تاریخ فرانسه؛ قتل ۱۰ میلیون مسلمان فقط در الجزایر! + تصاویر

وزیر مجاهدین الجزائر از خودداری فرانسه برای تحویل نقشه مکان‌هایی که در آن انفجارهای اتمی در صحرای الجزائر انجام داده، خبر داد.

به گزارش مشرق، «الطیب زیتونی» وزیر مجاهدین الجزائر در سخنانی به مناسبت پنجاه و نهمین سالروز استقلال این کشور از فرانسه (۵ جولای ۱۹۶۲)، گفت که طرف فرانسوی از تحویل نقشه انفجارهای هسته‌ای در صحرای الجزائر خودداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۱۲۷ میلیون انسان قربانی ۱۲ نسل‌کشی متمدن‌ها!

فرانسه مابین سال‌های ۱۹۶۰ -۱۹۶۶ که الجزائر تحت استعمار این کشور قرار داشت، چندین آزمایش هسته‌ای در صحرای الجزائر انجام داده که چهار مورد آن در سطح زمین و ۱۳ مورد نیز در زیر زمین انجام شده است.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، زیتونی گفت که طرف فرانسوی از تحویل نقشه‌ای که مکان‌ دقیق انجام این آزمایشات و دفن زباله‌های هسته‌ای و شیمیایی را نشان دهد، امتناع می‌ورزد.

وی گفت که فرانسه تاکنون هیچ اقدامی برای پاکسازی مناطق آلوده یا پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان از این آزمایش‌ها انجام نداده است.

وزیر مجاهدین الجزائر همچنین گفت که انفجارهای هسته‌ای بیانگر ارتکاب جنایت‌هایی است که همچنان تشعشعات آن بر انسان‌ها و محیط زیست تأثیر می‌گذارد.

وزارت مجاهدین الجزائر در سال ۱۹۶۲ تشکیل شده و وظیفه آن، رسیدگی به امور شهدای انقلاب استقلال الجزائر از فرانسه و خانواده‌های آن‌هاست.

پرونده انفجارهای اتمی از مهم‌ترین پرونده‌های لاینحل بین الجزائر و فرانسه است که مذاکرات درباره آن به بن‌بست رسیده و در هر مناسبتی مقامات الجزائر از پاریس می‌خواهند که مسئولیت خود در این پرونده حساس را بپذیرد.

در همین رابطه پروفسور «عبدالکاظم العبودی» در سال ۲۰۰۰ در کتاب خود «جنایت‌های اتمی فرانسه در صحرای الجزائر» از این جنایت به عنوان «هولوکاست اتمی فرانسه» و جنایت استعماری یاد می‌کند.

در سال گذشته نیز انجمن «۱۳ فوریه ۱۹۶۰» که به امور قربانیان انفجارهای اتمی در الجزائر رسیدگی می‌کند، در گزارشی از وجود بیش از ۴۲ هزار قربانی این انفجارها که ناقص الخلقه به دنیا آمده یا دارای اختلالات ذهنی، جسمی، بیماری‌های چشمی و بیماران مبتلا به سرطان هستند، خبر داد.

در این گزارش اشاره شده که سالانه ۱۱۰۰ مورد ابتلا به سرطان ثبت می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس