کد خبر 1238474
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

به گزارش مشرق یک کاربر در رشته توئیتی ۷ جمله کمتر شنیده شده از شهید بهشتی منتشر کرد:

- آفت انقلاب اسلامی این است که دچار بازیگرانی باشد که اسلام و انقلاب و هر چیزی را دکان کنند: دکان قدرت، دکان ثروت، دکان شهرت ... باید کسانی داعیان انقلاب باشند که هرچه به آنها نزدیکتر میشوید، اعتقاد شما به اسلام بیشتر شود. (سه روز قبل شهادت)

- باید برای سپاه برنامه‌ای تهیه شود که برادران و خواهران پاسدار روزانه چندساعت در یکی از کارهای جاری کشور در بخشهای دولتی یا خصوصی مشغول کار شوند و در سپاه کمتر کسی باشد که یکسره کار کند و از جامعه و گردش عمومی کارها دور بماند. 

- مبادا زبان و قلم دیگران نسبت به بنی صدر یا اشخاص اطراف ایشان بی مهار و بی تقوا بشود و آنوقت بگویند آقای بنی صدر دیگر هیچ کمال و ارزشی ندارد. نخیر ... اگر بی انصافی و بی عدالتی حتی در این برخوردها به اخلاق ما رخنه کند، آنوقت ما هم به نورانیت این اسلام ضربه زدیم. 

- بنده می گویم که این حزب‌اللهی‌ها قانون شکنی هم می‌کنند، برای اینکه در دوران انقلاب، ما آنها را قانون شکن بار آوردیم ... حالا باید آنها را بسازید (خطاب به روحانیون) برای اینکه آن قانون، قانون طاغوتی بود. این قانون، قانون جمهوری اسلامی است. 

- احزاب هرقدر هم متعدد و مخالف یکدیگر باشند، به مراتب از باندها بهتر و قابل محاسبه‌تر هستند. باندها مصداق کامل فرصت طلبانند. هرجا طعمه‌ای بود، به میدان می‌آیند. هرجا خطری بود، پنهان می‌شوند. اینها دیگر نه مسئولیت احزاب، نه انضباط احزاب و نه خط مشخص احزاب را دارند. 

- اگر چنانچه در ایام انتخابات من به عنوان «حزب جمهوری اسلامی» یک کاندیدایی را برای شما معرفی و انتخاب کردم، اما یک کاندیدای دیگری وجود دارد که اصلح میباشد، باید بدانید که من که «دبیر کل حزب جمهوری اسلامی ایران» هستم به شما میگویم که به کاندیدای اصلح رأی بدهید. 

- سه روز قبل از شهادت: یکی از آفت‌های بزرگ انقلاب اسلامی می تواند این باشد که دچار گوینده و نویسنده و معلم و رهبر و متفکر حرفه ای بشود که عمل او، گفتار و دعوتش را تکذیب می کند; مردم را به چیزی دعوت می کند و خود به راه دیگری می رود. 


هفت جمله کمتر شنیده شده از شهید بهشتی
هفت جمله کمتر شنیده شده از شهید بهشتی

هفت جمله کمتر شنیده شده از شهید بهشتی

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 3
    هرتوئیتی رانبایدمنتشرکردکه ازآن بشود سوءاستفاده کنندفرصت طلبان،بالفرض درست بودن آن،که بنده درصحت تمامی کلمات استفاده شده شک دارم وفقط تنها چیزی که برایم قابل قبول وبدون خدشه است فیلم سخنان بزرگانی چون بهشتی است یعنی هم صداوهم تصویر.لطفا به این مسأله توجه بیشتری کنیدالبته اگرخودتان مغرض نیستیدوباانتشارچنین توئیتهایی هدف دیگری رادنبال نمی کنید!!
    • عباس DE ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      3 1
      بدجور سوختی چون قرار نیست همیشه مزخرفات امثال شما نوشته شود
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    3 0
    درود خدا بر ارواح مطهره تمام شهیدان و شهید بهشتی مظلوم
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    2 0
    بادرودبه شهیدبهشتی.باشناختی که ازشهیدبزرگوارداریم احتمال میدم عبارتهایی که برای بنی صدرآورده شده تقطیع شده باشه.
  • DE ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    تحزب یعنی به حزب رای بده حتی اگر دیگری باشد و از تصمیم حزب حمایت کن حتی اگر اشتباه باشد. چنین رویکردی جایی در اسلام ندارد و همین تحزب سبب شد امثال ... در نظام رشد کنند و آنهمه خیانت به بار آورند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس