رمز ارزها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فعالیت برخی سمن ها که در پوشش صرافی به خرید فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، خلاف قانون است و دستگاه‌های امنیتی به این موضوع ورود می کنند.

به گزارش مشرق، حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی فعالیت‌های غیرقانونی که در قالب صرافی و خرید و فروش رمز ارز انجام می‌شوند، گفت: برخی از شرکت‌ها، مجوزهایی را در قالب سمن از سوی دستگاه‌های متولی گرفتند و سپس شرکت‌هایی را تاسیس و شروع به فعالیت‌های پولی کردند و عملا تبدیل به صرافی شدند که به خرید و فروش ارز و دلالی‌های ارزی می‌پردازند که قطعا چنین اقدامی غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید:

سه پیشنهاد به دولت برای جلوگیری از قطعی برق

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ورود این سمن ها به موضوع خرید و فروش ارز دیجیتال و مبادلات پولی خلاف قانون و تخلف بارز است، تصریح کرد: چنین فعالیت‌هایی نیاز به توجه و مراقبت بیشتر دارد و لازم است هم بانک مرکزی به عنوان متولی امر و هم دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با این شرکت‌های متخلف برخورد کنند.

نوش‌آبادی با بیان اینکه موضوع فعالیت‌های این NGOهای غیرقانونی که در قالب صرافی فعالیت می‌کنند در کمیسیون‌های اقتصادی مجلس از لحاظ پولی و مالی بررسی شده است، گفت: کمیسیون امنیت ملی نیز از بعد امنیتی موضوع فعالیت این مجموعه ها را بررسی و در صورت نیاز از مسئولان مربوطه جهت ارائه گزارش دعوت به عمل خواهد آورد.

وی افزود: گزارش‌هایی نیز درباره فعالیت این سمن ها به دست ما رسیده که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه فعالیت این قبیل مجموعه ها هم یک پدیده ضداقتصادی و هم ضدامنیتی است، گفت: ابعاد و پیامدهای فعالیت این متخلفان اثرات سوء اقتصادی، امنیتی و سیاسی خواهد داشت که لازم است تا نهادهای نظارتی مربوطه فعالیت آنها را از  ابعاد مختلف بررسی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    اساسا همانطور که مساجد مراکز فعالیت های مسلمان ها هست NGO ها مراکز جذب و مدیریت و فعالیت عناصر وابسته به غرب هست در غیر اینصورت خدمات اجتماعی که هردو ارایه می کنند یکی هست. متاسفانه در دولت خاتمی بنا به مشورت جورج سوروس خدمات اجتماعی مساجد رو منتقل کردند به NGO تا میزان کنشگری مساجد کاهش پیدا کنه ولی وقتی واقعا جامعه درگیر نیازی می شه (مثل کرونا) دوباره به ناچار مجبورن برگردند به مساجد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس