کد خبر 1239974
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
بورس نمایه ترید نمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از گذشت ۱۰ ماه رشدی در شاخص کل صورت گرفته که هم خط روند نزولی و هم ابر کومو را رو به بالا شکسته است.

به گزارش مشرق، آراد پور کار کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت شاخص کل در تایم فریم روزانه  اظهار کرد: خط روند نزولی شکسته شده و از محدوده یک میلیون و ۱۹۰ هزار واحد و یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد که به صورت یک منطقه تایید برگشت روند است، عبور کرده است.

او بیان کرد: در حال حاضر شاخص کل بورس تارگت‌هایی بر مبنای روند، در محدوده یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد پیش رو دارد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: شاخص کل یک مقاومت کوچک در محدوده یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد دارد و یک مقاومت اصلی در محدوده یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد دارد و اگر این مقاومت را رد کند، مقاومت دیگری در محدوده یک میلیون و  ۵۰۰ و یک میلیون و ۵۱۶ هزار واحد دارد.

شاخص کل بعد از ۱۰ ماه روند نزولی خود را شکست

پور کار در خصوص وضعیت شاخص کل بورس را بر مبنای اندیکاتور ایچیموکو گفت: از زمانی که بازار سرمایه افت خود را آغاز کرده، هر برگشتی که شاخص کل انجام داده، ابرکومو جلوی رشد شاخص کل را گرفته و قیمت نتوانسته از ابر کومو خارج شود.

او بیان کرد: بعد از گذشت ۱۰ ماه، رشدی در شاخص کل صورت گرفته که هم خط روند نزولی و هم ابر کومو را رو به بالا شکسته است.

او افزود: اجزای ایچیموکو مثل، تنکنسن و چیکو اسپن از ابر خارج شده و به سمت بالا آمدند ضمن اینکه ابر هم در انتهای خود حالت صعودی و سبز گرفته که این می‌تواند بسیار خوب باشد.

شاخص کل بعد از ۱۰ ماه روند نزولی خود را شکست

کارشناس بازار سرمایه وضعیت شاخص کل بورس را روی تایم فریم هفتگی بررسی و اظهار کرد: یک الگوی بازگشتی به نام الگوی کنج شکل گرفته که قیمت از الگوی کنج خارج شده و تارگت‌های یک میلیون و ۳۱۰ و یک میلیون و ۵۱۶ هزار واحد را دارد که نشان دهنده این است که وضعیت شاخص از نگاه الگوهای بازگشتی نیز مناسب است.

شاخص کل بعد از ۱۰ ماه روند نزولی خود را شکست

پور کار  وضعیت تایم فریم هفتگی شاخص بورس را بر مبنای مووینگ اوریج بررسی کرد و گفت: دو خط مویینگ اوریج که واکنش‌های بسیار خوبی شاخص کل به مووینگ اوریج ۹ روزه و ۲۶ روزه داده بود را اپلای کردیم و مثل، ایچیموکو ما تا به حال در رشدهای خود ندیده بودیم که شاخص کل بتواند مووینگ ۲۶ روزه که خط نارنجی رنگ است را رو به بالا بشکند.

او بیان کرد: در حال حاضر از مرداد ماه که شاخص کل وارد اصلاح شده برای بار اول است که، مویینگ اوریج، با کندل‌های قوی رو به بالا شکسته شده است که این موضوع نویدبخش این است که به تارگت‌های مشخص می‌تواند برسد.

شاخص کل بعد از ۱۰ ماه روند نزولی خود را شکست

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با رویه شاخص هم وزن اظهار کرد: شاخص کل را از هر نقطه‌ای بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که تاییدهای خوبی را داده، ولی برای شاخص هم وزن ابهامات بسیاری زیادی وجود دارد و تاییدهای خوبی هم نداده است.

او بیان کرد: تا به حال رشد شاخص هم وزن خوب بوده، ولی درگیر مقاومت‌های پیش روی خود است و اول باید مقاومت‌ها را بشکند تا بتوان تایید برگشت خوبی را بر روی شاخص هم وزن که متاثر از کلیت بازار سرمایه است، دریافت کرد.

او افزود: نمادهای بزرگ از جمله، نمادهای فلزات اساسی، پتروشیمی، هلدینگ ها، تاثیر بیشتری بر روی شاخص کل دارند. همچنین نمادهای بزرگتر می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به نمادهای کوچک داشته باشند زیرا، ابهاماتی که در شاخص هم وزن وجود دارد در شاخص کل بورس نیست.

پور کار در پایان تاکید کرد: رشد شاخص کل به صورت پیوسته ادامه دار نخواهد بود و بعد از هر رشدی شاخص کل یک اصلاح خواهد داشت و شاخص کل می‌تواند اصلاحاتی تا محدوده‌ی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد داشته باشد و مجددا از آن محدوده رشد کند، ولی برآیند شاخص کل رو به بالاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس