سایبری

مدیرعامل یک شرکت آمریکایی اعلام کرد که برآوردها حاکی از آن است که احتمالا صدها شرکت و یا حتی بالای هزار شرکت آمریکایی قربانی حمله سایبری اخیر در این کشور شدند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ‌ در حالی که شرکت کاسیا که هکرها با نفوذ به نرم افزار این شرکت توانسته بودند شرکت‌های آمریکایی را هک کنند، تا چند روز پیش می‌گفت فقط ۳۹ شرکت قربانی حمله سایبری شده‌اند اما حالا مدیرعامل آن طی مصاحبه‌ای گفت برآوردها حاکی از آن است که بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ شرکت قربانی حمله سایبری اخیر شده‌اند.

گفته می‌شود این حمله سایبری از سوی گروه هکری یک گروه هکر روسی به نام رویل انجام شده که قبلا هم بنا به ادعای FBI در هک سامانه‌های شرکت تولید گوشت JBS آمریکا نقش داشته است. از طریق این حمله سایبری هکرها توانستند حتی به اطلاعات ریز مشتریان شرکت‌های آمریکایی دست پیدا کنند.

گروه هکرها پس از نفوذ اطلاعات شرکت‌ها را رمزگذاری کرده و برای بازگشایی آنها ۷۰ میلیون دلار باج درخواست کرده‌اند.

مارک لومَن، مدیر بخش مهندسی شرکت امنیت سایبری سوفوس می‌گوید، گروه هکرها مدعی هستند که بیش از یک میلیون یارانه را هک کرده‌اند.

وی گفت: بسته به بزرگی شرکت‌ها و اینکه آنها قبلا از اطلاعات خود بک آپ گرفته باشند، ممکن است، بازیابی اطلاعات آنها هفته‌ها طول بکشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس