تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار متوقف نیست

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ادامه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار علی رغم تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فعالیت های اداری در این استان خبر داد.

به گزارش مشرق، ستاد استانی مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان، فعالیت‌های ادارات در این استان را به دلیل تشدید کرونا در جنوب شرق کشور برای روز جاری (شنبه ۱۲ تیر ماه) متوقف کرده است.

فرماندار چابهار نیز ورود به این شهر را ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

موج پنجم کووید ۱۹ کلید خورد/ماسک نمی زنیم تا کرونا بماند

با این حال بندر چابهار یکی از بنادر ورودی کالاهای اساسی، صادراتی و همچنین ترانزیتی به همسایگان شرقی کشور است که در صورت توقف فعالیت، می‌تواند مشکلاتی کند؛ هر چند که در مقایسه با بندر امام خمینی (ره) به عنوان هاب اصلی واردات کالاهای اساسی کشور با سهم ۸۰ درصدی، سهم بندر چابهار نسبت به بنادر امام خمینی (ره) و شهید رجایی ناچیز است.

این در حالی است که به گفته جواد هدایتی مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به دلیل شیوع کرونا، همه مرزهای زمینی مسافری ایران با پاکستان مسدود بوده و صرفاً مبادلات تجاری انجام می‌شود؛ آن هم به صورت ترانشیپمنت و تخلیه کالا به شکل کامیون به کامیون؛ به عبارت دیگر، کامیون‌های دو کشور به عمق خاک و اراضی یکدیگر ورود نکرده و صرفاً کالاها را در مبادی ورودی و خروجی تخلیه و بارگیری مجدد می‌کنند.

صادرات ایران به پاکستان عمدتاً فرآورده‌های نفتی و واردات ما از پاکستان، میوه مخصوصاً انبه است.

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره تعطیلی بندر چابهار اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل مصوبه شب گذشته ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت‌های ادارات برخی شهرهای استان سیستان بلوچستان به طور کامل و برخی دیگر به صورت نیمه تعطیل درآمده و متوقف شده است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها به دلیل حاد شدن کرونا، خیلی تشدید شده افزود: به همین دلیل کامیون داران اکثراً رعایت می‌کنند و به بندر چابهار نمی آیند.

آقایی با تأکید بر اینکه مشکلی در ورود و خروج کالاهای اساسی نداریم، ادامه داد: کالاهای اساسی که وارد می‌شود، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بارگیری شده و به داخل کشور منتقل می‌شود.

وی درباره اینکه آیا بندر چابهار تعطیل است؟ گفت: ورود و خروج کالا انجام می‌شود و شیفت‌های عملیاتی در بندر مستقرند.

آقایی تأکید کرد: فعلاً هیچ تبادل کالایی با پاکستان نداریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس