لبنان

رئیس جریان آزاد ملی لبنان در سخنانی با اشاره به افزایش گمانه زنی ها پیرامون احتمال استعفای «سعد الحریری» از سِمَت خود گفت: استعفای حریری به روند تشکیل دولت لبنان ضربه می‌زند.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان در سخنانی به افزایش گمانه زنی ها پیرامون احتمال استعفای سعد الحریری از سِمَت خود به عنوان نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: استعفای حریری برخلاف آنچه که برخی گمان می‌کنند، فایده‌ای برای پرونده تشکیل دولت ندارد و حتی به آن ضربه نیز می‌زند. ما تاکنون همه تلاش خود را برای موفقیت روند تشکیل دولت انجام داده ایم.

جبران باسیل افزود: ما همچنین آماده هستیم تا هر اقدامی که به ادامه ماموریت حریری در تشکیل کابینه کمک می‌کند، انجام دهیم. درحال حاضر توافق پیرامون بسیاری از مسائل مورد اختلاف حاصل شده است و می توانیم در آینده درباره دیگر مسائل نیز توافق کنیم.

پیشتر روزنامه الأخبار اعلام کرده بود که احتمال دارد سعد الحریری طی روزهای آتی از سِمَت خود به عنوان نخست وزیر مأمور تشکیل دولت جدید استعفا دهد. برخی منابع خبر دادند که حریری در دیدار با معاون رئیس پارلمان لبنان تصمیم خود برای استعفا از پستش را اعلام کرده است.

چندی پیش نیز روزنامه لبنانی «البناء» با انتشار مطلبی اعلام کرده بود: آنچه که در زمینه تشکیل کابینه جدید لبنان می‌توان گفت این است که روند شکل گیری دولت جدید به یک بن بست نزدیک شده است. نمی‌توان به تشکیل کابینه جدید حداقل در آینده نزدیک امیدوار بود. واقعیت این است که هرچقدر هم تلاش کنیم که نسبت به فرایند تشکیل کابینه جدید لبنان خوشبین باشیم، نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم. برآیند تحولات تنها ما را به سمت بدبینی سوق می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس