کد خبر 1241392
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
دلتا خطرناک تر از ویروس انگلیسی/سالمندان گول واکسن را نخورند

متخصص بیماری های عفونی، وضعیت کرونا در جهش ویروس دلتا را وخیم تر از جهش های قبلی دانست.

به گزارش مشرق، محمدرضا صالحی، صبح دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ارتباط زنده با برنامه چاپ اول شبکه خبر سیما، به واریانت دلتا اشاره کرد و گفت: این ویروس از هر نظر خطرناک‌تر از همزاد انگلیسی است.

بیشتر بخوانید:

کودکان و نوجوانان بیشتر گرفتار می‌شوند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با عنوان این مطلب که یک فرد مبتلا به واریانت دلتا می‌تواند ۵۰ نفر را مبتلا کند، افزود: درگیری ریه در این نوع ویروس زودتر اتفاق می‌افتد.

صالحی با اشاره به سالمندانی که واکسن زده اند، گفت: این افراد گول واکسن را نخورند و در خانه بمانند. زیرا، معلوم نیست واکسن‌ها به این نوع ویروس جواب بدهد.

وی به درگیری اطفال و نوجوانان به این ویروس اشاره کرد و افزود: واریانت دلتا نسبت به جهش‌های قبلی ویروس، اطفال و نوجوانان را بیشتر مبتلا می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی بر ضرورت در خانه ماندن و رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها تاکید کرد و گفت: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلاء به ابن نوع ویروس هم نسبت به جهش‌های قبلی بیشتر است.

وی افزود: به طور کلی دلتا در تمامی زمینه‌ها و موارد، خطرناک‌تر از جهش‌های قبلی ویروس کرونا است و باید خیلی بیشتر مراقب باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    ما با این کرونا راحت مدرکمو میگیرم کرونا سنت شکنی کرد و هر چی بر پایه قدیم بود در هم کوبید صبح یخبندان میشد باید مدرسه میرفتیم درس تموم میشد باید به اجبار تا پایان وقت میشستیم رو صندلی و همدیگرو انگولک میکردیم و کفر معلم رو در می آوردیم باید فهمید که هیچی با اجبار نیست اونی که بخواد درس بخونه حتما میخونه مهم نشان دادن راهش هست نه اجبار به حضور فیزیکی باید این بحث اجبار برداشته بشه و گام اول رو کرونا برداشت
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    امیدوارم تمام حرف یونانی رو داشته باشیم بعدی اتا منتظر هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس