واکاوی علت واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان در یزد / ‌سرعت بالا و نقص فنی در ‌ترمز اتوبوس ‌علت حادثه بود

گروه استان‌ها ـ عدم کنترل وسیله نقیله به دلیل سرعت بالا و نقص فنی در سیستم ترمز اتوبوس علت واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان در محور ‌یزد ـ شیراز ‌بود.

به گزارش مشرق، ‌نشست ویدئوکنفرانسی مسئولان استان یزد با وزیر راه و شهرسازی درباره حادثه واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان در مسیر دهشیر ـ تفت برگزار و همه زوایای حادثه  شامل نحوه امدادرسانی‌ها و زوایای پیدا و پنهان بررسی شد.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت «سرباز معلمان» سانحه تصادف

در این نشست، عدم کنترل وسیله نقیله به دلیل سرعت بالا و نقص فنی در سیستم ترمز اتوبوس در حادثه یزد ـ شیراز علت حادثه عنوان شد.

وزیر راه وشهرسازی پس از وقوع سوانح جداگانه واژگونی دو اتوبوس در استان های آذربایجان غربی و یزد دستور داد: کمیسیون‌های ماده‌های ۱۱ و ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به سرعت تشکیل و گزارش مربوط در کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد بررسی و دستورات لازم برای جلوگیری از وقوع سوانح مشابه، ابلاغ شود و در صورت هرگونه کاستی احتمالی با مقصران حادثه برخورد لازم صورت گیرد.

محمد اسلامی ضمن تسلیت به خانواده های درگذشتگان در این دو سانحه و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این سوانح، یادآور شد: تیم کارشناسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در محل هر دو حادثه حاضر شده اند و بررسی های اولیه انجام شده است.

کمیسیون ایمنی راه‌ها با ریاست وزیر راه و شهرسازی و دبیری معاون حمل و نقل است که اعضای این کمیسیون شامل پلیس راهور ناجا، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان پزشکی قانونی کشور، دیوان عالی کشور،  مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت آموزش‌ و پرورش، سازمان ملی استاندارد ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور و مدعوینی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و انجمن طرفداران ایمنی راه ها است.

بر اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در مسیر تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در روز چهارشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۰،  دو بانوی خبرنگار به نام های ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی از خبرنگاران پر تلاش، متعهد و دلسوز خبرگزاریهای ایرنا و ایسنا  جان خود را از دست دادند.

واژگونی یک دستگاه اتوبوس در دهستان دهشیر شهرستان تفت در استان یزد پنج کشته و ۲۸ مصدوم بر جا گذاشت. حادثه یاد شده ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح ÷نج شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۰ رخ داد، این اتوبوس در مسیر زاهدان به آباده شیراز در حرکت بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    مگه قرار نبود بعد سال 95 که سربازای کرمان اتوبوسشون واژگون شد سربازا با راه آهن جا به جا بشن.
  • Hadi IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    جلوگیری از وقوع سوانح مشابه!!!! این عنوان تکراری‌ترین خروجی جلسات بحران و بررسی اتفاقات ناگوار در ایرانه. ولی در عمل هیچ نتیجه‌ای ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس