روحانی نمایه - کراپ‌شده

رئیس جمهور گفت: مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال بر عهده دارند و در این دولت کارهای بسیار عظیم و بزرگی در این مناطق صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان، اظهار داشت:  ۶۲ طرح توسعه ای و زیرساختی در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور در هفتاد و هشتمین هفته از افتتاح طرح های ملی افتتاح شده است و مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال بر عهده دارند و در این دولت کارهای بسیار عظیم و بزرگی در این مناطق صورت گرفته است.

مناطق آزاد امروز به تولید کننده و مرکزی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: مناطق آزاد در آغاز فعالیت این دولت بیشتر وارد کننده بود تا صادرکننده و بخش تجاری آن فعال بود تا بخش سرمایه گذاری که این یک نقیصه بزرگ برای این مناطق بود.

در این دولت کارهای عظیمی در مناطق آزاد انجام شده و طرح های استراتژیک و زیرساختی در این مناطق اجرا شده است

حسن روحانی اظهار داشت: از این پس مناظق آزاد ما به ۱۵ منطقه آزاد افزایش می یابد و باید باقی مناطق آزاد دیگر ماهم هرچه سریع‌تر فعال شود و با این ۱۵ منطقه آزاد که دور ایران را فراگرفته اثر خیلی خوبی در اقتصاد و اشتغال کشور داشته باشد.

مناطق آزاد تجاری و اقتصادی نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال بر عهده دارند

وی با بیان اینکه یک نقیصه بزرگ مناطق آزاد این است که بیشتر وارد کننده بوده تا صادرکننده و بیشتر بخش تجاری‌اش فعال بود تا بخش سرمایه‌گزاری،‌گفت: برخی جاها زیرساخت‌ها خوب بود و بعضی جاها برخی زیرساخت‌ها چون فرودگاه و بنادر باید توسعه یابد و زمینه برای فعالیت اقتصادی شروع شود. قشم و چابهار و کیش و اروند مناطق جنوبی بسیار مهم ما هستند و فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گزاری دارند.

 توسعه راه آهن از اولویت های اصلی این دولت بوده است

روحانی افزود: پروژه تکمیل راه آهن باید ادامه یابد و یکی از اولویت های دولت سیزدهم نیز همین خواهد بود که در منطقه آزاد اروند و شلمچه پروژه راه آهن مهمی داریم که آن اتصال راه آهن خرمشهر به بصره است که کار سیاسی اش انجام یافته و سرمایه‌گزاری مشخص شده است و زمین‌ها واگذر شده است. این خط، راه‌آهن ایران را به راه‌آهن عراق متصل می‌کند و راه آهن عراق به سوریه هست و خلیج فارس را به مدیترانه متصل می‌کنیم و این کار بزرگ باید در دولت سیزدهم تکمیل شود.

رئیس جمهور ادامه داد: کار دیگر اتصال راه آهن از چابهار به راه آهن سراسری ما در زاهدان است و همه تلاش ما این بود که این راه آهن را افتتاح کنیم و البته بخشی از این راه آهن را افتتاح خواهیم کرد و ۵ تا ۷ راه آهن مهم را در یک روز افتتاح خواهیم کرد و این کار بزرگ در تاریخ ایران هست. همچنین راه آهن زاهدان به خاش افتتاح می شود. راه‌آهن چابهار به ایرانشهر هم نزدیک به تکمیل است و با تلاشی طرف ماه‌های اینده این پروژه به افتتاح خواهد رسید.

 مشکل امروز برق در کشور نشان داد که سرمایه گذاری چقدر اهمیت دارد

وی با بیان اینکه برق در شرایط کرونا مهم است و این جزو نعماتی هست که وقتی می‌رود اهمیتش معلوم می‌شود، گفت: برق برای زندگی و آسایش و حیات مردم و تولید کشور مهم است و امسال دچار خشکسالی بی‌سابقه شدیم و بارندگی امسال ۵۲ درصد نسبت به سال قبل کمتر است و برق آبی ما تقریبا قطع شده و دو توربین ما در دو سد کار می‌کند و آن هم ممکن است به دلیل خشکسالی قطع شود. نیروگاه بوشهر ما که هزار مگاوات است از مدار خارج شد و نیاز به تعمیراتی داشت که بعد دوباره از مدار خارج شد و دیروز دوباره به مدار برگشت. در زمینه گاز تولید ما افزایش یافته و در زمینه برق هم توسعه ما مناسب بوده و اشکال خشکسالی هست و البته مصرف هم افزایش یافته است که یکی از دلایل آن گرما هست و تولیدات صنعتی ما نسبت به سال گذشت ۵۰درصد افزایش یافت است و همچنین رمزارزها هم بوده است.

روحانی با بیان اینکه امروز صبح به معاون اول دستور دادم که امروز بعد از ظهر جلسه بگذارد و راه حل مشکلات را پیدا کنند، گفت: بخشی از صنعت کشور ما باید همراهی کند و ساعات فعالیت صنعت را تغییر دهیم یا برخی صنایع دوره تعطیلات برای کارگران را زودتر بگذارد. مهم آن است که مردم ساعت خاموشی را بدانند و مردم بدانند این ۲-۳ ساعت قطعی برای چه زمانی هست و این کار باید حتما انجام گیرد.

عذرخواهی از مردم بخاطر مشکلات ایجاد شده ناشی از قطعی برق 

وی با بیان اینکه به دلیل برخی مشکلات فنی ناچار شدند به صورت اتوماتیک به برخی از مناطق خاموشی بدهند که کل برق کشور دچار افت نشود،‌گفت: نسبت به مردمی که دچار مشکل و رنج شوند عذرخواهی میکنم و خواهش می کنم همراهی و همکاری کنند ولی وزارت نیرو مقصر نیست اما باید وزیر نیرو به مردم توضیح دهد و بگوید مشکل چه بوده است و راه حل مشکل را هم پیدا و عملیاتی کنیم و مردم همراهی کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    18 3
    مشکل این بود که وزیر نیرو چهار سال پیش ساخت نیروگاه را به صرفه اقتصادی نمی دانست
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      15 0
      بابا ! ما مقصـــــــــــــر ! فقط تـــــــــو بروووووووووووووووووووووووو..........
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    14 3
    چرا آقای رییس جمهور حقایق بیان نمی کنید واقعیت از سالی که دوستان شما از جمله آقای فلاحتیان وغیره متولی امور برق شدند با برخورد دستوری کنترل نرخ فروش برق برای تولید کنندگان را دستور کار قراردادند که منجر به لغو نزدیک به 15 هزار مگاوات نیروگاه جدید وطرح توسعه شد شاید باز هم پای توافق آب وهوای پاریس در میان بوده
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      5 0
      چرا آقای رییس جمهور حقایق بیان نمی کنید ؟؟؟ چه توقعاتی دارید چه خبره اینهمه پر توقع ؟؟!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    18 0
    تقصیر ترامپه احتمالا
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      18 2
      تمام خسارتی که ترامپ به ما زد اندازه یک ماه خسارت دولت تحقیر امید نیست
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      4 1
      عاقا تقصیر من گردن شکسته ست بگیرید منو به برق ده هزار ولت وصل کنین ولی خواهشا قبلش یجوری ایشونو ساکت کنید تا اینقدر نمک به زخم مردم نپاشه و ما رو چیز یعنی جیگر فرض نکنه
  • جوان IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    10 1
    فکر کنم مقصر عمه ی منه!!!
  • یوسف GB ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    5 3
    مقصر فقط نقشه بهم ریختن مملکت بوسیله خدایان انگلیسی شماست والا شعورتان به این حد خدابکاری هم نمیرسه شیطان تولد نو ملت را حس کرده
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    7 0
    چرا مجهز به انرژی خورشیدی نمیشیم؟ چرا از مزیت حرارت خورشید برای تولید برق استفاده نمیشه ؟
  • محمدایوب IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    10 0
    وزیر نیرو مقصر نیست. مردم مقصر اصلی هستند. تحمل زحمت فرمایید. بیایید درمیان مردم. تا مردم ازشما پوزش بخواهند وتشکر از زحماتی که کشیدید ومردم غرق خوشی و لذت از زندگی که برایشان درست کردید وهر روز چند نفر از زیادی خوشی. می میرند.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    7 1
    کم و کسری در خزانه ایی بوجود آمده شماره حساب بدین به حسابتان بریزیم و دیگر برق را قطع نکنید
  • علی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    5 0
    حیا که نباشه...
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    6 2
    زمین گرده ،بزودی ده برابر اینها سر خودتو خانودت میاد انشاءالله
  • علی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    7 0
    مقصر مردم هستند که امروزه بدلیل گرانی بیش از حد اقلام خوراکی برق میخورند
  • محمد IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    7 2
    یعنی این شخص آخرشه مثل این تکرار نمیشه حیفه استعدادش هدر میره بفرستید انگلستان آباد کنه شاید ملکه سکته کنه بمیره
  • علیپور IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    8 0
    خدایا این نفهم ها چقدر ملت را احمق میدانند؟
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      5 1
      همون قدر که خودشون احمقن .
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    عذرخواهیت بخوره تو سر خودتو و ......... .
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    6 3
    معاهده پاریس رو امضا کردید که از سوخت فسیلی و گازهای گلخانه ایی استفاده نکنید، نیروگاها رو توسعه ندادید، و هسته ایی رو هم تعطیل کردید که الان نمیتونیم برق هسته ایی به میزان مورد نیاز تولید کنیم، تف هم کف دستتون ننداختن، با این کاراتون مردم رو هم کلافه کردید
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      5 3
      FATF , معاهده پاریس برجام اینا همش حماقت محض بود
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    8 1
    پررویی نجومی!!!
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    5 3
    پرروئی نجومی صبح داخل ماشین رادیو گوش میدادم خانم مجری از یکی از مسیولین وزرارت نیرو که بطور زنده پخش میشد سئوال کرد در مورد کم کاری شرکت برق و قطع مکرر برق مسئول مربوطه : در یک جاهایی مصرف های عجیب و غریبی هست که ما سر در نمی آوریم خانم مجری :چطور شما یک ماشین لباسشویی در اوج مصرف برق اگر در منزلی روشن بشه ، مشترک رو دقیقا شناسایی میکنید و هزینه رو براش محاسبه میکنید . ولی الان مصرفی با این حجم رو نمیتوانید شناسایی کنید ؟ این دولت این بود، که جگر مردم رو خون کرد! این دولت باعت شد که مردم دلسرد و ما امید بشوند . خیلی ها در انتخابات نیامدند چون با این دولت لج بودند
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    5 3
    مرگ بر دروغ مرگ بر فریب مرگ بر نمایش های پوچ مرگ بر کارهای پوک مرگ بر غارت مرگ بر تزویر مرگ بر متکبر بر ملتی مظلوم مرگ بر فساد
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 2
    دهه شصتی هستم. تو عید یه برنامه داشتیم اهنگش این بود که با کمی تغییر براتون میخونم تا لذت ببرین: نوووووووووون و پنیر پسته ! ح.. تنهاااااااااااااااا نشسته . به وقت غصه و غم چرا چشاشو بسته ؟ (جواب : چون) ح... فکر بهااااااااااااااااااره ! در انتظار برجام غمگین و بی قرااااااااااااااااااااااااااااره ! ح.... میگه درختم رفته به خواااااااااااااااااااااااااااااااب سنگین ! دولت دیگه نداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااره ، فکرهای ناب و رنگین! ح.... نخور تو غصه ! (با رفتنتون) بهار میاد دوباره ! درخت بی برگ تو ! برگای سبز میاااااااااااااااااااره ! دوباره دشت و صحرا پر گل و زیبا میشه ! به روی چهره ما شکوفه هاااااااا وا میشه
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 2
    دهه شصتی هستم. تو عید یه برنامه داشتیم اهنگش این بود که با کمی تغییر براتون میخونم تا لذت ببرین: نوووووووووون و پنیر پسته ! ح.. تنهاااااااااااااااا نشسته . به وقت غصه و غم چرا چشاشو بسته ؟ (جواب : چون) ح... فکر بهااااااااااااااااااره ! در انتظار برجام غمگین و بی قرااااااااااااااااااااااااااااره ! ح.... میگه درختم رفته به خواااااااااااااااااااااااااااااااب سنگین ! دولت دیگه نداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااره ، فکرهای ناب و رنگین! ح.... نخور تو غصه ! (با رفتنتون) بهار میاد دوباره ! درخت بی برگ تو ! برگای سبز میاااااااااااااااااااره ! دوباره دشت و صحرا پر گل و زیبا میشه ! به روی چهره ما شکوفه هاااااااا وا میشه
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    مقصر تو نیستی !!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    آقا من از طرف آقای رو....... از ملت شریف ایران عذر می خواهم.ایشان و دوستانشان دو سال آخر مشغول اموری هستند که به ما هیچ ربطی نداره.اصلا ایشان برای انجام این امور در دو سال آخر، رئیس جمهور شدند.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    5 0
    یکی جلوی دیوانه بازیهای دولت روبگیره اینها رسما قصد جان مردم روکرده اند وقبل رفتن میخوان مردم راتارومارکنن این اصلا غلو نیست گرانیهای پی درپی کمک به انتشاربیماری عدم انجام واکسن وحالا قطعیهای بیسابقه اب وبرق هدف چیست
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 2
    رو.... میگفت همه مشکلات بخاطرتحریمه این قطعیهای مکررچه ربطی به تحریم داره اقای رو... داری قبل رفتن کاملا رسوا میشی وته مونده ابرویت هم داره میره
  • حسين DE ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 2
    شيخ ، بزودى بايد پاسخگو باشى.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    تقصیر کدخدا هست
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    آقای روحانی یکی از کارهای بزرگ حضرتعالی قطعی مکرر برق است که یاد دوران پر افتخار دفاع مقدس را زنده می کند
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    راست میگه خب، خانم ابتکاره
  • بدون نام IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    کلا دولت تدبیر و امید تو هیچ زمینه ای تقصیر نداره چه توی گرونی بنزین جه دلار چه سکه جه بورس دولت شما فقط میخوابه و جمعه صبح بهش میگن بنزین گرون شد بورس بهم ریخت اخرین خبر هم که جمعه صبح دریافت کردین قطعی برق بوده تموم شد و رفت
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    اگر امروز کمبود برق داریم مردم تحمل می کنند اما نامردی دولتمردانی که بدون اطلاع آب و برق مردم را قطع می کنند هر گز نه تنها قبول نمی کنند بلکه هر گز نمی بخشند
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    مقصر دولت آینده ست:خخخخ
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    حتما تقصیر مردمه... الان برق چه ربطی به مناطق آزاد دور ایران داره ؟ الان میخواست یعنی بگه ما این کارا رو کردیم؟ حکایت پروژه های دولت روحانی حکایت تصفیه خونه بزرگ غرب تهرانه که گفتن این اواخر افتتاح کردن از اون زمان به بعد شهرک ما آبش دیگه حتی برای شستشوی صورت هم مناسب نیست چه برسه به خوردن...
  • ES ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 1
    هدف از ایجاد این همه فشار بر مردم، آشوب گری و انجام پروژه های ضد نظام و ضد کشور هست.... مردم صبوری کنند. مسئولان انقلابی رسیدگی کنن. ان شالله خدا با ماست. و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین
  • DE ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال بر عهده دارند و در این دولت کارهای بسیار عظیم و بزرگی در این مناطق صورت گرفته است. از جمله 18000000000 هیجده میلیارد دلار و 65 تن طلا را ما به چندین نفرشون هدیه کردیم که برن باهاش حال کنند منظور باهاش کار کنند .
  • ES ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    درست میگی، همش تقصیر آمریکاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس