مجلس

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد که ما در طرح فضای مجازی به دنبال سالم‌سازی هستیم و نه محدودسازی و از نمایندگان خواست با بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در مجلس موافقت کنند.

به گزارش مشرق، ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز عصر مجمع  عمومی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس گفت: در این جلسه حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس فرهنگی مجلس ابتدا توضیحاتی را درباره طرح فضای مجازی به حضار ارائه کرد.

وی افزود: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد که ما در طرح فضای مجازی به دنبال سالم‌سازی فضای مجازی هستیم و نه محدودسازی و این طرح آسیب و مشکلی را برای کسب و کارهای اینترنتی ایجاد نمی‌کند.

سخنگوی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: آقاتهرانی در این جلسه از نمایندگان خواست تا با نحوه بررسی طرح فضای مجازی براساس اصل ۸۵ قانون اساسی که فردا در صحن مجلس مطرح می‌شود موافقت کنند تا این طرح پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی و بدون بررسی در صحن مجلس برای اعلام‌نظر به شورای نگهبان ارسال شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه ۱۰ نفر از نمایندگان به قید قرعه به عنوان سخنران جلسه مطالبی را مطرح کردند.

وی افزود: محورهای مهم صحبت‌های نمایندگان در این جلسه در بحث استقلال قوا و حفظ شأن قانون‌گذاری در مجلس، عدم سهم‌خواهی حزبی از کابینه آقای رئیسی بود.

سخنگوی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: همچنین نمایندگان در صحبت‌های خود مطالبی را درباره کمک فکری به آقای رئیسی درباره شکل‌گیری کابینه قوی، چابک، جوان و کاربلد مطرح کردند و بر این نکته تأکید داشتند که آقای رئیسی با توجه به اینکه اعلام کرده مستقل وارد انتخابات شده نباید تحت تأثیر احزاب و گروه‌های سیاسی قرار گیرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: نمایندگان همچنین عنوان کردند که مجلس انقلابی در یک سال گذشته ریل‌گذاری خوبی را در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن انجام داده و به عنوان مثال در همین حوزه مسکن اعتبارات پیش‌بینی شده و قانون آن آماده است و وزیر مربوطه می‌تواند به سرعت کار خود را در این مورد آغاز کند.

وی افزود: همچنین نمایندگان عنوان کردند که در مورد امنیت غذایی و در مورد مالیات برعایدی سرمایه و نیز در مورد جهش تولید قوانین لازم آن در این یک سال تصویب شده که این مصوبات در برنامه وزرای پیشنهادی دیده شده و کارها عقب نماند و بلافاصله پس از کسب رأی اعتماد با توجه به قوانین مصوب مجلس وزرا کار خود را آغاز کنند.

سخنگوی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: همچنین نمایندگان بر حفظ شأن و جایگاه مجلس تأکید داشتند و عنوان می‌کردند که نمایندگان نباید در امور اجرایی کشور ورود داشته باشند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد:‌ در ادامه جلسه نیز آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و رئیس فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مطالبی را مطرح  و عنوان کرد که باید در مورد دولت‌های قبلی آسیب‌شناسی صورت گیرد و این آسیب‌شناسی‌ها و نقاط ضعف برای کمک به دولت آینده مورد توجه قرار گیرد و با این آسیب‌شناسی‌ها به کابینه دولت آقای رئیسی کمک کنیم و سیاست‌ورزی خردمندانه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: رئیس مجلس گفت که مجلس متعلق به مردم است و شأن مجلس و تفکیک قوا و استقلال مجلس در هر مرحله و به ویژه در دوران گذار دولت فعلی به دولت بعد باید کاملاً رعایت شود.

سخنگوی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: قالیباف همچنین افزود که ما در سال پایانی قانون برنامه ششم به سر می‌بریم و شروع برنامه هفتم را در پیش‌رو داریم و برنامه هفتم باید مبتنی بر برنامه دولت نوشته شود و هماهنگی لازم را با کابینه دولت داشته باشیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: رئیسی فراکسیون عنوان کرد که کابینه دولت به ویژه وزرای اقتصادی، نیرو و بانک مرکزی باید سیاست‌های کاری همسویی داشته باشند و مثل قبل نباشد یکی سیاست‌های انقباضی را در پیش بگیرد و یکی سیاست‌های انبساطی و تیم اقتصادی دولت باید به گونه‌ای عمل کنند که تصمیمات یکدیگر را خنثی نکنند، موازی‌کاری نداشته باشند کمااینکه در چند سال گذشته این اتفاق افتاد که در نتیجه آن بورس هم این وضعیت را پیدا کرد و هم قیمت ارز.

وی افزود: رئیس مجلس با اشاره به شروع زمان برنامه هفتم توسعه گفت که برنامه وزرای دولت سیزدهم باید با برنامه هفتم مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال نهادهای کشاورزی که امروز وضعیت نابه‌سامانی دارند این وضعیت نامناسب نتیجه ضعف و ناهماهنگی بین وزرا است که ما باید جلوی این ناهماهنگی‌ها را در دولت بعد بگیریم.

سخنگوی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: قالیباف همچنین افزود که ما باید با همدلی و هماهنگی و یکپارچگی ضمن حفظ استقلال قوا به کمک دولت بشتابیم و اقداماتی که در جهش تولید و معیشت مردم تأثیرگذار است باید در کابنیه آقای  رئیسی دیده شودو مجلس هم به این امر کمک کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: رئیس فراکسیون اظهار داشت که مردم در انتخابات مشارکت بالای ۵۰ درصدی داشتند و علی‌رغم کرونا شاهد حضور پرشور مردم بودیم و توقع مردم هم این است که دولت و مجلس انقلابی دیگر بهانه‌ای برای ناکارآمدی نداشته باشند.

وی افزود: قالیباف در پایان به بحث مذاکرات وین اشاره کرد و گفت قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها بر مذاکرات وین تأثیر مثبت داشته است.

سخنگوی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: قالیباف گفت که ما با رفع تحریم‌ کاملاً موافقیم اما زیر بار توافق بد هم نخواهیم رفت و خط قرمز مقام معظم رهبری که لغو تحریم‌ها است را دنبال می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 5
    زووووووودتر، ببین اونایی که ۲۰۳۰ رو علنی اوردن تو اموزش پرورش تو فضای بی در و پیکر مجازی چیکار میکنن؟ زودتر تا نسل جوونمون رو از راه به در نکردن.
  • 8 IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 0
    مثل قضیه ماهوار و فیلتر تلگرام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس