کد خبر 1238325
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۳
رئیس دومای روسیه: حادثه ناو انگلیسی ننگ آور بود

ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه در مورد ورود غیرقانونی ناوانگلیسی به آبهای روسیه در دریای سیاه گفت: این حادثه برای انگلیس ننگ آور بود.

به گزارش مشرق، والودین امروز (یکشنبه) در کانال خود در شبکه تلگرام نوشت: پیامدهای حادثه ناو انگلیسی ممکن بود بسیار هولناک باشد. 

به گفته رئیس دومای روسیه، اقدام تحریک آمیز علیه قدرت دارای سلاح هسته ای امنیت کل جهان را به خطر می اندازد. 

رسانه های روسیه روز چهارشنبه (۲۳ ماه ژوئن) از شلیک هشدار یک فروند رزمناو و یک فروند جنگنده سوخو-۲۴.ام روسیه به سوی ناو انگلیسی در دریای سیاه خبر دادند که به ادعای طرف روسی، وارد آبهای سرزمینی روسیه شده بود.

این حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در آبهای سرزمینی روسیه در ساحل شبه جزیره کریمه رخ داد و جنگنده روسی چهار موشک به مسیر حرکت ناو انگلیسی که تا سه کیلومتر وارد آبهای روسیه شده بود پرتاب کرد. 

 والودین در ادامه نوشت: خوب شد که حادثه ورود غیرقانونی ناو انگلیسی به آبهای سرزمینی روسیه بدون پیامدهای دردناک بود اما این حادثه جز ننگ هیچ نتیجه دیگری برای انگلیس نداشت. 

«دبورا برونرت» سفیر انگلیس در مسکو به دنبال اقدام ناوشکن «دیفندر» و تجاوز به حریم دریایی روسیه به وزارت خارجه این کشور احضار شد.

به گزارش ایرنا ،ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه اعلام کرد که ورود ناو انگلیسی به حریم دریایی ما در دریای سیاه تجاوزی تحریک آمیز و نقض قوانین بین المللی است.

وی گفت: در رابطه با تجاوز ناو انگلیسی دفندر به قلمرو دریایی روسیه در دریای سیاه، سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

زاخارووا روز گذشته نیز گفته بود : انگلیس در برابر این اقدام تحریک آمیز گستاخانه پاسخ جامعی دریافت خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: اقدام ناوشکن انگلیسی در دریای سیاه با قصد قبلی انجام شده است و ممکن است منجر به تنش شود.

  «سرگئی ریابکوف» معاون وزرات خارجه روسیه نیز در خصوص نقض حریم دریایی این کشور توسط ناوشکن "دیفندر" انگلیس خطاب به نیروهای غربی گفت: «مسکو به عاملان اقدام تحریک آمیز همانند حادثه ناوشکن «دیفندر» هشدار می دهد، که این اقدامات ممکن است پیامد های سنگینی داشته باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    15 42
    غلط زیادی نکن مگه کریمه مال شمای که آبهاش سرزمین شما باشه
    • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      18 8
      خودت غلط نکن مودب باش
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      11 11
      چقدر روسیه با اون همه جنایت که در حق ایرانی ها کرده تو ایران عاشق سینه چاک داره !!!!!!!!!!!! مثل اینکه یادتون رفته سیم خاردارم به ما نمی فروخت و تانک تی هفتاد و دو رو مثل نقل و نبات به عراق می داد . حالا چی شده ، شده عزیز تز از جان!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      6 6
      چقدر روسیه با اون همه جنایت که در حق ایرانی ها کرده تو ایران عاشق سینه چاک داره /// رژیم روسیه تغییرکرده و این روسیه با اون شوروی فرق داره ولی آمریکا همون کثافته. همون کثافتی که شکنجه گرهای ساواک رو آموزش داد و همون آمریکایی که سال 1332 تو ایران کودتا کرد و نوکرش شاه ذلیل رو سرکار آورد و 25 سال برگرده مردم سوار شد و همون آمریکایی که تو 20 سال اخیر به سومالی و عراق و افغانستان و لیبی و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن مستقیم و غیرمستقیم حمله کرده و میلیونها مسلمون رو سلاخی کرده. رژیم آمریکا که عوض نشده و همون کثافته. عجب اینجاست که عده ای همه سابقه سیاه آمریکارو میدونن و بازم عاشق سینه چاک هستن.
    • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      8 9
      روسیه کنونی به دنبال براندازی جمهوری اسلامی نیست و ایران رو تحریم نکرده بلکه این ارباب شما آمریکاست که به دنبال براندازی است و ایران را تحریم کرده
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      4 7
      ایران افتاده دست روسیه هر دستوری بده ایران انجام میده به روسیه اصلا نمیشه اعتماد کرد روسیه هیچ موقع پشت متحدانش نبوده تو تنش بین کره شمالی و امریکا روسیه از پشت به کره شمالی خنجر زد تو تنش بین اذربایجان و ارمنستان روس ها به ارمنستان هم خیانت کردن با طناب روس ها چاه رفتن بزرگ ترین خطاست افغانستان جز ناتوی روسی است اما روسیه هیچ حمایتی از افغانستان نمی کنه نه سلاح میده نه حمایت نظامی میکنه تو سوریه بارها اسراییل به مواضع ایران حمله کرد اما روسیه سکوت کرد تو حملات اسراییل روسیه پدافندها رو غیر فعال میکنه
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 0
      قربون لهجه مشهدیت بشم مو
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 0
      تو هم افتادی دست رجوی هر دستوری بده اجرا می کنی. می بینی که چرند گفتن هیچ کاری نداری. مثل آب خوردنه .
    • مهدی درخشانی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      به تو چه ربطی داره.
  • US ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    17 9
    انگبیس و اسراییل و اروپا برادر بزرگشان آمریکای ترسو خیلی وقته که تاریخ مصرفشان تمام شده و چه بخواهند و چه نخواهند باید امپراتوری چین و روسیه را قبول کنند.
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      6 13
      حرف های کسی رو تکرار نکن. اول فکر کن به همه چیز. چین روسیه هنوز خیلی کار دارن که به آمریکا برسن هم تو زمینه نظامی هم علمی هم اقتصادی .حالا یسری میان میگن خود فروخته غربگدا ولی حقیقت همینه
    • مجید دلبندم IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      2 8
      خطاب به غربگدای حقیقت وارونه کن .به عمل حرف براید به سخن دانی نیست .الآن آمریکا در کدام نبرد واقعی و محکم نشون داده که قدرتمنده؟ بمباران و کشتار یه دسته بی دفاع تو افغانستان و عراق اسمش اقتداره؟ چرا وقتی هواپیماشون را ایران زد فقط لُغز خوند ولی جرات مقابله نداشت؟ چرا با اینکه تهدید کرد اگه عین الاسد را بزنید ۵۰ جا را میزنیم جرات نکرد؟ چرا حتی با اعلام ساعت حمله به سوریه وقتی ایران تهدید کرد حمله منتفی شد؟ چرا الان که ایران چراغ سبز به طالبان داده علی رغم زیان به منافعش تو افغانستان خودش را کنار کشید؟ چرا تو غزه تمام حیثیتش( اسراییل) را گذاشت اونطوری به التماس درخواست آتش بس برسه نه پسرجان اون قدرتی که میگی آمریکا داره تو جنبه‌ی نظامی نیست این را همه‌‌ فهمیدند جز ترسوها اگر هم میبینی هنوز داره یکه تازی میکنه به خاطر تسلطش در اقتصاد جهانی است که آن هم در آینده به نفع کشورهایی مثل چین معلوم نیست ادامه دار باشه
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    9 7
    همین یک جمله رئیس دوما درباره پیامدهای خطرناک تحریک یک قدرت هسته‌ای ، لزوم داشتن سلاح هسته‌ای برای ایران را اثبات می‌کند.
    • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      4 7
      اسلام اجازه ساخت سلاح هسته‌ای یا نگهداری آن را نمی دهد
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      1 1
      وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      3 1
      داشتن چندین کلاهک اتمی برای بازدارندگی خوب است باید داشته باشیم نه برای استفاده برای بازدارندگی تا کسی شاخ شانه نکشه در دفاع از ایران و مسلمانان واجب است دشمن ثابت کرده از هیچ کاری عبای ندارد
  • US ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    10 32
    روسیه وحشی ترین کشوری که تا الان شناختم تو جنگ روسیه و چچن ارتش روسیه مردم خودش رو با بالستیک هدف قرار داد فقط به خاطر اینکه به نیروهای چچنی پناه ندن جنگ زمینی رو روسبه شکست خورده بود با وحشی گری خواستند شکست شان را جبران کنند
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      13 5
      وحشی اونه که سرخ پوست هارو قتل عام کرد. وحشی اونه که سیاهپوست هارو برده کرد. وحشی اونه که 2تا بمب اتمی رو روی سر مردم هیروشیما و ناکازاکی انداخت. وحشی اونه که با B-52 عراق و افغانستان رو شخم زد. وحشی اونه که ساواک رو آموزش داد تا مردم روشکنجه بدن و ناخن شون رو بکشن و با اتو بسوزونن. وحشی اونه که زانوشو رو گردن یه آدم میگذاره و اونقدر فشار میده تا یارو خفه بشه. وحشی اونه که با F-16 خونه 250 نفر زن و بچه رو روسرشون خراب میکنه. وحشی اونه که بچه های بومی کانادا رو قتل عام میکنه. وحشی اونه که مردم الجزایر رو سلاخی می کنه. وحشی رژیم جلاد و آدمکش آمریکاس و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و کانادا.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    13 13
    همینکه انگلیس ثابت کرد کریمه رو جزو قلمرو روسیه نمیشناسه کافیه
    • IT ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 0
      روسیه نمی تونه ثابت کنه جزایر مالویناس رو تحت قلمرو انگلیس نمیشناسه؟! کسی که در خانه شیشه ای زندگی میکنه به سمت دیگران سنگ پرانی نمیکنه!
  • امیر IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    10 5
    روسیه باید از ایران یاد بگیره
  • ... IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    4 3
    برادران کمونیست روس
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    عاقبت به خیر شدیم.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    مجید دلبندم که جنگ عراق رو میگی اون رژیم قبلی بوده اسمشم شوروی بوده نه روسیه. مثل این میمونه الان فلسطینیا بگن مگه شاه با اسراییل خوب نبوده پس به ایران اعتماد نکنید!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس