آمریکا: توسعه سریع زرّادخانه هسته‌ای چین مایه نگرانی است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که روند سریع توسعه زرادخانه هسته‌ای چین مایه نگرانی است!

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه پنج شنبه در سخنانی مدعی شد که ایالات متحده نگران روند شتاب گرفته و سریع توسعه زرادخانه هسته‌ای چین است!

بیشتر بخوانید:

آمریکا تاکنون هیچ گام عملی برای برجام برنداشته است

وی در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چین در حال ساخت بیش از ۱۰۰ انبار موشک هسته‌ای است، گفت که «این گزارش‌ها و سایر تحولات نشان می‌دهند که زرادخانه هسته‌ای جمهوری خلق چین بسیار سریع‌تر و به سطحی بالاتر از آنچه که شاید پیش‌تر پیش بینی می‌شد، رشد یافته است».

پرایس در ادامه افزود: «این توسعه و ساخت (تسلیحات نظامی) مایه نگرانی است و پرسش‌هایی در مورد قصد و نیت واقعی جمهوری خلق چین مطرح می کند».

پرایس در بخشی دیگر از ادعاهای خود افزود که ساخت [تسلیحات] هسته‌ای (توسط) چین، ضرورت اتخاذ تدابیری برای کنترل تسلیحات را تقویت کرده و اینکه واشنگتن از پکن می‌خواهد تا بر سر موضوع کنترل تسلیحات به منظور پرهیز از برهم زدن ثبات در رقابت‌های تسلیحاتی با یکدیگر همکاری کنند.

به ادعای پرایس، چین دهه هاست که از استراتژی هسته‌ای مبتنی بر حداقل بازدارندگی منحرف شده است!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 0
    اتفاقا همه دنیا هم نگران زرادخانه اتمی شما و اذناب ناپاکتان است !!!! خلاصه که همه نگران بشریت هستیم ولی کو عقل و حتی نشانه هائی از آن !!!! وقتی یک حکومت لابی فاسد صهیونیستی می شود میزان اعلام نگرانی در دنیا ، وضع می شود همین که می بینیم !!! آمریکائی که تا خرخره در فساد غوطه ور است و تحت سلطه لابی سرمایه داری و قارون صفت صهیونیسم اداره می شود نگران جهان شده ؟!!!! اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس