تریاک نمایه

مومنی گفت: طبق گزارشات، سهم ایران در زمینه کشف تریاک جهان ۹۰ درصد است.

به گزارش مشرق، اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشستی که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر برگزار شد،  تصریح کرد: طبق گزارشات، سهم ایران در زمینه کشف مواد مخدر ۹۰ درصد تریاک جهان، ۲۰ درصد هروئین جهان، ۷۲ درصد مورفین جهان و پنج درصد حشیش جهان است.

بیشتر بخوانید:

کشف ۱۲۰۰ تُن مواد مخدر در سال گذشته

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با پایبندی به مقررات کنوانسیون‌های بین المللی رویکردی متوازن در زمینه مواد مخدر در پیش گرفته است و همزمان به ۴ مولفه پیشگیری، مبارزه، توانمندسازی  و درمان توجه ویژه نشان می‌دهد؛ همکاری با دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمن ملل متحد در تهران از سال‌های پیش آغاز شده و اکنون بیش از ۲۲ سال از این همکاری میگذرد و ما از ادامه همکاری استقبال می‌کنیم.

مومنی با بیان اینکه بیش از ده‌ها دستگاه انتظامی، امنیتی و فرهنگی عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند گفت:  این نشان می‌دهد همه اجزای کشور در ابعاد مختلف برای مبارزه و مقابله با مواد مخدر بسیج شده اند در حالی که در برخی کشورها این مسئولیت به سازمان و نهاد خاصی محول شده است و مشارکت این چنینی وجود ندارد.

 دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر  ضمن تشکر از همکاری کلیه دفاتر سازمان ملل متحدمانند unodc و یونیسف با جمهوری اسلامی ایران در راستای پیشبرد هدف مبارزه با مواد مخدر گفت: معضل مواد مخدر مسئله‌ای جهانی و فرامرزی است و سیاسی کردن آن نه تنها کمکی به حل این مشکل نمی‌کند بلکه ممکن است منجر به انحراف فرآیند مبارزه با مواد مخدر شود؛ لازم است سازمان ملل متحد تدابیر لازم برای افزایش منابع مالی مستقل در امر مبارزه با مواد مخدر و پرهیز از بهانه جویی سیاسی و رفتار یکجانبه برخی کشورها به عمل بیاورد؛ مبارزه با مواد مخدر اقدامی است که عزم همگانی و تعهد به مسئولیت مشترک را در سطح جهانی نیاز دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    درود
    • SE ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      1 0
      واقعیت این است که اروپاییان و آمریکاییان آرزو دارند ما با مواد مخدر مبارزه نکنیم چرا که هر قدر جوانان اروپایی و آمریکایی معتاد و لش بشوند خطر کمتری برای حکومتهایشان دارند. اینکه غربیها مردمشان را به اعتیاد و الکل و فحشا سرگرم کرده اند دلیل مهمی دارد. بقای آن حکومتها در این است. برای همین نه تنها غربیها با مواد مخدر مبارزه نمی کنند که تازه وقتی بیست سال قبل طالبان کشت مواد مخدر را حرام اعلام کرد و تولید هرویین دنیا 90 درصد کاهش یافت ، فورا ماجرای 11 سپتامبر و حمله به افغانستان را راه انداختند. با رفتن طالبان بود که میزان تولید هرویین به سرابر قبل از تحریم کشت خشخاش توسط طالبان رسید. هواپیماهی به اصطلاح نظامی آمریکا در حال انتقال مواد مخذر هستند و ثروت افسانه ای حضرات مولتی تریلیاردرهای آمریکایی و اروپایی از همین راه تامین می شود. ما حق نداریم با این جریان شوم همکاری کنیم و بگوییم بگذار ما هم در ظلم مشارکت کنیم و بگذاریم جوانان اروپا معتاد شوند. درآمدی هم اگر از این راه حاصل شود حرام و نتیجه ظلم و همکاری با ظالم است از اینها گذشته در زمان قاجار برای مثال کسی با قاچاق مواد مخدر مبارزه نمی کرد اما آیا ین مساله به نفع ایران شد یا سبب شده بود که تا 80 درصد مردم ایران معتاد بشوند؟ خودمان را گول نزنیم.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    11 2
    90 درصد از مصرفش هم توی ایرانه =))
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      3 2
      مطمئنی؟
  • اصلاح طلب AU ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    10 2
    هزاران شهید ما فدای پاک ماندن اروپا
  • DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 2
    90 درصد کشفیات تریاک جهان به دست ایران انجام می‌شود . 100 درصد تریاک های کشف شده هم در افغانستان بوسیله داعش و طالبان تولید میشه
    • SE ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 0
      طالبان کشت خشحاش را حرام و ممنوع اعلام کرد و همین مساله دلیل واقعی حمله آمریکا به افغانستان بود.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    مشرق دلم تنگ میشه برات چند روز نیستم همش نظر بدرد نخور بدهم ومزاحم همیشگیت بشم ولی دوست دارم.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    ولی اینو از ته دلم میگم عاشق ایرانم دلم میخواد مردم عاشق هم باشند وایران در قله دنیا به لطف حق.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 0
    نود درصد قاچاق مواد مخدر از خاک ایران به همسایه ها انجام میشه بدون مشکل
  • خسرو IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 0
    بهتره آمار تریاک کشف شده را هم 20 درصد بنویسند چون تریاکها 80 درصد آن مواد افزودنی است و اصلا تریاک نمیباشد یعنی قش قاطی دارد باور ندارید از معتادان محترم به تریاک بپرسید که چقدر ناراضی هستند
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      3 0
      درست میگه
    • آخاخاخاخ IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 1
      تابلوعه خودت یکی از خودشونی :)) انقدی ضایع نبشی خسروخان
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    4 2
    ایران اشتباه میکنه چرا باید ما با قاچاقی ها مبارزه کنیم و شهید بدیم به خاطر غربی های کثیف ؟؟ در حالی که سازمان ملل هیچ پولی به ایران نمیده چون تحریم هستیم !! اتفاقا باید اجازه ی عبور مواد رو از خاک ایران با اسکورت پلیس ایران رو داد به شرطی که هیچ موادی در ایران توزیع نکنن و کلی پول از این قاچاقچی ها بابت تامین امنیتشون از اونها گرفت !
    • سعید IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      4 0
      سازمان ملل در مورد تحریم های غیر قانونی امریکا علیه ما چه کاری کرده که ما باید با سازمان ملل برای پاک ماندن غربی ها همکاری کنیم و اینهمه هزینه هم بدهیم !!!؟؟؟
    • SE ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      3 0
      آنها نه تنها پولی نخواهند داد بلکه از اینکه مردم دنیا معتاد نشوند ناراختند چون خود سازمان ملل را کارتلهای قاچاق مواد مخدر و زنان و اعضای بدن اداره می کنند.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    مشرق من خودم مصرف میکردم تریاک ولی پاکم مدت چند ماه درد ندارم ولی افسردگی رهایم نمیکند.
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    4 0
    شما را بخدا اینا قابل انتشار نیست میدونم ولی از نظام خواهش میکنم به فکر اعصاب خراب شده مردم بخصوص تو این چند سال باشند تو شهر ما بیائید قدم به قدم بوی تریاکه تو کوچه ها.برسونید لطفا دست مسئولین بخدا این نسل از بین رفت فکری به حال نسل بعد وکودکان معصوم کنند با این حال وهوای والدینشون من بخاطر پسرم مصرف نکردم.
  • DE ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    4 2
    اگر ایران همکاری گسترده مبارزه با مواد مخدر و قاچاقپچی ها رو درخارج از مرز های ایران که مقصدش اروپاست ، بعنوان تنبیه اروپا چند ماهی تعلیق کنه ، یک گوش مالی حسابی عملی به اروپایی ها میده که عدم اجرای برجام براشون خیلی خیلی گرون تموم میشه و هزینه مالی وجانی براشون داره! حال خود دانند! با دشمنانی که به منافع ایران اعتنایی ندارن و پررویی نجومی شون از حد گذشته ! معرفت و جوانمردی کردن ایرانیان دراین مورد یعنی ترحم به پلنگ تیزدندان!
    • SE ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      3 0
      مطئمن باش داستان بر عکس است و سران اروپا و آمریکا عامدانه در پی معتاد کردن جوانانشان هستند.
  • میلاد IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    اگه ایران ۹۰درصد کشف موادمخدر میکنه پس اینهمه معتاد توایراان چیکارمیکنه چراکشورهای دوراطراف مامعتادنداره پس کشف میکنه توداخل ایران پخش مصرف میشه یکی بحال مردم مظلوم ایران کاری کنه همه معتادشدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس