گزارش// آقای کلانتری! لااقل حرمت پیکر خبرنگار حادثه اتوبوس خبرنگاران را حفظ می‌کردید!

روایت دردناک همسرمرحومه مهشاد کریمی: "بنده را برای تحویل جسد تحت فشار قرار دادند و تحویل جسد را در گروی اعلام رضایت از جانب ما اعلام و عنوان کردند که اول اعلام کنید که شکایتی از هیچ دستگاهی ندارید!

به گزارش مشرق، عصر روز چهارشنبه دوم تیر، اتوبوس حامل تعدادی از خبرنگاران حوزه محیط زیست رسانه‌های مختلف کشور که برای بازدید از روند احیای دریاچه ارومیه، عازم این شهر شده بودند، بر اثر سانحه‌ای واژگون شد که در پی آن «مهشاد کریمی» و «ریحانه یاسینی»، خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند و ۲۱ نفر از آنها نیز به شدت مصدوم شدند.

ساعاتی پس از این وقوع این حادثه در شرایطی که افکار عمومی و رسانه‌ها و نیز بازماندگان فوت‌شدگان از سازمان محیط زیست و به‌خصوص رئیس این سازمان، به عنوان متولی برگزاری و نیز میزبانی از خبرنگاران در این بازدید، انتظار همدردی بیان جملات آرامش‌بخش داشتند، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان جملاتی خارج شان جایگاه معاون رئیس‌جمهور، نمک بر زخم بازماندگان فوت‌شدگان و نیز مصدومان پاشید، به طوری که نه تنها جملاتش تسکین آلام نبود، بلکه زخم داغداران این حادثه را عمیق‌تر کرد.

کلانتری در نخستین گفت‌وگو پس از وقوع این حادثه در واکنش به سانحه اتوبوس حامل خبرنگاران که منجر به جان‌باختن دو خبرنگار شده بود، هرگونه تخلف از سوی این سازمان و اداره کل حفاظت محیط زیست را رد کرد و گفت که "این سانحه اتفاقی بوده که افتاده و اتوبوس نیز در شرایط استانداردی بوده است."

این اظهارات کلانتری در شرایطی مطرح شد که خبرنگارانی که در این سفر حضور داشتند، عنوان کرده‌اند که "این اتوبوس از ابتدا ترمز نداشته" و راننده اتوبوس نیز اذعان کرده که "بدون صورت‌ وضعیت و به صورت فردی اقدام به مسافرگیری کرده است."

بر همین اساس، اظهارات حاشیه‌ساز عیسی کلانتری، صدای اعتراض علی سلطان‌محمدی همسر مرحومه مهشاد کریمی خبرنگار جان‌باخته خبرگزاری ایسنا را هم بلند کرد تا جایی که در روزهای ابتدایی پس از خاکسپاری وی و در حالی که علی ربیعی، سخنگوی دولت به همراه عباس صالحی وزیر ارشاد و علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا، برای ابراز همدردی در منزل مهشاد کریمی حضور یافته بودند، مطالبی مطرح و از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نیز انتقاد کرد.

همسر مهشاد کریمی گفت: مسئله‌ای که وجود دارد این است که ما نمی‌توانیم مجموعه عملکرد سیستم در این سفر را ببخشیم، مشکل بزرگی که ما داریم، این است که  متأسفانه بی‌شرمی و بی‌حیایی دارد به جای مسئولیت‌پذیری به فرهنگ قالب بخشی از مدیریت کشور، از وزارت بهداشت گرفته تا استانداری آذربایجان و فرمانداری نقده سایر سطوح مدیریتی کشور، تبدیل می‌شود.

وی افزود: بنده شخصا در روز پنجشنبه پس از روز حادثه، برای تحویل جسد به شهر نقده رفتم، از همان شب اول بنده را برای تحویل جسد تحت فشار قرار دادند و تحویل جسد را در گروی اعلام رضایت از جانب ما اعلام و عنوان کردند که اول اعلام کنید که شکایتی از هیچ دستگاهی ندارید، سپس جسد را تحویل بگیرید!! اما در هر صورت با نیابت قضایی مشکل تحویل جسد حل شد، این اولین مشکلی بود که برای ما به عنوان خانواده داغدیده و مصیبت‌زده ایجاد کردند.

سلطان‌محمدی همچنین خطاب به ربیعی گفت: ما به تسلیت‌گویی شما راضی نیستیم، ما از شما پیگیری می‌خواهیم، ما از شما برکناری آقای کلانتری را هم نمی‌خواهیم، ایشان بالاخره چند روز دیگر از مسئولیت کنار می‌رود، درخواست ما از شما برای برکناری آقای کلانتری مسخره به نظر می‌آید.

وی افزود: آقای ربیعی، شما از جانب خودتان بابت اظهارات آقای کلانتری عذرخواهی کردید، ما از شما می‌خواهیم که همان طور که آقای کلانتری این اظهارات را علنی مطرح کرده، شما هم به‌صورت علنی عذرخواهی کنید، البته با توجه به سبقه‌ای که از آقای کلانتری در سازمان محیط زیست و پیش از آن در سازمان جنگل‌ها و مراتع داریم، از او توقع نداریم که به صورت علنی عذرخواهی کند.

همسر مرحومه کریمی همچنین خطاب به صالحی وزیر ارشاد اظهار کرد: ما از شما انتظار داریم، آیین‌نامه‌ای تدوین شود که وضعیت خبرنگاران و امنیت‌شان در سفرها و مأموریت‌های کاری، در چارچوب پروتکل‌هایی تضمین شود تا افرادی مثل آقای کلانتری به راحتی موضوع را اتفاق عادی قلمداد نکنند، ما مطالبه صنفی خود را دنبال می‌کنیم و انتظار داریم که شما هم در راستای استیفای حقوق صنفی خبرنگاران، پیگیر آن باشید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 4
    شاید چون هنوز عقد نکرده بودن جسد رو به ایشون تحویل نمیدادن
  • اسی IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    6 9
    این چه بلبشویی هست که درست کردید خب تصادف بوده انگار این اولین تصادف تو کل کره زمین بوده چپ و راست فشار میارید که عذر خواهی کنه چرا به این موضوع اینهمه بال و پر میدید نکنید آقایان چرا مسئله سازی میکنید و این آقای شوهر خانم کریمی فکر میکنه خبریه شورشو دراورده روزانه صدها تصادف و مرگ کرونایی داریم اگه قرار باشه اینهمه جنجال درست شه که سنگ رو سنگ بند نمیشه یک سفر کاری بوده و عده ای خبرنگار مثل همیشه برای پوشش خبری رفتن که متاسفانه حادثه اتفاق افتاده و منجر به فوت شده بهتره که این فضا رو جمع کنید فاتحه مع صلوات
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      5 2
      هنوزسرخودت نیومده که ببینی عزیزی ازدست بدی یعنی چی قضاوت به جا میکنی
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      4 1
      قضاوت بی جا نکن توکه هیچی نمیدونی
    • Ali IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      2 0
      واقعا متاسفم برای نظرتون : احتمال میدم که از اقوام درجه یک اقای کلانتری باشید که همچین نظر سخیفی ارائه میدی. حقا که نظرت عین طرز نشستن اقای کلاناری جلوی دوربین هسشتش ،بی ادبانه و خودخواه . البته دعا نمیکنم که خودت جای خانوا ده این عزبزان از دست رفته باشی ،اما امیدوارم قبل از هر حرفی اول کمی فک کن بعد اونو به زبان بیار تا حداقل نمو رو زخم خانوا ه های داغدار این عزیزان نباشی
  • افشین IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 1
    رفتار برخی از مدیران واقعا نادرست و توهین آمیز هست ولی اینکه برخی صنوف فکر میکنند که تافته جدا بافته هستند هم کم از همان رفتار ندارد. در سال بیش از بیست هزار نفر از هموطنان را تقریبا در حوادث اینچنینی از دست میدهیم و هیچ کسی هم متوجه نمیشود و هیچ کسی هم تسلیت نميگويد.
    • ناشناس IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      سوء مدیریت، نادانی وبی حیایی عدم پاسخگویی از پارامترهای اساسی در انتخاب برخی مدیران کشور است، مدیرانی فرتوت و ناآشنا با اصول مدیریت که از اخلاق و دین واحترام به انسانیت بهره ای نبرده اند، مسلما مدیریت کنونی کشور حاصل اعتقاد به مذهب ودین رسمی کشور نیست.
  • اصغر زمانی IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 0
    این بی همه چیز بعد از این کابینه حتما در جای بهتری گذاشته میشه
  • ناشناس ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    ایا با این اوضاع واحوال ورفتار وگفتار طلبکارانه انتظار اعتماد مردم به فریبکاریهاودروغها وزورگویی هاتون را هم دارید خجالت خوب چیزیه که شما ازان بی بهره اید ان شاءالله به روز جزا انتظار رحم وشفقت نداشته باشید
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    هزاران بارخواهش وتمناکردیم که چرااقای کلانتری هرتوهینی دلش میخواد انجام میده وطریقه بی شخصیت نشستن خودشوبه ملت ربط میده ایشون آقایان مسئول رسیدگی کنیداگریکی ازان باختگان خدای نکرده ازشمابودبازم اینطورعمل میکردید
  • ساسان حداد IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 0
    من بازنشسته وزارت کشاورزی هستم ودر طول خدمتم وزیر کشاورزی به این بددهنی وخودخواه بودن وعوضی مطلق ندیدم.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    8 0
    روحانی چون خودش بسیار ضعیفه هر کسی رو هم آورده از خودش بدتره کی بشه این چند روز هم بگذره و عمر این اوباش و اراذل تمام بشه و آنها رو‌ پای میز محاکمه ببینیم
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 0
    این مردک تا آبروی نظام را نبرد دست بردار نیست!، چرا این قدر وقیح شده خدا عالم است!.
  • علی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    تربیت نااهل را چون گردکان برگنبد است ذات بد نیکو نگردد زانکه بنیادش بد است چرا باید این پیران کودن وبی تربیت هنوز در راس امور اجرایی کشور باشند؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 1
    با سلام متأسفانه در ایران در هر مقامی عذرخواهی کردن وجود ندارد. مثل حادثه هواپیمای اوکراینی که اینهمه انسان کشته شدند و آب از آب تکان نخورد.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    ایسنا و ایرنا کم به گردن دولت مزخرف و بی لیاقت روحانی حق نداشتند
  • DE ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 1
    اصلاح طلبن دیگه! همین کافیه! مملکت و انقلاب هم ارث پدری اینها و خانواده بهرمانی و لاریجانی و سرخه ای و خاندان های وابسته اس. دوست دارن هر جور خواستن بخورن کل مملکت رو، به هر کی خواستن ببخشن حتی دشمن، دوست دارن هر چی دلشون خواست بگن، دوست دارن هر قسمتی اش رو تبدیل به مستراح کنن و به گند بکشن. مردم هم که برده و بنده اینها هستن و فوقش هم اتفاقی بیفته بیمه پرداخت میکنه! اصلا به ما چه که در مورد اموال شخصی این بزرگواران اظهار نظر میکنیم؟
  • بازنشسته IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 0
    آقای کلانتری هم مانند همه به اصطلاح تمام مسئولین بی مسئولیت ،هیچ تعهدی بر دوش خود حس نمیکند درحالیکه از بیت المال ارتزاق میکنند و باید پاسخگو باشند .اصولا خودرا ولی نعمت مردم می دانند .انگار این پستهایی که در طول سالهای پس از انقلاب تصاحب کرده اندبنام ایشان سند خورده شده ..وقتی کسی در مقابل هزاران میلیارد دلار دزدی و چپاول مملکت پاسخگو نباشد ،چه انتظاری از ایشان باید داشته باشیم .امثال کلانتری ،شریعتمداری ،نوبخت ،نعمت زاده و زنگنه و صدها نفر دیگر ،کشور را چپاول کردند و ککشان هم نمیگزد ..مرگ چند خبرنگار و مردم عادی که دیگر برایشان ارزشی ندارد وقتی هزاران نفر در این کشور بی دلیل کشته شده اند..رسانه های ما هم که بخاطر عافیت طلبی ،قرص سکوت خورده اند ..یک مشت جماعت خواب چرتی ....
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 0
    اگر از خانواده و اقوام خودش بودند خدا میداند همین آقای مسئول چه میکرد ولی جان ملت ارزشی نداره اتفاقه،همینه که هست بقول اون خانمه هر کی نمیحواهد برود.
  • بازنشسته IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    همسر مرحومه کریمی هم خوب میداند که نه ربیعی و نه کلانتری و نه هیچکس دیگر هرگز پاسخگوی فجایع اینچنینی نخواهند بود..درست برعکس خواهد شد ..چند صباح دیگر همه با گرفتن ترفیع یا پست بالاتری خواهند گرفت یا اینکه با حقوق بالای پنجاه میلیون تومان به گشت و گذار خواهند رفت ..ملت خوش خیالی هستیم ..
  • ناشناس IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 1
    آخه اگه برای خانواده خودشون هم بود اینقدر کوتاهی میکردند؟؟؟؟؟
  • نوید IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    این بابا اثلا وزیر کشاورزی خوبی نیست همش اب سدهای کردستان رو خالی کرد ما کردا میدونیم این وزیر خوب نیست
  • JP ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    لطفا مدیران اوراقی و اتوبوس های اوراقی را کنار بزارید.
  • مهران IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    آقای کلانتری بازهم دروغ ودروغ شمادولت مردان روحانی عادت کردین به دروغ گفتن لعنت برشما
  • KiTimairani IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    دیه اش را کامل بدهید زبان شوهرش بعداز چهلم بسته می شود والا طرف پول وخسارت می خواهد یک مدت بعد از زن دوم می گیرد
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    ... آقا، غلط کرد، بی ادب بود، نفهمی کرد،... بچگی کرد، ولش کنید، مقصر رئیسشه که باهاش برخورد نمیکنه....
  • حسین IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    خدایا خودت دولت روحانی رو تموم کن خسته شدیم
  • آذروکیلی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    ناراحت نباشید دنیا دار مکافات است.روزی همشون حساب پس میدهند ودرد ازدست دادن عزیز را تجربه میکنند.مرگ عزیز.تصادف.حادثه مرگبار برای همه هست.دنیا گِرده.خدا ره شماعزیزان صبر بدهد🤲🏻😔😔😔
  • محمدصادق IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    تسلیت میگم به خانواده‌های داغدار خداهمین بلاروسرخودکلانتری بیاره ایشالا بره زیر ماشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس