کد خبر 1243266
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
اعلام نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر سیرجان و نجف شهر

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از خلأ قانونی برای نظارت بر شوراهای اسلامی در کشور انتقاد کرد و گفت: متأسفانه هزار نفر از اعضای شوراها در دوره پنجم به دلایل مختلف دستگیر شده‌اند.

به گزارش مشرق، احمد علیرضابیگی عضو امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، با تأکید بر لزوم بازنگری در قانون انتخابات شوراهاو قانون شهرداری‌ها در کشور، اظهار داشت: نظارت بر شوراهای اسلامی کشور امری ضروری است و این ضرورت در شرایط فعلی بیش از پیش احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی گزینه های شهرداری تهران در روز شنبه

علیرضابیگی درباره نظارت بر انتخابات شوراها در دوره ششم که در خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، تصریح کرد:‌ این نظارت بهتر از قبل نشده است، زیرا قانون تغییر نکرده است، در حالی که باید برای نظارت بهتر، قانون را تغییر دهیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: قانون شهرداری‌ها و انتخابات شوراها باید تغییر کند و نظارت بر آن بایستی قاطع‌تر از قبل باشد، ضمن اینکه وقتی نظارت بر آن بر دوش مجلس باشد و نمایندگان عهده‌دار نظارت بر انتخابات شوراها باشند، به واسطه تعارض منافع همواره مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد که در همین دوره اخیر برگزاری انتابات شوراها مشکلاتی به وجود آمد که ناشی از همین موضوع بود.

وی گفت: نماینده مجلس در اعمال نظارت بر انتخابات شوراها در ابتدا سبد رأی خود را مدنظر می‌گیرد و حساب و کتاب می‌کند که اگر فرد یا افرادی را رد صلاحیت کرده و یا تعیین صلاحیت نکند، چه بلایی سر سبد رأی او خواهد آمد و لذا این موضوع از اساس و بنیان دچار تعارض منافع است. 

علیرضابیگی گفت: به احتمال زیاد در هفته‌های آینده اصلاح قانون انتخابات شوراها مجدداً در دستورکار کمیسیون امروز داخلی کشور و شوراها قرار می‌گیرد، چرا که این کار ضروری است. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: بزرگترین خلأ نظارت بر شوراها موضوع خلأ قانونی است، چرا که متأسفانه هزاران نفر از اعضای دوره پنجم شوراها در زندان هستند که نشان‌دهنده کافی نبودن قوانین در حوزه نظارت جامع و کارآمد است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    11 0
    عجیب نیست، تفکر اسلاحتلب ها برآمده از دزدیه
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      0 1
      ربطی نداره. ذات این شوراها فسادزاست
  • احسان معتمدی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    8 0
    از مدیران استانداری و دولتی ها با ان چیزی که من می بینم اگر سیستمی بود باید بیشتر اینها هم در زندان باشند نه استاندار و معاون و مدیرکل و وزیر اما چون افراد زیادی را فاسد کرده اند لذا راحت کنار می روند و از انها تقدیر به عمل می اید بابت کثافتکاری و خیانتهایی که به مملکت و کشورمان و حقوق بیت المال و خون شهدا نموده اند
  • محمدایوب IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    8 0
    اگر یک دوره دیگه اصلاح طلبان سر کار بودن. محل ما آنها تغییر وزندانها کاملا در اختیار آنها قرار می‌گرفت. پس مخالفت اصلاح طلبان با شورای نگهبان. دیگر باید برای هر آدم منصفی آشکار شده باشد. که مانع ورود ..... به کارهای اجرایی می‌شود هرچند بعد از ورود پوست می اندازند وبه اصل خود باز میگردند پس لازم است. دادگاهی برای نظارت برای آن تشکیل گردد
  • علی US ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    4 0
    والا تو محل ما هر چی دزدو غارتگره کاندید شده بودن..حساب کن قاچاقچی موواد محل پسرش کاندید شده بود
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    هتله خب دیگه. غذا و تخت مجانی، موبایل، پول فراوان، ارتباط تا دلت بخواد با خارج از زندان. .... برای چی نگهشون داشتید؟؟
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    اگرروزی حتی یکنفرشون را برای متنبه شدن بقیه کارکنان ومسئولین،اعدام کرده بودید،حالا مفتخور در زندان نداشتید
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    همسایه های ما حدود بیشتراز۱۰۰نفر مرتب مپرفتند رای فروختند هرکدام از۲۵۰هزارتومان تا یک میلیون تومان-حالا هم طرف رای اورده
  • عطاالله IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    افسادطلبان =دزدی
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    مردم فقط وفقط منتظر هستند-۱-با تمام مفسدان،برخورد شود... 2-دیگه فرصتی برای دلالان تحریم ورفع تحریمو مفسدان...برای نابودی پیشرفتهای داخلی و غارت کشوز به کسی ندهند
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    4 0
    لعن و نفرینش باشه برای محمد خاتمی بنیانگذار این ساختارهای فسادزا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس