کد خبر 1241990
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
«کتائب سیدالشهداء»

پس از اقدام اخیر آمریکا در حمله به یک مقر سازمان الحشدالشعبی عراق، سخنگوی گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» عراق به آمریکا هشدار داد که مقاومت عراق در حال رفتن به سوی گزینه انتقام است.

به گزارش مشرق، «ابو آلاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سید الشهداء» عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» درباره انتقام‌گیری از آمریکا هشدار داد و اعلام کرد: «ما می‌خواهیم عملیاتی اجرا کنیم که همه آن را انتقام‌گیری از واشنگتن توصیف می‌کنند».

بر اساس گزارش امروز (سه‌شنبه) شبکه «المیادین» به نقل آسوشیتدپرس، دبیرکل کتائب سیدالشهداء در این خصوص گفت: «عملیات انتقام از آمریکایی‌ها شاید زمینی، دریایی، هوایی یا از هر مکان دیگری انجام شود».

ابوآلاء الولائی ادامه داد: «هیأت هماهنگ‌کننده گروه‌های مقاومت عراق در حال رفتن به سوی پاسخ به حمله آمریکا» برای گرفتن انتقام شهادت چهار رزمنده تیپ چهارده الحشدالشعبی هستند.

الولائی در ادامه اظهاراتش خاطر نشان کرد که هیأت هماهنگ‌کننده گروه‌های مقاومت بر پاسخ به اقدام آمریکا پافشاری دارند و قادر هستند که به نیروهای آمریکا در مرز سوریه، کویت و عربستان سعودی دست پیدا کنند.

این اظهارات پس از حمله اخیر آمریکا به خط مرزی عراق و سوریه است که در پی آن، چهار تن از رزمندگان تیپ چهاردهم سازمان الحشدالشعبی عراق به شهادت رسیدند.

بامداد روز دوشنبه هفته گذشته، منابع خبری در عراق و سوریه از حمله پرنده‌های آمریکا به چند موضع نظامی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

پس از این حمله، وزارت دفاع آمریکا، روز دوشنبه، در بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت حمله به مقر الحشد الشعبی اذعان کرد: «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور "جو بایدن"، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله، چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند و گروه‌های مقاومت در عراق روز گذشته در چند بیانیه از انتقام سخت از آمریکایی‌ها سخن گفتند. دولت و وزارت خارجه عراق نیز این حمله را رسما محکوم کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس