کد خبر 1242517
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
لاکچری

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به استقبال اقشار مرفه از تنقلات لاکچری بیسکویت‌های یک و نیم میلیونی در راه ورود به کشور است.

به گزارش مشرق، قاسمعلی حسنی با اشاره به عرضه انواع بیسکویت‌ها و تنقلات گران قیمت در بازار گفت: بیسکویت‌هایی با قیمت هر بسته یک و نیم میلیون تومان به زودی به کشور وارد می‌شود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: البته در حال حاضر بیسکویت های لاکچری با قیمت هر بسته یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان  در بازار موجود است و به علت استقبال خریداران از این بیسکویت ها، بیسکویت‌های گران‌تری نیز در راه است و به زودی وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه خریداران  این نوع کالاها و تنقلات لاکچری فقط ۴ درصد قشر مرفه جامعه هستند، گفت: ثروت این افراد آن قدر زیاد است که نمی‌دانند با پولهایشان چه کنند.

حسنی با بیان اینکه واردات ۱۵۰۰ قلم کالای لوکس تشریفاتی از جمله تنقلات، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها از ۳ سال پیش به کشور ممنوع شده است و بنابراین بعد از ممنوعیت واردات این نوع کالا به صورت غیرقانونی و غیر رسمی به کشور وارد می‌شود.

وی گفت:  علاوه بر انواع بیسکویت‌های گران قیمت در حال حاضر انواع تنقلات، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌های گران قیمت از قبیل آدامس ۵۰ هزار تومانی، تن ماهی ۲۶۵ هزار تومانی، انواع نوشیدنی‌های انرژی زا از ۲۵۰ تا ۴۰۰ سی سی با قیمت ۵۰ هزار تومان در بازار موجود است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: البته قیمت این اقلام بسیار متنوع است و در کنار تن ماهی ۲۶۵ هزار تومانی، تن ماهی ۳۰ هزار تومانی نیز در بازار موجود دارد و حتی بیسکویت‌های وارداتی ۵۰ یا ۱۰۰ هزار تومانی در بازار موجود است، اما با توجه به استقبال از انواع این نوع تنقلات گران قیمت به مرور انواع گران تر آن نیز وارد بازار شد که همچنان مشتریان خود را دارد.

وی در مورد نحوه ورود این نوع کالاهای به کشور گفت: این کالاها به صورت غیر رسمی یا همان قاچاق به کشور وارد می‌شود و ورود آن توسط شبکه‌های اجرایی منظم و متصل به هم انجام می‌شود.

حسنی اظهار داشت: به عنوان مثال سفارش دهنده بیسکویت یا نوشابه گازدار کالای مورد تقاضای خود را سفارش می‌دهد و فرد دیگری خریدار کالا از کشور مبدا است و حمل کننده و وارد کننده آن به کشور نیز افراد دیگری هستند، لذا این قبیل کالاها توسط یک شبکه منظم به کشور وارد می‌شود.

وی اظهار داشت: همه این نوع کالاهای نیز توسط یک یا چند فرد وارد نمی‌شود، بلکه افراد زیادی نسبت به واردات این نوع کالاهای اقدام می‌کنند و معمولا هر فردی وارد کننده یکی از این نوع کالاهای است، بطوری که یک فرد وارد کننده تن ماهی و فرد دیگر آب معدنی و فرد دیگر بیسکویت است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: اغلب آب میوه های لاکچری از کره، چین و تایلند، تنقلات گران قیمت از اروپا، سویس، فرانسه و انگلستان و آب معدنی نیز از سود، نروژ و  امارات به کشور وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث مبارزه با قاچاق در دنیا شکست خورده است، گفت: باید واردات انواع کالا آزاد شود تا واردات این نوع از کالاها با پرداخت حقوق گمرکی از مجاری قانونی انجام شود و دولت نیز بتواند از واردات آن حق گمرکی دریافت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    31 0
    به جای گرفتن گمرک از موبایل و لپ تاپ ، از همین چیزها گمرگ بگیرید
  • وطن پرست DE ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    14 0
    پول می خوابونن تو بانک سودشو می گیرن بعد می رن باهاش بیسکوییت لاکچری می خرن. فرهنگ سازی اینچیزها با تولیدات مهران مدیری شدت گرفت. بیسکوییتی که می گن لاکچری اینجا تو اروپا خودشون خرید نمی کنند. دارن سر قشر پولدار و نوکیسه رو کلاه می زارن.
  • DE ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    7 0
    ایرانی ها اگر بخواهند بهترین نوع نسخه بیسکویت رودرداخل میتونن تولید وحتی صادر کنند.این چند درصدپولدار تشویق بشن دراین زمینه بیسکویت سازی داخلی سرمایه گذاری کنند.بانوان خانه داررو دراین صنعت واردکار بشن، تا شاهد خلاقیت وابتکارشون دراین صنعت ایرانی باشن. دیگه لازم نباشه این اجناس لوکس قاچاق بشه یا ارز بابتش هدربره. بیسکویتی که همه ایرانی ها با قیمت عادلانه ازش استفاده کنن نه یفقط یک قشربریز وبپاش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس