بگرام

فرمانده جدید پایگاه هوایی بگرام می‌گوید که نظامیان آمریکایی این پایگاه را بطور شبانه و بدون اطلاع مقامات افغان ترک کردند.

به گزارش مشرق، ژنرال «اسدالله کوهستانی» فرمانده جدید پایگاه هوایی بگرام گفت که نظامیان آمریکایی حوالی ساعت بامداد به وقت کابل این پایگاه را تخلیه کردند و نیروهای ارتش تا ساعت‌ها از خروج آن‌ها اطلاع نداشتند.

کوهستانی به بی‌بی‌سی گفت که نظامیان آمریکایی سلاح‌های سنگین را با خود بردند و مهمات آن‌ها را منفجر کردند اما سلاح‌های سبک و مهمات آن‌ها را در پایگاه باقی گذاشتند.

این ژنرال افغان درحالی از بی‌اطلاعی نسبت به خروج نظامیان آمریکایی می‌گوید که مقامات آمریکایی مدعی هستند که خروج مقامات افغان را از خروج خود مطلع کرده بودند.

گفتنی است که حدود ۲۰ دقیقه پس از خروج نظامیان آمریکایی، برق بگرام قطع شد و در پی آن ده‌ها نفر از مردم محلی از دروازه‌های محافظت نشده به پایگاه هجوم آوردند تا اقلام باقیمانده را با خود ببرند که شماری از آن‌ها با حضور نیروهای امنیتی افغان بازداشت شدند.

پیش از این نیز «درویش رئوفی» فرماندار شهرستان بگرام به «آسوشیتدپرس» گفته بود که تخلیه پایگاه هوایی بدون هماهنگی با مقامات افغان انجام شد و آمریکایی‌ها بدون هیچگونه هماهنگی با مقامات شهرستان و یا دفتر والی این پایگاه را ترک کردند.

براساس تازه‌ترین آمارهای رسمی، تاکنون ۹۰ درصد روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان انجام شده و معادل ۹۸۴ فروند محموله هواپیمای ترابری C۱۷ تجهیزات از افغانستان خارج شده است.

همچنین آمریکا ۱۷ هزار و ۷۴ قطعه تجهیزات نظامی نیز برای تخریب به نهادهای مربوط سپرده شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس