به گزارش مشرق نواب همتیان در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: بارها گفته‌ام. باز هم می‌گویم؛ قطر، امارات و دیگر کشورهای لاکچری حاشیه خلیج فارس تا زمانی که نتوانند امثال شیخ بهایی، پروفسور سمیعی، پروفسور حسابی، پروفسور چرمهینی (نابغه گمنام هوافضا)، قاسم سلیمانی و ... تربیت کنند تمامی شن‌ زارهایشان را پر از برج کنند و برای شیخ‌های برف ندیده پیست اسکی مصنوعی بسازند باز هم معماری‌شان، پزشکی‌شان و حتی لباس زیرشان وابسته خواهد بود.

این روزها که اعراب حاشیه خلیج فارس هشتگ لحاق کورونا الایرانی را ترند توییتر عربی کرده‌اند و انگشت حیرت به دهان گرفته‌اند تفاوت وابستگی و عدم وابستگی مشخص می‌شود. برایشان شگفت‌آور است که ایران تنها کشور جهان اسلام است که واکسن ساخته.

براستی استفاده از دسترنج خودمان به هزاران برج و بارو که دیگران برایمان بسازند می‌ارزد. هر چند کوچک. هرچند سخت. هرچند بین ۱۲۰ مدل تحریم. اما بسیار لذتبخش.

این داستان مبهم و مسخره را شاید شنیده باشید که بعد از حمله آمریکا به هیروشیما، ژاپن به جای دعوا با آمریکا کاری کرد که چندسال بعد روی میز رییس جمهور آمریکا تلفن پاناسونیک باشد. مرحبا،

بر منکر خوداتکایی و اعتماد به نفس لعنت. اما هر دو جای خود. هم اقتدار و عزت نظامی و هم تلاش برای توسعه ظرفیت ها و زیرساخت‌های اقتصادی. اولی را داریم، نقطه زنش را هم داریم. اما دومی چرا ایراد دارد؟ الان می‌گویم.

از روزی که دانشمندان این کشور قصد ساخت واکسن کردند، حضرات خودکم بین زحمات جوانان این ملت را تمسخر کردند. گفتند آب مقطر است، همان فایزر قاچاق شده است، مدام تحقیر کردند تا بگویند نمی شود و نمی‌توانیم. متاسفانه در بین اینها مسئولینی هم بودند که معتقدند جوان این مملکت قدرت تولید آبگوشت بزباش را هم ندارد چه رسد به واکسن.

درست مثل خودکم‌بینی‌ها در موشکی، نانو، سلول‌های بنیادی و... اما همانطور که امروز در نانو، سلول‌های بنیادی، ناباروری، پیونداعضا، مقصد درمانی کشورهای اطرافمان، حتی برخی از همین کشورهای حاشیه خلیج شده‌ایم، در واکسن هم صادرکننده خواهیم شد.

جوان ایرانی که می‌تواند واکسن و موشک بسازد، حتما می‌تواند از همه چیز بهترین‌ها را بسازد. به شرطی که حیطه‌های ابتکار و خلاقیت در چنبره مسئولین لنگ فراخ نباشد. آنهایی که نه کار می‌کنند و نه بستر کار فراهم می‌کنند. سری به انحصارهای دارو، خودرو و پوشاک بزنید متوجه می‌شوید چرا باید واکسن تولید خودمان تحقیر شود. چون اگر جوان‌مان به این باور برسد که می تواند، بازار خاصه خواری‌ها و رانت‌ خواری‌ها کساد می شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید محسن IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    16 0
    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
  • تقی پور IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    14 0
    به زودی از شرشون خلاص میشیم . پایان شب سیه سپید است.
  • RO ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    دیگه از ما میتوانیم گذشت! توانستیم
  • بیژن IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    3 0
    این (مسئولین لنگ فراخ) را خوب اومدی. کلانتریسم ،واقعاً درسته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس