کد خبر 1240060
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
سایبری

جامعه اطلاعاتی آمریکا و انگلیس بار دیگر اتهاماتی را علیه روسیه در زمینه حملات سایبری مطرح کردند.

به گزارش مشرق، سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شدند هکرهای روس فعالیت جهانی و «بی‌رحمانه» را علیه کشورهای مختلف در زمینه سایبری پیش گرفته‌اند.

"آژانس امنیت ملی (NSA)، امنیت سایبری و آژانس امنیت زیرساخت (CISA)، اداره تحقیقات فدرال (FBI) و مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس (NCSC) در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند: ارتش روسیه حملات سایبری در سطح جهانی انجام می‌دهد و این فعالیت‌ها از سال ۲۰۱۹ آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا بدنبال روابط باثبات تر و سودمندتر با روسیه است

این سند در ۸ صفحه تنظیم شد و ادعا می کند که اداره اطلاعات نظامی خارجی ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه از روش‌هایی برای عملیات مجرمانه و حملات سایبری خود استفاده کرده است. آن‌ها مدعی هستند بخش سایبری این نهاد روس، «صدها سازمان و نهاد را در سطح جهان» هدف قرار داده است.

این بیانیه همچنین مدعی است که کارزار سایبری روسیه همچنان ادامه دارد و هدف اصلی آن نهادهایی از آمریکا از جمله «سازمان‌های دولتی و نظامی، پیمانکاران دفاعی، شرکت‌های انرژی، سازمان‌های آموزشی، شرکت‌های حقوقی، رسانه‌ها، احزاب سیاسی و اندیشکده‌ها» هستند.

آمریکا در ماه آوریل از اخراج ده دیپلمات روس و اِعمال تحریم‌های جدید مرتبط با هک شدن شرکت فناوری اطلاعات «سولار ویندز» خبر داد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در اجلاس گروه هفت بار دیگر ادعاها درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکرار کرد و پوتین را به نقش داشتن در حملات سایبری علیه آمریکا متهم کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، نیز در مقابل ادعاهای بی اساس مبنی بر اینکه کشورش در جنگ سایبری علیه آمریکا شرکت داشته را تکذیب کرد و گفت: «سند کجاست؟ مدرک کجاست؟ این موضوع دارد مضحک می‌شود. ما به همه نوع چیزها متهم شده ایم- دخالت در انتخابات، حملات سایبری و غیره. نه یک بار و نه هیچ زمانی آن‌ها به خود زحمت ندادند که سند یا مدرکی ارائه کنند، فقط اتهامات بی اساس (مطرح کردند).»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس