کد خبر 1241298
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
عراق|تشکیل نیروهای مشترک برای حفاظت از دکل‌های برق/ حمله به کاروان نظامی آمریکا

فرماندهی عملیات مشترک عراق از تشکیل نیروهای مشترک متشکل از ارتش، پلیس و حشدالشعبی در کل استان‌های این کشور برای حفاظت از دکل‌ها و خطوط انتقال برق خبر داد.

به گزارش مشرق، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای مشترک متشکل از ارتش، پلیس و نیروهای داوطلب مردمی عراق امنیت خطوط انتقال برق در عراق را تامین خواهند کرد.

به گزارش روسیاالیوم، "تحسین الخفاجی" سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: حدود ۴۴ الی ۴۵ دکل برق طی روزهای گذشته از سوی تروریست‌ها هدف قرار گرفته که بیشتر آنها تعمیر شده است.

بیشتر بخوانید:

نخست وزیر عراق: هدف ما مدیریت بحران‌های منطقه‌ای است

وی افزود که گروه تروریستی داعش از طریق هدف قرار دادن دکل های برق به دنبال ایجاد نگرانی‌های امنیتی است.

الخفاجی همچنین گفت: اتاق عملیاتی متشکل از نیروهای امنیتی و پرسنل وزارت برق تشکیل شده است که مأموریت آن برنامه ریزی برای نظارت و برقراری امنیت دکل های برق و تعقیب کسانی که این دکل ها را هدف قرار می‌دهند است.

وی افزود که نیروهای مشترک از ارتش، پلیس، داوطلب مردمی و داوطلب عشایری برای برقراری امنیت خطوط انتقال برق در کل استان‌ها تشکیل شده است.

 یک منبع امنیتی عراقی پیش از این از دستور الکاظمی برای به‌کارگیری پهپادها برای حمایت از دکل‌های برق در این کشور خبر داده بود.

 منابع دولتی عراق از کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن ۱۱ نفر و هدف قرار گرفتن ده‌ها خط اصلی انتقال برق در این کشور طی ۱۰ روز گذشته خبر دادند و اعلام کردند: طی ده روز گذشته همزمان با افزایش دمای هوا در عراق خطوط اصلی انتقال برق در معرض حملات تروریستی واقع شده است.

 حمله به کاروان نظامی آمریکا در خاک عراق 

کاروان لجستیک ارتش آمریکا در منطقه "سریع‌الشعله" واقع در استان بغداد با یک بمب کنارجاده‌ای هدف قرار گرفت.

دو روز قبل نیز یک کاروان لجستیکی متعلق به ارتش آمریکا در شهر "حلّه" عراق هدف حمله قرار گرفت که تلفاتی در پی نداشت.

بیشتر بخوانید:

کاروان آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفت

نمایندگان مجلس عراق روز یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ه.ش در یک اقدام شجاعانه، با تصویب طرحی ۵ بندی، دولت را ملزم ساختند تا به حضور نیروهای آمریکائی در عراق پایان دهد. این اقدام شجاعانه پارلمان عراق پس از ترور ناجوانمردانه و بُزدلانۀ فرماندهان جبهه مقاومت علیه تروریسم، بخصوص سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس صورت گرفت.

 واشنگتن در تلاش است به هر شکل ممکن گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد- واشنگتن برای خروج نظامیان آمریکا از خاک عراق را به تعویق بیندازد.

 زخمی شدن شماری از نیروهای ارتش عراق بر اثر حمله داعش 

خبرنگار شبکه روسیاالیوم از زخمی شدن تعدادی از سربازان ارتش عراق در پی حمله داعش به یک ایست و بازرسی در استان الانبار در غرب این کشور خبر دادند.

طبق این گزارش این حمله به ایست و بازرسی متعلق به ارتش عراق در حومه هیت در استان الانبار صورت گرفت و ارتش عراق نیز به این حمله واکنش نشان داد. 

صبح یکشنبه نیز تروریست‌های داعشی به  یگانی از ارتش عراق در جنوب شرق موصل مرکز استان نینوا حمله کردند که در پی آن ۳ نیروی ارتش عراق زخمی شدند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر سابق عراق نوزدهم آذرماه سال ۱۳۹۶ ه.ش. آزادسازی کامل خاک این کشور از لوث داعش را اعلام کرد، اما تعقیب تروریست‌های داعشی و پاکسازی کامل عراق از لوث داعش از سوی حشد شعبی و ارتش همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 1
    خخخخخخ. میدونید توی یه مسیر بیست کیلومتری چندتا دکل برق هست؟!
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 0
      هر صد متر یه دونه وکل باشه بیست کیلومترش میکنه ۲۰۰ تا. هر ۵۰۰ متر چند نفر مسلح نگهبانی بدن دیگه کسی سمتشون نمیره. عراق هم نهایتا بعد از خروج امریکا به سرنوشت مشابه افغانستان دچار میشه و میفته دست بعثی ها
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    برق صادر نکنید به عراق خودمون برق نداریم هر چی وسیله برقی داریم سوخت هر چی تو یخچال بود گندید تمام اینا خق الناسه که پای شماست خودتونو به حماقت نزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس