صاحبنظران، افکار عمومی و رسانه ها لباس طراحی شده را ببینند و درباره آن نظر بدهند.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس