حزب الله عراق: حمله آمریکا به حشدالشعبی از قبل برنامه‌ریزی شده بود

سخنگوی گردان‌‎های حزب الله عراق حمله آمریکا به حشدالشعبی را اقدامی از پیش طراحی شده توصیف کرد.

به گزارش مشرق، "محمد محی" سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق گفت که هدف قرار گرفته شدن حشدالشعبی و گروه‌های مقاومت از سوی آمریکا از قبل برنامه ریزی شده بود.

وی افزود: بعد از هدف قرار گرفته شدن حشد الشعبی شاهد دو موضع گیری بودیم. موضع اول از سوی مردمی بود که با حشدالشعبی اعلام همبستگی نموده و تجاوز آمریکا و اسرائیل را محکوم کردند و موضع دوم موضع ضعیف و خجالت آور دولت در قبال این تجاوز بود.

محی با اشاره به موضع خجات آور برخی از گروه‌های سیاسی در قبال حمله آمریکا به حشدالشعبی گفت: حشدالشعبی و گروه‌های مقاومت جزو نیروهای نظامی عراق هستند و برای حفظ امنیت و ثبات گروه‌های سیاسی فداکاری‌های زیادی کرده‌اند.

سخنگوی گردان‌های حزب الله اظهار داشت: برخی از گروه‌های سیاسی حقایق را وارونه جلوه داده و ضمن دشمنی با حشدالشعبی از آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

بامداد دوشنبه هفته گذشته در حمله جنگنده های آمریکا به مناطق غربی عراق ۴ نیروی حشد الشعبی به شهادت رسیدند و ۳ نفر نیز زخمی شدند.

این حمله به پایگاه های تیپ ۱۴ الحشد الشعبی در مرز سوریه انجام شد.

پس از این حملات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه ای مدعی شد که این حملات در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاه ها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق صورت گرفته است.

پنتاگون مدعی شد که این مکان‌ها و تجهیزات توسط گروه‌های مقاومت کتائب حزب‌الله و کتائب سیدالشهدا استفاده می‌شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    خب چیکار کنیم ما
    • ایرانی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      برای امثال تو ننوشته بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس