کد خبر 1238767
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
گفت و گوی طولانی بلینکن و پاپ پشت درهای بسته

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به دنبال سفر بلینکن به ایتالیا برای شرکت در اجلاس ائتلاف بین المللی ضد داعش، در دیداری طولانی مدت پشت درهای بسته گفت و گو کردند

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس در یک دیدار طولانی مدت با بلینکن به مردم آمریکا ابراز علاقه و توجه خود را نشان داد.

واتیکان اعلام کرد که دو طرف حدود ۴۰ دقیقه گفت و گو کردند که با توجه به اینکه بلینکن رهبر ارشد دولت آمریکا نیست یک گفت و گوی طولانی مدت به حساب می آید.

متئو برونی سخنگوی واتیکان گفت که این جلسه غیرعلنی در فضایی صمیمانه برگزار شد و علت انجام این دیدار یادآوری سفر سال ۲۰۱۵ پاپ و ابراز علاقه و توجه وی به مردم ایالات متحده بوده است.

اشاره برونی به سفر پاپ به ایالات متحده است که شامل دیدار با باراک اوباما رییس جمهور وقت در کاخ سفید می شود. در سال های اخیر، کلیساهای ایالات متحده به طور فزاینده ای در مورد سیاست ها و سیاستمداران آمریکایی دو قطبی شده اند.

بسیاری از اسقف های محافظه کار آمریکا از رهبران مذهبی با درجات بالا می خواهند تا از حضور برخی شخصیت های سیاسی آمریکایی که از کاتولیک های رومی هستند و از حق سقط جنین حمایت می کنند، در مراسم عشای ربانی ممانعت به عمل آورند. اسقف‌های کلیسای رومی آمریکا پیشتر به پیش‌نویس سندی رای داده بودند که طبق آن سیاستمداران کاتولیک از جمله بایدن از حضور در مراسم عشا ربانی کلیساها منع شوند. اسقف‌های آمریکا علی‌رغم هشدار واتیکان به بالاگرفتن اختلاف‌نظرها، به سند مذکور رای دادند.

واتیکان مخالف شدید سقط جنین است و آن را به عنوان یک گناه کبیره تلقی می کند. این کارزار جو بایدن رییس جمهوری آمریکا را که خود یک کاتولیک و شخصا مخالف سقط جنین است اما از حقوق سقط جنین حمایت می کند، تحت فشار قرار داده است.

بلینکن وزیر خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد برخی جزئیات این دیدار که مربوط به «مسائل داخلی» بود، خودداری نمود و بیان کرد که در مورد همه گیری کرونا، تغییرات آب و هوایی، چالش های پیش روی مهاجرت و پناهجویان با پاپ گفتگو کرده است.

واتیکان و دولت بایدن در مورد خطرات تغییرات آب و هوایی اتفاق نظر دارند درحالیکه این موضوع در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ از نقاط اختلاف میان کاخ سفید و واتیکان بود.

ترامپ در آن زمان متهم شد که با برچیدن محدودیت‌ها و مقررات اقلیمی در مورد سوخت‌های فسیلی این خطر را نادیده گرفته است. پاپ فرانسیس از منتقدان خروج ترامپ از توافق‌نامه ۲۰۱۵ پاریس بود، از بازگشت بایدن به این توافقنامه استقبال کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    دیکته هاشون به ظریف ذلیل رو مرور کردن تا ببینن تو این فرصت باقی مونده چه خاکی باید تو سر خودشون بریزن تا امریکا شکست نخوره.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    8 0
    آقای پاپ، بدتر از داعش تو کاناداست بفکر اونجا باش، غربی های نا محترم گورشونو از منطقه گم کنن و دست از حمایت از تروریست های آلبانی نشین و داعشی بردارن، کشورهای درگیر امنیت اینجا را برقرار میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس