کد خبر 1242547
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
ناوگروه

منابع آمریکایی گزارش دادند ناو گروه آیزنهاور آب‌های منطقه غرب آسیا را ترک کرده و به سمت پایگاه خود در آمریکا حرکت کرده است.

به گزارش مشرق، منابع آمریکایی از حرکت ناو گروه «آیزنهاور» آمریکا  به  پایگاه خود ایالات متحده پس از مدتی اقامت در غرب آسیا خبر دادند.

به نوشته «وبگاه نیروی دریایی آمریکا» ناو گروه آیزنهاور اینک از آبراه سوئز عبور کرده و وارد دریای مدیترانه شده است.این ناوگروه قصد دارد به پایگاه خود در «نورتفولک» در ویرجینیا عازم شود و به دومین حضور خود در خاورمیانه در یک سال خاتمه دهد.

ادعا می‌شد این ناوگروه برای حمایت از حملات ائتلاف آمریکا علیه داعش در منطقه حضور داشت. دو مقام پنتاگون گفتند که این ناو گروه مدتی را بنابر درخواست «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده درخلیج فارس ماند تا از عملیات عقب نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان پشتیبانی کند.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا گفته‌ بودندکه برای هشدار به طالبان به اسکادران‌های جنگنده‌های حاضر در ناو هواپیمابر آیزنهاور مستقر در منطقه و همچنین تعدادی دیگر از جنگنده‌های آمریکایی نیاز است تا آن‌ها پوششی برای خروج امن نظامیان آمریکایی از افغانستان ایجاد کنند.

به گفته مقام‌های ارتش آمریکا، درخواست‌ها از وزیر دفاع این کشور در خصوص خروج نیروهای نظامی این بود که این نیروها حین خروج از افغانستان از حفاظت بیست‌ و چهار ساعته یک ناوهواپیمابر و اسکادران‌های جنگنده‌هایش برخوردار شوند و به طور خاص به ناو هواپیمابر «آیزنهاور» اشاره شد.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» چندی قبل در گزارشی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور آغاز خروج برخی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه را صادر کرده است. بر اساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، این دستور بایدن در راستای بازاستقرار حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه صورت می‌گیرد.

وال‌استریت ژورنال نوشت که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که پنتاگون به دنبال ارائه تجهیزات و آموزش‌هایی است که عربستان سعودی به آن نیاز دارد.

ناوهواپیمابر آیزنهاور، ماه فوریه (اواسط بهمن ۱۳۹۹) ویرجینیا را ترک کرد و به سمت دریای مدیترانه به حرکت درآمد. این ناو در دریای مدیترانه در رزمایش‌ مشترک با نیروی دریایی ایتالیا و مغرب مشارکت داشت ومدتی در «دریای مکران» حضور داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس