کد خبر 123892
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۶

تولیت حرم مطهر بنیان گذار انقلاب با تاکید بر اینکه مجلس بزرگترین پایگاه مردمی جمهوری اسلامی است به منتخبان مجلس نهم توصیه کرد در راه خدا عمل کنند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سیدحسن خمینی(ره) در جمع منتخبان مجلس نهم که برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام در حرم بنیان گذار کبیر انقلاب حاضر شده بودند، گفت: حضور در عرصه‌های اجتماعی برای هدایت خلق و جامعه به سوی خداوند گام چهارم امام خمینی(ره) با عنوان یک عارف برای سفر من الخلق الی الحق مع الخلق بود.

وی با بیان اینکه ما دوران نوجوانی خود را در فضایی گذراندیم که متبرک به حیات امام بود، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری اگر ما ده‌ها سال بعد به دنیا می‌آمدیم و به ما می‌گفتند که در دوران قبلی شخصیتی به نام امام(ره) زندگی می کرده حسرت زیادی می خوردیم از این که نتوانستیم این افراد را از نزدیک درک کنیم، این لطف خداست که ما توانستیم و می توانیم در فضایی تنفس کنیم که به عطر حیات امام خمینی(ره) مزین است.

وی با بیان اینکه برای هر معلم اخلاقی حوزه اشراقی به وجود می‌آید گفت: حوزه اشراق امام خمینی(ره) از مرزهای ایران گذشته و به آفریقا و اروپا رسید و حتی مردم این کشورها را نیز تحت تاثیر مغناطیس قرار دارد.

وی با بیان این که فاکتور مهم در زندگی امام خمینی(ره) این بود که از هیچکس جز خداوند نمی‌ترسیدند گفت: امام خمینی(ره) در مقابل کسانی که بی دینی را در جامعه پخش می‌کردند ایستاد و این عمل را از امیرالمومنین(ع) یاد گرفت.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه امام (ره) با دروس اخلاقی خود حتی شاگردان و جامعه را تحت تاثیر قرار داده بود گفت: پس از فوت امام همه به این نکته دل بسته بودند که در ایران جنگ قدرت در گیرد اما زمانی که یکی از شاگردان امام در این مسئولیت علیرغم میل باطنی‌اش قرار گرفت همه در آن کانون اشراقی جمع شدند و از ایشان حمایت کردند. جنس حمایت یادگار امام خمینی(ره) نیز این گونه بود.

تولیت حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه برای اصلاح جامعه باید تک تک ما اصلاح شویم گفت: این نفس مانند اژدهاست که باید آن را کنترل کنیم.

وی تاکید کرد: ‌مجلس بزرگترین پایگاه مردمی جمهوری اسلامی و چشم و چراغ ماست که همه منتظر اقدامات آن هستند.

وی در پایان به منتخبین مجلس نهم توصیه کرد که این نفس اژدها با بکشند و برای این کار باید هرچه مطلوب خداست عمل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس