مجلس نمایه

با پایان برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۶ نماینده دیگر راهی مجلس شدند.

به گزارش مشرق، انتخابات میان‌ دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در کنار سایر انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برای تعیین نمایندگان  شش حوزه انتخابیه برگزار شد.

پیش از تشکیل مجلس یازدهم، فاطمه رهبر منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و محمدعلی رمضانی، منتخب مردم آستانه اشرفیه به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای فوت کردند، همچنین پس از اعلام نتایج انتخابات، شورای نگهبان با توجه به اسنادی که در دست داشت صلاحیت سینا کمالخانی منتخب مردم و تفرش را به دلیل ارائه مدرک جعلی رد کرد.

غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران هم دیگر چهره‌ای بود که از رسیدن به مجلس یازدهم بازماند؛ در جریان رسیدگی به اعتبارنامه‌ها که در اول هر دوره پارلمان انجام می‌شود، تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه او اعتراض کردند که با رای منفی کمیسیون تحقیق و نمایندگان در صحن علنی مجلس اعتبارنامه این منتخب تصویب نشد و مجبور به ترک مجلس شد.

عیسی جعفری نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ هم در برابر بیماری کرونا شکست خورد و درگذشت. انتخابات میان دوره‌ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه قرار بود بیست و یکم شهریور ماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار شود که به دلیل ردصلاحیت یکی از ۲ نامزد راه یافته به دوره دوم، لغو شد و انتخابات نماینده در این حوزه به انتخابات۲۸ خرداد ۱۴۰۰ موکول شد.

بیشتر بخوانید:

زمان مراسم تحلیف منتخبان میاندوره‌ای مجلس

در این گزارش به بررسی سابقه نمایندگانی خواهیم پرداخت که در انتخابات میان دوره مجلس انتخاب شدند.

اسماعیل کوثری توانست به عنوان نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در انتخابات میان دوره‌ای مجلس انتخاب شود.

وی مسئولیت مشاور پیشین فرمانده کل سپاه پاسداران را در سابقه خود دارد و هم‌اکنون به‌عنوان مدرس دانشگاه امام حسین(ع) فعالیت می‌کند. کوثری در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ به‌عنوان جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله فعالیت می‌کرد. او در طول جنگ ایران و عراق از اعضای سپاه بود و در فاصله سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۹ فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله را برعهده داشت. 

اسماعیل کوثری در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نماینده تهران بود و از اعضای جبهه پایداری به‌شمار می‌آمد. کوثری ۶۶ سال سن دارد و دارای مدرک دکتر علوم دفاعی و امنیت ملی از دانشگاه امام حسین(ع) است.

آرایش جدید مجلس یازدهم/ نماینده‌های جدید الورود مجلس یازدهم


ابراهیم نجفی اسپیلی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی توانست  از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه به مجلس راه یابد.

آرایش جدید مجلس یازدهم/ نماینده‌های جدید الورود مجلس یازدهم

فتح‌الله توسلی به عنوان نماینده مردم  بهار و کبودراهنگ به لیست نمایندگان مجلس یازدهم اضافه شد، وی ۴۷ سال سن دارد و دارای کارشناسی ارشد مترجمی علوم سیاسی است؛ به نظر می‌رسد کمیسیون احتمالی که وی در آن حضور می‌یاید کمیسیون امنیت ملی مجلس است.

آرایش جدید مجلس یازدهم/ نماینده‌های جدید الورود مجلس یازدهم

در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه گچساران و باشت سید ناصر حسینی پور با کسب اکثریت آراء توانست از دیگر رقبا جلو بزند و راهی ساختمان بهارستان شود. او نویسنده، کارشناس ادبیات مقاومت، دیپلمات فرهنگی و سیاستمدار است؛ شهرت اصلی حسینی پور به دلیلی نگارش کتابی است به نام «پایی که جا ماند است».

آرایش جدید مجلس یازدهم/ نماینده‌های جدید الورود مجلس یازدهم

سید مرتضی حسینی هم به عنوان نماینده دوم شهرستان میانه به مجلس شورای اسلامی راه یافت. وی ۵۶ سال سن دارد و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است.

ولی الله بیاتی توانست به عنوان نماینده حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان وارد مجلس یازدهم شد. وی متولد ۱۳۴۰ در تفرش و فارغ التحصیل فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد است، او سابقه خدمت در سپاه پاسداران و ریاست شورای اسلامی شهر قم در دوره پنجم این شورا را در کارنامه خود دارد.

آرایش جدید مجلس یازدهم/ نماینده‌های جدید الورود مجلس یازدهم

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس، درباره زمان ورود نمایندگان منتخب در انتخابات میان دوره مجلس گفت:  برای رسیدگی به شکایات توسط شورای نگهبان، بازه  زمانی وجود داد و زمانی که این فرایند از سوی این شورا تایید شود، وزارت کشور اسامی نمایندگان منتخب را ابلاغ می‌کند؛ برایم اساس مجلس هم در اولین فرصت بحث اعتبار نامه و مراسم تحلیف را انجام می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس