کد خبر 1240783
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
حمله سایبری به بیش از هزار کسب‌وکار در آمریکا

یک شرکت امنیتی سایبری از حمله به بیش از هزار شرکت فناوری اطلاعات در آمریکا خبر داده است.

به گزارش مشرق، درحالی که مردم در آمریکا برای جشن روز استقلال آمریکا (در ۴ ژوئیه) آماده می‌شوند، یک شرکت امنیتی از حمله سایبری به بیش از هزار شرکت فناوری اطلاعات در آمریکا خبر داده است.

مدیریت این شرکت اعلام کرد که حداقل از تحت تأثیر قرار گرفتن ۴۰ خدمات مدیریت‌شده (MSP) آگاه است. با تأثیر گزاردن بر هر خدمات مدیریت‌شده دست‌کم ده‌ها شرکت در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

در آمریکا بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به‌دلیل آن‌که از منابع انسانی کافی برخوردار نیستند مجبور به استفاده از خدمات مدیریت‌شده (MSP) هستند. خدمات مدیریت‌شده، روش و راهبردی برای کاهش دادن هزینه‌ها و تقسیم ریسک عملیاتی با یک فرد یا سازمان است که مورد استفاده شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

تاکنون مشخص نشده این هکرها چگونه به نرم‌افزارهای دستیابی پیدا کرده‌اند، اما انتظار می‌رود تعداد سازمان‌هایی که تحت تأثیر این حمله قرار گرفته‌اند رو به افزایش باشد.

یک مدیر ارشد فناوری اطلاعات در آمریکا از هدف قرار گرفتن بیش از هزار شرکت کسب‌وکار آمریکایی خبر داده است. این‌بار نیز مقامات فناوری اطلاعات آمریکا مدعی شده‌اند این حملات ازسوی هکرهای روسی انجام شده است.

پیش از این یک کارشناس امنیت سایبری در آمریکا اعلام کرد حمله باج‌افزاری، شبکه‌های دست‌کم ۲۰۰ شرکت آمریکایی را روز جمعه از کار انداخته است. او افزود در این حمله ابتدا شرکت فناوری اطلاعات «کاسیا» هدف قرار گرفت و سپس باج‌افزار از طریق شبکه‌هایی که از نرم‌افزارهای این شرکت استفاده می‌کنند، منتشر شد. دیگر کارشناسان نیز با ارزیابی هاموند در این زمینه موافق‌اند.

ادعاها درباره حملات سایبری روسیه درحالی مطرح می‌شود که این کشور بارها اجرای این حملات را رد کرده است. سفارت روسیه در آمریکا روز پنجشنبه ادعای غرب را مبنی‌بر این‌که شرکت‌های دولتی روسیه به مراکز دولتی و خصوصی در آمریکا و سایر کشورها حمله سایبری کرده‌اند، رد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس