اسرائیل

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، پیروزی جوانان فلسطینی در کرانه باختری در فراری دادن صهیونیست‌ها از یک شهرک را در امتداد پیروزی عملیات «سیف القدس» مقاومت درغزه دانست.

به گزارش مشرق،   «طارق سلمی» سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز (شنبه - ۳ ژوئیه) در واکنش به موفقیت فلسطینی‌ها در فراری دادن شهرک‌نشینان صهیونیست از یک شهرک در کرانه باختری، گفت: «پیروزی جوانان انقلابی در شهرک «بیتا»، در امتداد پیروزی [عملیات] «سیف القدس» است.

درگیری ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد و تا بامداد جمعه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه داشت. رژیم صهیونیستی با حملات وحشیانه به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به شهادت رساند. گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در این عملیات که نام آن را «سیف القدس» گذاشته بودند، در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حملات گسترده راکتی قرار دادند، به گونه‌ای که سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از راکت‌ها ناکام ماند.

به نوشته «فلسطین الیوم»، وی افزود: ملت فلسطین با مقاومت، پیشرفت می‌کنند و در مسیری که تنها با بازپس‌گیری و آزادسازی وجب به وجب سرزمین فلسطین پایان می‌یابد، پیروزی‌هایی متوالی را رقم می‌زنند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که پروژه استعماری شهرک‌سازی،  تحت پوشش مذاکرات و هماهنگی‌های امنیتی گسترش یافته است. این پروژه اکنون در مقابل ایستادگی و پایداری جوانان انقلابی و استفاده آنها از شیوه‌های مقاومتی که مبتکر آن، انقلابیون در میادین جهاد و پایداری هستند،   در حال نابودی است.

وی تصریح کرد که ملت فلسطین اکنون در مقابل ایستگاه‌ها و دورهای مقابله طولانی و آشکار با اشغالگر صهیونیست هستند. تجربه جوانان انقلابی در شهرک بیتا، به یک الگو تبدیل شده است که برای مقابله با یهودیسازی و شهرک‌سازی تکرار می‌شود.

وی در ادامه به جوانان انقلابی کرانه باختری این پیروزی و پافشاری آنها بر تداوم شیوه مقاومت تا آزادی سراسر فلسطین از دست شهرک‌نشینان را تبریک گفت.

شهرک نشینان صهیونیست، جمعه (دیروز - ۲ ژوئیه)، شهرک «آویتار» در جنوب نابلس را ترک کردند. کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی و شهرک نشینان با تخلیه موقت آویتار موافقت کردند تا به موجب آن، این شهرک بدون اینکه تخریب شود، تخلیه شده باشد.

این شهرک در «جبل صبیح» در شهر «بیتا» (واقع در جنوب نابلس) قرار دارد که حدود پنجاه خانواده از شهرک‌نشینان صهیونیست اخیرا به آن، نقل مکان کرده بودند. جوانان شهرک بیتا در جنوب نابلس پس از ۶۶ روز مقاومت مردمی و استفاده از عملیات خشم شبانه به مقابله با شهرک‌سازی که در حال نفوذ به سرزمین‌های آنهاست، رفتند.

خشم شبانه به نوعی مکمل مبارزه با اشغالگران در روز است و شرکت‌کنندگان در این امر، با استفاده از لاستیک‌های به آتش کشیده شده، پخش صدای بلند از بلندگوها، نور و لیزرهای قوی توجه و تمرکز سربازان صهیونیست را که از شهرک‌نشینان حمایت می‌کنند، پرت می‌کنند و از بشکه‌های انفجار استفاده می‌کنند تا شهرک نشینان صهیونیست را به ستوه آورند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس