انگلیس

وزیر دفاع انگلیس هشدار داد که درصورت بروز تهدید از خاک افغانستان، از راه دور در این کشور حملات هوایی انجام خواهد داد.

به گزارش مشرق، «جیمز هیپی» وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که این کشور می‌تواند پس از خروج نیروهایش، درصورت وقوع تهدیدات تروریستی از افغانستان، از خارج این کشور علیه تهدیدات حمله هوایی انجام دهد.

به گزارش «اسکای نیوز»، هیپی افزود: ما کاملاً حق مقابله با تهدیدات تروریستی علیه انگلیس که ممکن است در افغانستان دوباره ظهور کنند را برای خود محفوظ می‌دانیم.

پیش از این نیز ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفته بود که پس از خروج کامل نیز آمریکا تهدیدات علیه خود و متحدانش از خاک افغانستان را هدف قرار خواهد داد.

وی همچنین تصریح کرد که پس از خروج کامل از افغانستان، نیروی هوایی آمریکا دیگر حمله‌ای را در حمایت از نیروهای امنیتی افغان انجام نخواهد داد.

دیلی میل دو روز قبل به نقل از منابعی در وزارت دفاع انگلیس نوشته بود که ۷۵۰ نظامی باقیمانده انگلیس درحالی افغانستان را ترک می‌کنند که بیم وقوع جنگ داخلی در این کشور وجود دارد و آمریکا نیز در آستانه تکمیل خروج نیروهایش از افغانستان قرار دارد.

گفتنی است در طی ۲ دهه گذشته در مجموع ۴۵۴ نظامی انگلیسی در افغانستان کشته شدند و در مقابل آن، تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار نفر بر اثر این جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس