پاکستان

نخست وزیر پاکستان در اظهاراتی عنوان داشت که رابطه خوب این کشور با چین موجب شده تا اسلام آباد تحت فشار زیادی از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی قرار بگیرد.

به گزارش مشرق به نقل از تایمز هند، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی گلوبال چین گفت: اسلام آباد بابت روابط با چین تحت فشار آمریکا و دیگر قدرتهای غربی قرار دارد اما ما هرگز تسلیم این فشار نمی شویم.

عمران خان گفت: پاکستان و چین روابط بسیار ویژه‌ای در هفتاد سال گذشته داشته‌اند و هیچ چیز نمی تواند این مناسبات آزموده شده را تغییر دهد.

وی با اشاره به رقابت منطقه‌ای در حال ظهور میان آمریکا و چین گفت: فکر می کنم این غیر منصفانه باشد که آمریکا و دیگر قدرتهای غربی در درگیری خودشان با چین به کشورهای دیگری نظیر ما فشار وارد می کنند تا جانبداری کنند.

نخست وزیر پاکستان گفت: چرا ما باید جانبداری کنیم؟ ما باید با همه روابط خوبی داشته باشیم. اگر پاکستان برای تغییر روابطش یا کاهش روابطش با چین تحت فشار قرار گیرد، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. پاکستان هرگز تسلیم هیچگونه فشاری نمی شود. هر چه اتفاق بیفتد و هر فشاری که وارد بشود، روابط دو کشور قرار نیست تغییر کند. همه می دانند که یک رقابت عجیب و بزرگ در این منطقه در حال شکل گیری است.

عمران خان همچنین گفت: هر کجا پاکستان به لحاظ سیاسی یا بین‌المللی دچار دردسر شده یا با همسایه‌اش مشکل داشته، چین همواره در کنار کشورش ایستاده است. در اوقات خوشی، همه کنار شما هستند اما در سختی و گرفتاری، شما همواره کسانی را که کنارتان بودند، به خاطر می سپارید. برای همین است که چنین حسی اینجا در پاکستان وجود دارد و مردم پاکستان علاقه‌ای ویژه به مردم چین دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس