نهاده های دامی

سوء‌مدیریت دولت در زمینه توزیع نهاده‌های دامی، موجب بحران جدی در تولید گوشت و مرغ شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه جوان در این باره نوشت: انتشار ویدئو کشتار گاوهای آبستن طی هفته‌های گذشته افکار عمومی را ناراحت کرد و نشان داد که ضعف مدیریت و سیاستگذاری در حوزه اقتصاد تا چه حد می‌تواند فاجعه بیافریند.

وضعیت توزیع نهاده‌های دامی در کشور به بدترین شکل خود وفادار مانده است؛ چه مرغداران و چه دامداران از این وضعیت گله سر داده‌اند و مشکلات بزرگی طی روزهای گذشته ایجاد کرده است. فعالان این بخش می‌گویند هیچ مکانیسم درستی در این بخش وجود ندارد و بدقولی و اقدامات عجیب دولتی‌ها آن‌ها را در معرض ورشکستگی قرار داده است؛ مثلاً مرغداران، می‌گویند متأسفانه از سامانه بازارگاه به اندازه کافی نهاده توزیع نمی‌شود و برخی از تولیدکنندگان بیش از دو ماه است که پول واریز کرده‌اند، اما سهمیه دان آن‌ها هنوز نرسیده است.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود و نوسان لحظه‌ای قیمت نهاده‌ها نمی‌توان نرخ تمام‌شده تولید برای مرغ تعیین و اعلام کرد، می‌گوید: قیمت مصوب مرغ زنده ۱۷ هزار تومان و قیمت مصوب مرغ گرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است، اما فقط میادین میوه و تره‌بار مرغ را به این قیمت عرضه می‌کنند و در فروشگاه‌های سطح شهر قیمت بالاتر از این میزان و بسته به نقاط مختلف بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است.

آشوبی که در توزیع نهاده‌های دامی رخ داده کار دامداران را به ذبح سرمایه خود کشانده است و البته دولتی‌ها، توجهی به این موضوع ندارند تا در صورت تداوم این شرایط، دولت آینده با یک بحران بزرگ مواجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    به جای هندوانه نهاد دامی تولید کنید هندونه نخوریم نمیمیریم چرا انقد بی عقلی می کنید
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    البته گوشت قرمز مثل مرغ نیست کهدوماه تمام شود مردم بخاطر قیمت بالای علوفه دامهای خود را چه گوشتی وچه داشتی برای فروش عرضه کرده اند فعلا بخاطر عرضه ارزان است چندماه دیگر بحران گوشت قرمز وقیمتی بالای دویست خواهد رسید این اتفاق برای لبنیات هم بوجود خواهد امد علوفه فعلا کیلو شش تا هفت تومان شیر پنج تومان خندهداراست
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    ازاول سال تا حال قیمت علوفه دوبرابر شده خشکسالی هم مزید بر علت باعث عرضه دامهای سرمایه ای جهت کشتار واینده تاریک در انتظار گوشت ولبنیاتمی باشد
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    لباس ایتالیایی داعشی مشغول بمبگذاری جاده ایست،قاشقش را هم به همراه دارد که در بهشت با کدخدا شام بخورد!! داعشیها الگوی رفتاری مشابه دارند.
  • DE ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    مشکل اینه دامداری و مرغداری وابسته به تجارت خارجی پیدا کردیم. باید تمامی راههای خودکفایی دوباره طرح واجراء بشه که دامداران و مرغداران ورشکست نشن وکارگاه تولیدی شون رو نبندن. لازمه حلقه گم شده تولید نهاده های دامی وعلوفه در داخل کشور رو بشکل مکانیزه و صنعتی جهاد کشاورزی در دستور کار همه استان ها قرار بده. با روشهای نوین و خلاق تولید علوفه و نهادهای دامی رو با کمک صفحه سبز هوشمند علف پروری عمودی شکل با کمک دانش بنیان ها به چند برابر برسونه. با این روش کاشت وتولید نهاده دامی وعلوفه چند برابر شده ونیاز به زمین کاهش پیدا میکنه. روش کار با این دستگاه علف پرور رو به یک دسته جوانان بیکار روستایی آموزش داده بشه تا شغل ثابت ایندسته بشه علف تولید کن یا تولید کننده نهاده دامی. روش سریع وفوتی توسعه تجارت با کشورهای افریقایی علف خیز هست. که با مبادله پایاپای میشه نیاز بازار علوفه رو حل کرد. در این بخش بازاریاب های ایرانی بخش افریقا از طریق اطاق های بازرگانی و جهاد کشاورزی باید فعال بشن.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    قیمت مرغ امروز صبح پنج شنبه تو شهر ما ۳۳۲۰۰(استان فارس)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس