کد خبر 1241714
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۲
چگونگی نگهداری واکسن کرونا در هنگام قطعی برق!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تشریح شرایط نگهداری واکسن‌ کرونا در زمان قطعی برق از آغاز تزریق واکسن برکت به افراد واجد شرایط در مراکز بهداشتی تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر بابک عشرتی درباره مشکلات نگهداری واکسن کرونا در شرایط قطعی برق اظهار کرد: تدابیری برای نگهداری واکسن کرونا در زمان قطعی برق اندیشیده شده است؛ شب‌ها واکسن‌های کرونا را در دپوی اصلی قرار می‌دهیم که برق اضطراری دارند. اگر واکسن‌ها در بیمارستان نگهداری شوند نیز برق اضطراری وجود دارد بنابراین در هنگام شب و زمانی که نیروهای بهداشتی حضور ندارند نگرانی برای نگهداری واکسن‌ها نداریم.

وی افزود: در طول روز نیز اگر برق قطع شود بسته‌های یخ (آیس پک) داریم که اگر برق قطع شود این بسته‌های یخ را در کلدباکس قرار می‌دهیم و با استفاده از این روش می‌توانیم تا سه تا چهار ساعت این واکسن‌ها را نگهداری کنیم اما قطعی برق در طولانی مدت می‌تواند نگهداری واکسن‌ها را به خطر بیندازد.

تحویل ۱۰ هزار دوز واکسن برکت به دانشگاه علوم پزشکی ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این سؤال که «در مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران واکسن کوو ایران برکت نیز توزیع و تزریق می‌شود؟» تصریح کرد: بله؛ دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۲ هزار دوز واکسن برکت را در وهله اول تحویل گرفته بود که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت به عوامل اجرایی انتخابات تزریق شد؛ امروز نیز ۱۰ هزار دوز واکسن برکت تحویل دانشگاه ما شده است که عمدتاً برای تزریق نوبت اول گروه‌های خاص و جاماندگان گروه‌های قبلی واکسیناسیون مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عشرتی با بیان این‌که پیش از انجام واکسیناسیون کرونا، بیش از ۸۰ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا در افراد سالمند و آسیب پذیر رخ می‌داد، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای معاونت درمان، عمده افراد بالای ۷۰ سالی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند و سپس به کرونا مبتلا شده‌اند، بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

وی تأکید کرد: هنوز راه زیادی تا افزایش پوشش واکسیناسیون به میزان مطلوب مانده در کشور داریم و باید تأمین واکسن مورد نیاز مردم صورت پذیرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس