آمریکا توسعه موشک کروز مجهز به کلاهک هسته‌ای را آغاز می‌کند

دولت ایالات متحده با اعطای بودجه ۲ میلیارد دلاری شرکت دفاعی و هوافضای ریتیان را مأمور توسعه و ساخت یک موشک کروز جدید مجهز به کلاهک هسته‌ای کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، دولت ایالات متحده با اعطای ۲ میلیارد دلار به شرکت فناوری ریتیان (Raytheon)، فعال در حوزه دفاعی و هوافضا، این شرکت را به توسعه و ساخت یک موشک کروز جدید مجهز به کلاهک هسته‌ای مأمور کرد.

وزارت دفاع ایالات متحده در یک اطلاعیه خبری مورخ دوم ژوئیه اعلام کرد: به شرکت دفاعی و موشک سازی ریتیان توسکان، آریزونا یک قرارداد حدوداً دو میلیارد دلاری برای طراحی و تولید مرحله توسعه سامانه تسلیحاتی دوربرد اعطا شده است.

تحت قرارداد نیروی هوایی ایالات متحده، این شرکت یک موشک کروز جدید مسلح به کلاهک هسته‌ای دوربرد را که پیش بینی می‌شود دارای بُردی با حدود ۱۵۰۰ مایل باشد، تولید خواهد کرد.

طبق اطلاعات بدست آمده توسط بلومبرگ، نیروی هوایی ایالات متحده درصدد خرید یکهزار فروند از این تسلیحات برای جایگزین کردن آن با موشک کروز هواپایه ای است که نخستین بار در سال ۱۹۸۲ به میدان آمده است.

گفته می‌شود که این موشک قرار است توسط هواپیماهای مختلفی از جمله بمب افکنهای «بی -۵۲» و «بی -۲۱» حمل شود.

وزارت دفاع ایالات متحده پیش از این اعلام کرده بود که برنامه ساخت این گونه موشک‌های باستیک درصدد توسعه سلاحی است که از قابلیت نفوذ و نجات یافتن از سامانه‌های پدافند هوایی یکپارچه و همچنین تعقیب اهداف استراتژیکی برخوردار باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    7 8
    هر کی با آمریکا بود پیشرفت کرد هر کمس به روسیه و چین دلبست پسرفت کرد
  • محمد IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 3
    واقعا برات متاسفم همین شما هایید که اگه کشوررو بدستتون بدن یک شبه چوب حراج بهش میزنید بزار کشورهای دوروبرمون که امریکا با اونا واونا با امریکا هستن پیشرفتشون کامل بشه بعد این حرفا رو بزن!!! خوارج زمانمون رو باید بشناسیم!!!
  • AT ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    6 0
    بزودی»»ارتش ایران از موشک کروز با کلاهک هسته ای و بُرد ۵۵۰۰ کیلومتر رونمایی کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس