کد خبر 1240675
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
حسین مرعشی

سخنگوی حزب کارگزاران با بیان اینکه حاضریم برنامه اقتصادی کارگزاران را به رئیسی بدهیم گفت: دولت جدید باید مساله رفع تحریم‌ها و برجام را جدی بگیرد.

به گزارش مشرق، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران گفتگویی با خبرآنلاین انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.

ما در بدترین شرایط نمی‌توانیم سیاست را ترک کنیم

- پرونده هر سیاستمدار یا هر مدیری با مرگ بسته می‌شود. اینکه روی صحنه بازی کند یا پشت صحنه بازی کند تاکتیک است و این دیگر استراتژی نیست.

- استراتژی حضور و توجه به صندوق و ترک نکردن سیاست است. ما در بدترین شرایط نمی‌توانیم سیاست را ترک کنیم، این درسی است که ما از آقای هاشمی گرفته‌ایم.

باید روابطمان را با مردم بازسازی کنیم

- مساله مهم بازسازی روابط با مردم است. ما باید رنجش و دلخوری ها و مشکلات مردم را درک کنیم.

- ما باید روابطمان را با مردم بازسازی کنیم. مردم اصل هستند و باید نارضایتی‌های آنها را به رسمیت بشناسیم و مطالباتشان را پیگیری کنیم و با جوانان و زنان و کشاورزان و صنعتگران و .. همراهی کنیم.

- نمی‌شود فکر کنیم که محبوبیت و داشتن پایگاه اجتماعی رایگان به دست می‌آید. شما باید خودتان را برای مردم هزینه کنید تا مردم هم خودشان را برای شما هزینه کنند.

با روابط تجاری با پاکستان و عراق و ونزوئلا نمی‌توان کشور را اداره کرد!

- برای آینده و دولت آقای رئیسی هم چند نکته را بگویم. اقتصاد ایران دارای یک نرخ تورم متوسط سالانه ۱۸ درصد در ۴۲ سال گذشته است، یعنی نرخ رشد اقتصادی ۱ و نیم درصد و تورم ۱۸ درصد را اقتصاد ایران برای ۴۲ سال تجربه کرده است.

- دیگر برای کشور ایران و مردم ایران ادامه این دو شاخص کاملا نا امیدکننده غیر قابل تحمل است و کارد به استخوان مردم رسیده است و اقتصاد ایران دیگر طاقت تحمل فشار بیشتر از این را ندارد.

- آقای رئیسی باید توجه کند که با روابط تجاری با پاکستان و عراق و ونزوئلا و افغانستان نمی شود کشور را اداره کرد.

رئیسی باید مساله رفع تحریم‌ها و برجام را جدی بگیرد

- آقای رئیسی باید بداند که در همین مقطع باید بایستد و به آقای روحانی کمک کند و نظر رهبری را جلب کند، چرا که باید مساله بازسازی برجام و رفع تحریمها را جدی بگیرد.

-  اگر این حل نشود هیچ مساله‌ای از مسائلی که مورد توجه ایشان و مورد توجه ما است حل نمی‌شود.

اگر همتی انتخاب می‌شد تورم زیر ۱۰ درصد می‌آمد!

- ما در ایران فکر می‌کردیم اگر یک کسی مثل دکتر همتی که در این دو سال و نیم که سخت‌ترین دوره ریاست بانک مرکزی بوده، با موفقیت توانست در مقابل فشارها بایستد و کشور را از این گردنه سخت عبور دهد، بیاید چون هم رئیس جمهور شده و هم اقتصاد بلد است می تواند تورم را زیر ۱۰ درصد بیاورد و کشور را از این تورم مزمن نجات دهد که مردم انتخاب دیگری داشتند.

- البته عده‌ای رای ممتنع داشتند و عده ای هم رای مثبت به آقای رئیسی دادند و ایشان رئیس جمهور شدند.

حاضریم برنامه کارگزاران را به رئیسی بدهیم

- اگر فکر کنیم دیدار با آقای رئیسی روی ایشان موثر است، درخواست می‌دهیم.

- ما برنامه جامع و خوبی را برای آینده ایران آماده کرده بودیم می‌توانیم این برنامه را به ایشان بدهیم.

برجام و FATF یقینا تصویب می شود

- پیش‌بینی من از برجام و FATF این است که یقینا در دولت آینده تصویب می‌شوند.

- برجام هم تصویب می‌شود و اصولگرایان هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    5 0
    جناب مرعشی به شما توصیه می شود نصیحت دوستانت را گوش کن که به تو سفارش کرده اند شما بهتر است به اندازه دانایی ات سخن بگویی تا به اندازه دارایی ات!!!
    • شاکی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 2
      حرمت و ارزش کلمه مردم رو از بین نبرید .
    • مظلوم IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 2
      بابا عجب شما
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      دقیقا
  • گشتاسب IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    میگه از ریاست‌جمهوری رفسنجانی بگیم دلار دویست سیصد تومانی یهویی کردند هزارتومان و هرساله با افزایش ده تا پانزده درصدی کالا ها و خدمات با وجود صادرات نفت و .... عملا با سیاست های کاهش ارزش پول ملی و برداشتن از کیسه ملت رو بنا نها نهادند.زیر ساخته‌ای اقتصادی جدیدی بنا نشد بلکه ترمیم هم نشدند زمان خاتمی همین بود همین دوره ها تحریم داشتیم وضع از امروز هم بدتر میشد.الان هم که ماشاءالله وضعیت اقتصادی گلستان و بوستان است.شماها حاکمان روزمرگی هستید نه حاکمان هدفدار و آینده نگر .کمونیست های چین از شما خیلی بهتر کشور اداره و ساختند.اونقدر سد ساختید اصلا موفق نبودید وضعیت اسفناک آبی کشور ببین. دچار توهم شدی اون می‌آمد تورم کمتر میشد این اومده تورم بیشتر میشه اینها حرافی مگه روحانی چی از همتی کم داره تورم بعضی کالا ها هشت برابر شده همتی مگه اعجازگره اصلا علمی حرف نزد او مناظره.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    3 0
    فقط کافیه تمام افساد طلبان بیکار شوند-خودبخود روابط مردم با حکومت درست مبشه
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 0
    خداوندا حیرت از اینهمه وقاحت!!جناب مرعشی امتحانش مجانیه !!!بعد از ظهر یکی از همین روزهای گرم تابستانی ٤ تا خیابان از محله تان پایین بیایید ودر یک پارک میانه شهر قدم بزنید اگر جرات کردید خود را معرفی کنید چون قطعا اغلب مردم اصلا از وجود شما اطلاع ندارند !!!!بعد از دیدن عکس العمل مردم نظرتان را میشنویم
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 0
    کدوم رابطه با مردم رو میگی ؟ نکنه منظورت رابطه با عشقتون آمریکاست . مردم بخاطر اینهمه نابودی و تخریب و فضاحت در طول 8 سال گذشته از فرقه شما اصلاح طلبان بشدت متنفر و منزجرن . تموم شدین رفت برای همیشه
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 0
    پدر مردم رو در آوردید همه رو به خاک سیاه نشوندید همون شما اصلاح طلب ها هیچ رابطه ای با مردم نداشته باشید مردم خیلی راحت ترن
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 0
    اقای مرعشی سلام / برادرانه و خالصانه عرض میکنم اگر واقعا و صادقانه بخواهید روابطتان را با مردم باز سازی کنید باید از پز روشنفکری و لیبرال مسلکی و اشرافیت افراطی که گرفتار ان شده اید بیرون بیایید و تا هنگامی که در حقوقها و پول های نجومی و در ویلاها و زندگی اشرافی و استخر های ...غوطه ور هستید و علنا اعلام میکنید ما لیبرال هستیم هیچگاه نمی توانید درد و رنج مردم را احساس کنید و با انان ارتباط سازنده و صادقانه و مومنانه و اسلامی برقرار کنید . شما بهتر میدانید جریان نئو لیبرالیسم موسوم به اصلاحات که شما هم در ان قرار دارید و از عناصر ان هستید بیش از اینکه خود را هزینه انقلاب و مردم و کشور کند انقلاب و کشور و مردم را هزینه خود کرده است شانه های مردم را خورد کرده و از انان بالا رفته خطوط قرمز انقلاب و اموزه های دینی را شکسته و از انان عبور کردید .و در مسئله سیاست خارجی و برجام با سوء تدبیر و گاه ساده لوحی و نشناختن و اعتماد افراطی به دشمن امریکایی و انگلیسی به استقلال و عزت ایران و ایرانی لطمه وارد کرده است . اقای مرعشی شما گفته اید حاضرید به اقای رئیسی برنامه جریان سیاسی خود را بدهید اگر این برنامه ها همان برنامه های شکست خورده و امتحان بد پس داده اقتصادی و فرهنگی و سیاسی شما در حاکمیت مطلق حد اقل 24 ساله گذشته تان بر کشور است که باز همان مصیبت و همان درد ورنج و شکستها تکرار میشود. البته اقای رئیسی و دولت ایشان مسئله رفع تحریمهای ظالمانه امریکا و بلوک غرب را جدی خواهد گرفت و دنبال خواهد کرد اما نه با دیپلماسی التماس و انفعال و غیر تخصصی ! دیپلماسی بر اساس احترام حقوق متقابل و منافع و عزت ملت ایران . اقای مرعشی شما بخوبی مستحضرید دولت متبوع و مقبول شما اقای روحانی با تمام اختیارات قانونی با تمام عقب نشینی های غیر قانونی و غیر قابل باور و قبول در برابر زیاده خواهی های غربیها ذره ای از فشارها و تحریم ها از کشور را نتوانست کاهش دهد بطوریکه دست اندرکاران تیم هسته ای شما خودشان میگویند برجام تقریبا هیچ !اقای ظریف هم در مجلس صادقانه گفت من هیچ قولی نمیدهم که اگر اف ا تی اف هم تصویب شود تحریمها لغو یا کاهش یابد !و اگر نظر جبهه اصلاحات و غربگرایان این است که ما وارد مذاکرات برجام 2 و 3 و 4 و... شویم یقینا دچار بلای لیبی و عراق و ...میشویم
  • حسين DE ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    مرعشى ، شرايط و اوضاع و احوال نابسامان اقتصادى امروزه كشور ميراث شوم اون م.ا.ف ميباشد كه براى زدودن آثار شوم آن سالها كار كارشناسانه لازم است،برنامه يك حزب اشرافى مانند تو عضو آن هستند براى آينده ايران چه ميتواند باشد؟مگر در طول اين ٣٢ سال گذشته اقتصاد دلالى و ليبرالى شماها حاكم بر شريانهاى اقتصادى ايران نبوده؟ اتفاقًا با توسعه روابط اقتصادى با كشورهائى كه نام بردى و ساير كشورهاى ديگر منهاى كشورهاى غربى ميتوان توليد را در همه عرصه ها گسترش داد و رونق اقتصادى ايجاد كرد اينها توهم نيست بلكه واقعيتهاى كاملا" ملموس است و همچنين اگر چنانچه قرارداد بيست و پنج ساله ايران و چين و قرارداد بيست ساله ايران و روسيه منعقد و اجرائى گردد بخش عمده اى از مشكلاتى كه ناشى از تحريمها بوده از بين خواهد رفت، تو چرا در مورد انعقاد اين قراردادها سكوت كردى و حرفى نميزنى ؟در ضمن تو از كدام مردم صحبت ميكنى؟مردمى كه با سياستهاى دلالى و ليبرالى در عرصه اقتصادى به خاك سياه نشانديد و يا اون "مردمى" كه با غارت و چپاول بيت المال باستى هيلز نشين شدند ؟ تو دارى فرار رو به جلو ميكنى،خودت رو آماده كن بزودى افرادى مانند تو بايد در برابر دادگاه پاسخگوى عملكرد خائنانه خودشان باشند، انشاالله
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    بهتر برید.
  • سوخته IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 0
    اگر مردم بخواهند بار دیگر گول شما خائنین را بخورندواقعا هر بلایی بر سرشان بیاید حق شان است . توبه گرگ مرگ است
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 3
    من هیچ علاقه ای به حزب متبوع ایشان ندارم ولی حرف و سخن درست از زبان هرکسی باشد درست و صحیح در مورد اینکه مسئولین باید روابطش با ملت ایران رو بازسازی کند مردم دلخوری های به جایی دارند از مسئولین که باید شنیده شود
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    4 0
    هر وقت دلار را رساندی ۱۰۰۰۰ تومان تازه یه نگاهی به اسمت می کنم.فعلا برو دیگه برنگردی.
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    فقط باید گفت....
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    4 0
    سلام.بیشتر باید به فکر بازسازی رابطه اتون با خدا باشید..
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    یکنفر پیدا نمیشه
  • FR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 0
    از نجابت و فروتنی آقای رییسی واقعا عده ای با سو استفاده و فرار به جلو روی اعصاب مردم راه میروند ... مرعشی ها فقط بروید !
  • محمدایوب IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    4 0
    آقای مرعشی اخوی دعوت کننده فتنه اگر میخواهید به میان مردم بیایید. هرچه تاحالا دزدیدید به مردم برگردانید. ضمنا هر کاری میخواستید بکنید تا حالا کردید. چنانچه ... خون بگیرید. بالاترین محبت را به مردم کردید. شرف داشته باشید. خجالت بکشید.
  • سیاوش IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 0
    داداش دیر اومدی ماشین رفت! این همه وقت داشتید برای مردم کاری نکردید. امروز یاد مردم افتادید؟! مردم دیگه شما رو نمیخوان. دوره شما تموم شد. پاشید برید همون جایی که ازشون پاسپورت گرفتید!
  • DE ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    دزدی نکنید خیانت نکنید کار کنید برای مردم. مردم دوستتون خواهند داشت
  • DE ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    مرعشی: باید روابطمان را با مردم بازسازی کنیم. ولی متاسفانه مردم یکبار برای همیشه شاه و شاهنشاهی را با لگد بیرون انداختند و دیگر حاضر نیستند شاهنشاهی ما خانواده را بپذیرند. حاضریم برنامه اقتصادی سرمایه داری امپریالیستی امریکایی کارگزاران را برای منفور شدن دولت منتخب به رئیسی بدهیم . دولت جدید باید مساله رفع تحریم‌ها و برجام را جدی بگیرد و بقیه مسائل را مانند ما شوخی بگیرد.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    معلوم است که مهمترین راهکار و طرح جریان اصلاح طلب برای رفع مشکلات اقتصادی که مکررا اظهار کرده اند گفتگو و ارتباط با امریکا و کنار امدن با مطالبات حداکثری شیطان بزرگ در حوزه امنیتی و دفاعی و هسته ای و حقوق بشری است اگر به فرض محال روزی چنین اتفاقی بیفتد بسرعت ارتش وحشی غرب با کمک منافقین و داعش و اراذل و اوباش غربگرای داخلی ایران را تبدیل به لیبی و سوریه خواهند کرد . این طرح خطرناک و نابود کننده ایران و انقلاب و مردم توسط اصلاح طلبان در حالی است که قریب به هفتاد درصد معضلات اقتصادی ایران به سوء فهم و سوء مدیریت همین اقایان برمیگردد که نزدیک 30 سال است که قوه مجریه و بعضا قوه مقننه را در اختیار و انحصار خود دارند .
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    اگر یکنفر ...بدتر از : مرعشی سراغ داره معرفی بکنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس