کد خبر 1237709
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
عراق

نماینده پارلمان عراق از اهداف برخی گروه‌های سیاسی و برخی از نمایندگان پارلمان با هدف به تعطیلی کشاندن جلسات پارلمان پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، باسم خشان نماینده مستقل پارلمان عراق در سخنانی از اهداف برخی گروه‌های سیاسی و برخی از نمایندگان پارلمان از به تعطیلی کشاندن جلسات پارلمان گفته است.

به گفته این نماینده پارلمان، هدف این دسته از گروه‌های سیاسی و نمایندگان پارلمان این است که با جلوگیری از برگزاری جلسات پارلمان مانع از انحلال آن و در نهایت جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شوند.

وی در عین حال تاکید کرده است که برگزاری انتخابات پارلمانی منوط به انحلال پارلمان کنونی توسط خود پارلمان است. امری که مسلتزم تشکیل جلسه پارلمان و در عین حال به حد نصاب رسیدن اعضای آن است. اما بسیاری از نمایندگان در راستای منافع شخصی و گروهی و حزبی خود، خواهان انتخابات زودهنگام نیستند و می خواهند وضعیت کنونی ادامه داشته باشد.

مشاور کاظمی: دولت انتخابات را در موعد مقرر برگزار خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری ملی عراق (نینا)، عبد الحسین الهنداوزی مشاور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در سخنانی تاکید کرد که دولت عراق و کمیساریای مستقل انتخابات به رغم تمام مشکلات و شرایط سختی که کشور با آن روبرو است، به برگزاری انتخابات در زمان و موعد مقرر پایبند خواهند بود.

مشاور نخست وزیر عراق با بیان این موضوع درباره تعداد تشکل‌های سیاسی شرکت کننده در انتخابات آتی نیز گفت: ۴۴ ائتلاف و تشکل انتخاباتی و بیش از ۳۵۰۰ نامزد برای شرکت در این انتخابات حضور خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد  ۱۲۰ نامزد هم از شرکت در انتخابات منع شده‌اند که این ممنوعیت دلایل قانونی مختلفی داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس