کد خبر 1241554
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
علت برخورد زننده با "داوطلب باردار کنکور" چه بود؟!/ لزوم برخورد قاطع با خاطیان پرونده

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که یکی از داوطلبان کنکور در روایت رفتار زننده و عجیب مدیر حوزه مربوطه می‌گوید: جلوی اون‌همه آدم هنوز در رو نبسته بودن، جلوی اون‌همه پرسنل گفت «مانتوت رو باز کن»

به گزارش مشرق، از روز پنجشنبه ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۰ ویدیویی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که یکی از داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ با گریه، روایت رفتار نادرستی را که در یکی از حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری با وی انجام شده است بازگو می‌کند.

در ویدئوی مذکور، این داوطلب می‌گوید:

«من امروز کنکور داشتم در مدرسه بوعلی سینا، در دستم آنژیوکت است به‌خاطر اینکه سه‌ماهه باردارم و نسخه پزشکی دارم؛ همه موارد را نشان دادم که سرم‌ها باید زده شود، حتی نامه بستری بیمارستان را هم نشون دادم، مدیر مدرسه گفت "این (داشتن آنژیوکت) تقلبه، باید باز کنی"!!

من را به‌خاطر آنژیوکتم از جلسه بیرون آوردند و گفتند که "باید بگردیمت"! مسئول بهداشت آنجا آمد و نسخه من را تأیید کرد و گفت "باید سرم بزند به‌خاطر همین است که آنژیوکت به دستش وصله"؛ مدیر مدرسه برخورد خیلی بدی کرد.

پلیس آمد و شکایتم را نوشتم، با این حال با اینکه تمام اطرافیان گفتند "این گناه داره، بچه‌اش گناه داره"، اما باز هم این خانم رفتار بدی کرد؛ داخل گوشم را گشت، گفتم اشکال ندارد، داخل کفشم را گشت، گفتم اشکالی ندارد، جیب‌هام را گشت، گفتم اشکالی ندارد! جلوی اون‌همه آدم هنوز در رو نبسته بودن و همه نشسته بودن، جلوی اون‌همه پرسنل، گفت "مانتوت را بازکن"، مانتوم رو باز کردم. بلوزم رو زد بالا که مثلاً من را تفتیش کند و می‌گفت "جزو قوانین است"! گفتم "کدام قانونی اجازه می‌دهد که زن حامله را این‌جوری تنش را بلرزونی؟!"!

بعد جلسه بهش گفتم "خانم، انصاف نبود این‌جوری با یک زن حامله رفتار کنی"! شروع کرد فریاد زدن و بعد گفت "صورت‌جلسه بنویسید" که من در آنجا اغتشاش کردم، شلوغ کردم! بعد من را از مدرسه انداخت بیرون و گفت "تو غلط کردی با این حالت اومدی کنکور دادی(!!) برای چی اومدی کنکور دادی؟"! گفتم "خانم! من فوق‌لیسانسم، وقتی اومدم اینجا این کنکور رو دادم حتماً یه رشته خاصی را می‌خواستم که اومدم شرکت کردم"، پلیس هم آمد، من که می‌دانم به جایی نمی‌رسد اما رفتم حراست آموزش و پرورش، آقای رمضانی بودند خدا خیرشون بدهد، یک ساعت کامل برای من وقت گذاشتند، همه را نوشتند، گفتند "ما دوربین‌ها را چک و پیگیری و حتماً برخورد می‌کنیم"».

اما مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پیگیری خبرنگار تسنیم، پاسخگویی درباره این واقعه را مربوط به حراست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.

بر اساس محتوای ویدئوی منتشرشده و ذکر نام مسئول حراست منطقه، مشخص شد این مورد در شهر تهران و در مدرسه دخترانه بوعلی سینا منطقه ۱ (فرمانیه) روی داده است؛ در تماس با رئیس منطقه یک، او تنها به ذکر این جمله که "این مسئله در دست بررسی است و ماجرا مربوط به حراست است" اکتفا کرد!

از وزارت آموزش و پرورش انتظار می‌رود در اسرع وقت پاسخ دقیقی به افکار عمومی ارائه کند و با خاطیان احتمالی، اشد برخورد قانونی صورت گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    34 6
    چقدر عقده ای و عوضی بوده .
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    7 48
    حق داشته مراقب، خانم باردار باید همکاری میکرده. با همین حرفها و بهانه ها تقلب میکنن و سوالها لو میره
    • مجتبی IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      39 0
      عزیزم انگار خوب متوجه نشدی اون خانم همه جای این بنده خدا رو گشته مشکلش باردار بودن این خانم بوده بعدشم سوالات وقتی امتحان در سراسر ایران هم زمان برگزار میشه چطور لو بره !!!حتما برا سال دیگه لو بره، واقعا تعجب میکنم یه لحظه فکر کن با خواهر خودت همچین برخوردی بشه ،آدم باید وقتی میخواد درباره دیگران اظهار نظر کنه خوبه خدا رو هم در نظر بگیره
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      2 0
      موش کور تو رو بخوره!!!! تا موقع خوردن متوجه نشه که چه نابغه ای رو داره میخوره
    • مانی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 0
      سر جلسه امتحان بوده بعد می گی سوالها لو رفته ؟؟؟ خدا شفات بده !!!
    • Bogdhj IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 1
      ازنظر منم این درسته میان اینکار ها را میکنند و تقلب میکنند
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    10 2
    حراست !!وقت گذاشت یک ساعت گوش داد و نوشت!!در همین بلدن در ضمن زیاد پیگیری کنی همون حراست با اخم و زیر چشمی تهمتی بهت میزنن بیرونت میکنن و دانشجو شدن را تا اخر عمرت را باید فراموش کنی
  • محمد هادی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    18 1
    خاک بر سرش بکنند با یک زن حامله اینطوری رفتار کرده؟ باید باهاش برخورد کرد
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    20 1
    واقعا جای تاسف دارد مگه گناه کرده که باردار شده وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد. زن باردار حرمت داره
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    18 1
    اون عوضی رو از خدمت تعلیق کنید برای مدتی تا بفهمه درست برخورد کنه.
  • سید IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    5 5
    من خودم بارها مسئول جلسه انواع آزمون ها بوده ام و دیده ام که داوطلب چون شاکی بوده است یک جانبه به قاضی رفته است و بر طبق ادعایش مسئول جلسه را محکوم هم کرده است اما وقتی که سخنان مسولین برگزاری آزمون را شنیده اند متوجه شده اند که موضوع 180 درجه فرق داشته است! پس زود قضاوت نکنیم و یک طرفه به قاضی نرویم!
  • مجتبی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    9 1
    امیدوارم مسئولین یا این قضیه رو پیگیری کنن و از رسانه ملی به اطلاع مردم برسانن یا از این به بعد تبلیغ نکنن بگن بچه بیارین تو این بدبختی اینها کاملا فرمایشات مقام معظم رهبری رو نادیده میگیرن و در زمین دشمن بازی میکنن تا مردم دلسرد بشن
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    11 0
    بابا اینا آب و برق هشتاد میلیون ایرانی را به گروگان گرفته اند هیچ مقام و قدرتی نمی تونه جلوشون وایسته !
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 12
    اتفاقا اون مسئول باید مورد تقدیر قرار بگیره که اینقدر در کارش حساس بوده کنکور مسئله حساسی یک تقلب کوچک ممکنه سرنوشت چندین نفر رو تغییر بده قطعا باید به داوطلبی با اون شرایط شک میکرد اونم با این همه شگردهای تقلب باید مطمئن میشد که واقعا بارداره و مورد خاصی نیست مسائل رو احساسی و هیجانی نکنید
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      12 0
      اگه با یکی از خانم های خانواده خودت همین جوری برخورد میشد باز هم همین رو میگفتی؟ ؟واقعا باعث شرمنده گی هست که با یه خانم باردار اینجوری برخورد بشه. به نظرم رئیس قوه قضائیه باید ورود کنه.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    6 1
    از همون آدمهایی که با بچه دار شدن زنان ایرانی مشکل داره داشته از بقیه خانمها زهر چشم میگرفته از این آدمهای وابسته و نفوذی که با برنامه دشمن دارن به این مملکت ضربه میزنند در آموزش و پرورش زیاد داریم
  • خوزستانی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    10 2
    مسئولی که نمی تواند به یک خانم باردار درست برخورد کنه همون بهتر که اخراج بشه.
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      6 1
      خدابداد دانش آموزان مدرسه ی زیر نظر ایشان برسد باید دیداصلا ایشان فرزندی دارند یا مجردن
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    5 1
    بعضی زن ها خیلی حسود اند! نمی تونسته موفقیت این خانم را ببینه
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 0
    این بیماران روانی و عقده ای در ادارات فراوان هستند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    4 2
    من جای شوهرش بودم شلوار اون زینکه و جد و آباد مدرسه رو میکشیدم سرشون
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 2
    خدا نکند خانمها جای برسند. میری دکتر منشی دکتر بیشتر از خود افه میاد
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      1 0
      چه ربطی داشت آخه!
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    این اغتشاش کرد و شلوغ کرد شده ابزار سوء استفاده برخی توی جاهای دولتی که بر علیه دیگران استفاده کنند. متاسفم هم برای این آدمها که چوبش رو میخورند هم برای اونایی که از اینها حمایت میکنند وگرنه خودشون قدرتی ندارند.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    امان از خود این حراستها.
  • صفر DE ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    اون خانم مگر نمیدانست کنکور دارد برای چه باردارشد
  • علی خان IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 1
    آب که سر بالا بره همین میشه تو اگه میخواستی دانشگاه بیای ببخشید بیخود کردی باردار شدی فردا هم میاد دانشگاه را بهم بریزه بچه مریض بود ، کسی را ندارم نگه داری کنه ، خلاصه بدون برنامه ، در کل وقتی میگم بی هدف یعنی همین ، در کشورهای پیشرفته اگر خانمی اقدام به بارداری کنه تا سه سال بهش مرخصی و خدمات نگه داری از بچه میدن چون هدف بزرگی است ، و اگه خودش خواهن تربیت بچه باشه حتی بهش تشویقی هم میدن ، این خانم فردا میخواد چه جوری این بچه را بزرگ کنه ، اگه واقعا مادر دلسوزی بود به مراقبت و نگهداری فرزندش فکر می‌کرد نه دانشگاه ، الان من تا فوق خوندم آخرش هم بقال شدم چرا چون برنامه نداشتم هدف نداشتم فکر کردم چون همه در این سن کنکور میدن من هم باید بدم چون همه ارشد میخونند من هم بخونم .اگر ی راهنمای خوب عاقل داشتم عمرا دانشگاه نمی رفتم تا عمرم تباه بشه .من ۷ سال عمرم را تباه کردم ، حتی تا ششم میخوندم کافی بود ولی اشتباه کردم و خانواده باعث شد. علاقه من نقاشی بود ولی کسی منو درک نکرد .اگه مادرم منو به ی کلاس خصوصی نقاشی میفرستاد الان ی تقاش بودم و در کنار آن موسقی را هم یاد میگرفتم ، حساب کن اگه از ۱۲ سالگی تا این سن نقاشی و موسیقی می آموختم چقدر شاد بودم.
  • ایرانی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    سلام کار قانونی اعتراض نداره ازبس توتفلب ماهرین مجبورن بررسی کنن
  • خخخخخ IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    خخخخخ چه جوک مسخره ای
  • ناشناس IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    به نظر من دقتشون کار درستی بوده ولی با احترام ونه جلوی جمع بی احترامی وبرخورد بد رو کسی نمی پسنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس